15
lis
2025
Izvještaj

POČETAK 72. KONCERTNE SEZONE

Virtuozitet i sklad u izvedbama Mauricea Stegera i Zagrebačkih solista

Zagrebački solisti

Foto: Ivan Mihaljević/UNIMEDIA

share

S osobitim je entuzijazmom i poletom protekle subote započela 72. koncertna sezona Zagrebačkih solista, koji su i tom prigodom u malu dvoranu Lisinski privukli brojne poklonike, još jednom potvrdivši status jednog od naših najrespektabilnijih ansambala.

Foto: Ivan Mihaljević/UNIMEDIA

Respektabilan je i broj koncertnih sezona kontinuiranog predanog djelovanja Solista, koje će u narednim mjesecima iznjedriti suradnje s nizom međunarodno priznatih glazbenika, poput pijanista Vasca Dantasa i Aljoše Jurinića, violinista Garyja Levinsona, Guya Braunsteina, Barnabása Kelemena i Katalin Kokas, violončelista Giovannija Gnocchija, flautistice Gili Schwarzman i sopranistice Evelin Novak. Provjerenu programsku okosnicu, uz poznata repertoarna ostvarenja omiljenih skladatelja klasike i romantizma, oplemenit će i izbor iz stvaralaštva na našim prostorima rjeđe izvođenih skladatelja poput Petera Warlocka i Anne Clyne, ali i ostvarenja Ive Maleca i Ante Knešaureka, čiju će novu skladbu ansambl praizvesti u ožujku.

Foto: Ivan Mihaljević/UNIMEDIA

Prva koncertna večer 72. sezone bila je u cijelosti u znaku glazbe baroknih majstora Johanna Sebastiana Bacha, Domenica Sarra, Antonija Vivaldija, Arcangela Corellija i Charlesa Avisona, a obilježila ju je zarazna energija jednog od vodećih solista na blokflauti, Mauricea Stegera. Kao iznimno cijenjen interpret rane glazbe, višestruko nagrađivani švicarski glazbenik i dirigent redovito surađuje s nekim od vodećih ansambala specijaliziranih za povijesno osviještenu izvedbu, ali i nizom komornih sastava te orkestara.

Foto: Ivan Mihaljević/UNIMEDIA

Sa Zagrebačkim solistima ostvario je uspješnu suradnju na netom završenim 55. Varaždinskim baroknim večerima, gdje mu je prema odluci festivalskog žirija dodijeljena Nagrada Jurica Murai, za najbolju solističku interpretaciju, za koncert u varaždinskoj crkvi svetog Nikole održan 29. rujna. Uoči koncerta u maloj dvorani Lisinski, predsjednica festivalskog žirija, dr. sc. Zdenka Weber, uz prigodno obraćanje, uručila mu je nagradu, nakon čega je uslijedila živopisna glazbena večer u kojoj su glazbenici s podjednakim uspjehom, uz izvedbe odreda popraćene ovacijama, ponovili program predstavljen u Varaždinu.

Foto: Ivan Mihaljević/UNIMEDIA

Solo-tutti Zagrebačkih solista

Programska koncepcija u kojoj se interpretacije ansambla izmjenjuju s onima u suradnji sa solistom, pokazao se dobitnom kombinacijom podjednako za izvođače i publiku; dok su suradnje sa solistom redovito svjedočile o prštavom virtuozitetu i energičnom raspoloženju, izvedbe Zagrebačkih solista odisale su homogenim, odmjerenim zvukom. Za nesvakidašnju koncertnu večer prikladno nas je pripremio ritmičan Preludij u d-molu, BWV 875 Johanna Sebastiana Bacha, iz 2. knjige Dobro ugođenog klavira, koji je za gudače obradio koncertni majstor ansambla Sreten Krstić.

Foto: Ivan Mihaljević/UNIMEDIA

U drugom dijelu večeri ansambl je izveo još jednu Krstićevu obradu Bachove skladbe, meditativne Sonatine iz kantate Božje vrijeme najbolje je vrijeme, BWV 106. Članovi ansambla, pod umjetničkim vodstvom Sretena Krstića, iskazali su se i skladnim, vrlo preciznim i fluidnim izvedbama živopisnog Koncerta za gudače i basso continuo u D-duru, RV 121 Antonija Vivaldija, kao i Concerta grossa u d-molu engleskog skladatelja Charlesa Avisona, trećeg iz zbirke 12 Concerta grossa prema Scarlattiju, s inventivno oblikovanim motivima iz sonata Domenica Scarlattija.

Foto: Ivan Mihaljević/UNIMEDIA

Osobito oduševljenje slušatelja u dupkom ispunjenoj maloj dvorani Lisinski izazvale su izvedbe Mauricea Stegera, kojih je te večeri bilo tri. Prva u nizu bila je izvedba Devetog koncerta za blokflautu u a-molu talijanskog baroknog skladatelja Domenica Sarra iz ciklusa dvadeset četiri koncerta za blokflautu, gudače i continuo. Raskošan glazbeni sadržaj toga kontrastnog ostvarenja, u kojem se pjevni, polagani stavci izmjenjuju sa žustrim i virtuoznim, Maurice Steger i Zagrebački solisti iznijeli su u skladnom dijalogu, uz jasnu artikulaciju i pomno oblikovane cjeline.

Foto: Ivan Mihaljević/UNIMEDIA

Nadahnuto ozračje obilježilo je i entuzijastičnu izvedbu Koncerta za blokflautu, gudače i basso continuo u A-duru, op. 5, br. 11 Arcangela Corellija, u obradi Francesca Geminianija, u kojem se virtuozitet skladno prožima s profinjenim karakterom. Vješto artikuliranom, zaigranom i iznimno spretnom izvedbom bogato ornamentirane solističke dionice još jednog glasovitog ostvarenja Antonija Vivaldija, Koncerta za flautu u D-duru, Il Gardellino, RV 428, Maurice Steger ostvario je u suradnji sa Zagrebačkim solistima, dinamičnu i raskošnu tonsku sliku, s lakoćom stapajući virtuozna obilježja skladbe s prizivanjem ptičjeg pjeva.

Foto: Ivan Mihaljević/UNIMEDIA

Ovacije, prisutne tijekom cijele večeri, kulminirale su upravo nakon te blistave izvedbe, nakon koje su uslijedila i dva podjednako briljantna dodatka iz opusa Jacoba van Eycka i Domenica Sarra.

Foto: Ivan Mihaljević/UNIMEDIA

Moglo bi Vas zanimati