Plays Metallica, Vol. 2
Apocalyptica svirala Metallicu u Opatiji

Predzadnje događanje na opatijskoj Ljetnoj pozornici zasluženo je pripalo finskoj Apocalyptici, dok je otvaranje pripalo riječkim snagama Chasing Nord
Ljeto se pomalo bliži kraju i veliki glazbeni događaji se polako sele u veće gradove. Uz šibenske Tvrđave, pulsku Arenu i dubrovačku Orsulu, Ljetna pozornica u Opatiji bitna je koncertna destinacija u kojoj je sinoć nastupila Apocalyptica, finski symphonic metal bend. S više od 30 godina i 10 albuma iza sebe, ovaj svjetski poznati bend je na svjetskoj turneji na kojoj promoviraju posljednji album Plays Metallica, Vol. 2 te nakon Istambula, zaustavili su se i u ovom opatijskom biseru.

Apocalyptica u Opatiji – Chasing Nord/foto: Filip Kovačević
Unatoč sve većoj naoblaci i jačajućem vjetru, Ljetna pozornica počela se lagano puniti već oko 19 sati. Malo iza 20 sati riječki Chasing Nord se penje na pozornicu i svojim setom zagrijava sve veću publiku. Solidno su se predstavili izvevši osam pjesama iz svoje desetak godina duge karijere, uključujući i “Play Restart”, naslovnu pjesmu prvog albuma te posljednji singl “Off to Mars”.
Osobno nisam fan cover bendova i nisam imao neka velika očekivanja od njihovog drugog nastupa u Hrvatskoj, iako je ono što Apocalyptica radi zaista vrijedno poštovanja. U skoro dva sata, koliko je trajao koncert, Apocalyptica je pokazala svoju kvalitetu i showmanship na kojoj joj mogu pozavidjeti i veliki svjetski poznati bendovi. Eicca Toppinen, Paavo Lötjönen i Perttu Kivilaakso kao violončelisti i Mikko Síren na bubnjevima prošetali su kroz opus Metallice kao topao nož kroz putar, iz pjesme u pjesmu dižući energiju i publiku na noge.

Apocalyptica u Opatiji/foto: Filip Kovačević
Koncert su započeli instrumentalom “Ecstasy of Gold”, kojom i Metallica često započinje koncerte. Uz minimalnu rasvjetu, sa vidljivim siluetama glazbenika, polako su gradili odličan nastup. “Enter Sandman”, “Creeping Death”, “For Whom The Bell Tolls”, “Battery” samo su neke od pjesama koje su obilježili prvi dio koncerta. Izmjenjujući mjesta, solirajući na rubu pozornice, ulazeći u solističke duele i hedbengajući pokazali su koliko uživaju u sviranju i koliko su izuzetni glazbenici.

Apocalyptica u Opatiji/foto: Filip Kovačević
Mikko na bubnjevima prava je zvijer koja drži tempo takvom lakoćom, dok su gitaristička sola podjednako dobra kao i na studijskim snimkama Metallice. Kao što je rekao i Eicca, katalog Metallice dovoljno je velik i pun dobrih pjesama, tako da su imali gorki zadatak izostaviti neke svoje najdraže pjesme jer, jednostavno, nisu dovoljno dobre u njihovom aranžmanu.

Apocalyptica u Opatiji/foto: Filip Kovačević
Drugi dio koncerta obilježen je izvedbom “The Call of Ktulu” s originalnom bas dionicom Cliffa Burtona te “St. Anger”, možda i u boljoj verziji nego što je original. Maestralna “Blackened” je dovela publiku do euforije i u foto pit , podignuvši osamdeset posto publike na noge. “And Justice for All” i “Master of Puppets” dovode koncert do prvog bisa, “Nothing Else Matters” na kojem publika pjeva cijelu pjesme od početka do kraja. “Seek and Destroy” traje vječno i više nitko ne sjedi, cijela Ljetna pozornica pleše i pjeva, a katarzičnom izvedbom pjesme “One”, s snimljenom recitacijom Jamesa Hetfielda, Apocalyptica privodi koncert kraju.
Bilo je potrebno 28 godina da Apocalyptica objavi Plays Metallica, Vol. 2, no očito je da se isplatilo čekati.