Drito iz MSU-a - najluđe, najbolje i najveće izdanje do sada
Drito je dio urbane kulture, kulture sadašnjosti koja uživa veliku popularnost koja s godinama samo raste. Oblikuje generacije publike koje na ovim događajima proživljavaju trenutke koje će prepričavati čitav život, stvarajući im kulturu odlaska na koncerte na kojima mogu doživjeti nastupe nevjerojatnih glazbenih umjetnika čija energija i performans se ne mogu usporediti ni s čime drugim trenutno aktivnim na regionalnoj sceni.
Jer, ovo je stvarna scena, izgrađena na kvalitetnim temeljima, kompletna slika u kojoj je ekvivalent količine koncertne publike zdravo razmjeran brojevima preslušavanja na servisima. Realna popularnost i zvjezdani status glavnih aktera uz neizostavno predstavljanje novih talenata zbog kojih bi ova tradicija mogla opstati još dugi niz godina.
Okej, dosta visokoumne filozofije za one kojima još uvijek nije jasno što je Drito te koji je njegov značaj i utjecaj na regionalnu glazbenu scenu, kulturu i povijest iste koja se piše svakim novim koncertom, ovog vikenda održanog, simbolično, ispred Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu.
Bio je to najluđi i najveći Drito do sada.
Dvodnevno ludilo i glazbeno-scenski spektakl otvorili su Podočnjaci. Nevjerojatna ekipa koja je nedavnom objavom fantastičnog debitantskog albuma “Ispod očiju” prikupila značajan broj slušatelja, a svoju je kvalitetu i popularnost opravdala nevjerojatnim nastupom. Trojac koji glazbi pristupa veoma ozbiljno, istovremeno se jako dobro zabavljajući čime se stvara sinergija koja otkriva ogroman potencijal zvuka koji je fuzija hip-hop i pop glazbe jedinstvenog karaktera i zarazne energije. Njihove su glazbene vještine i tehnike uistinu impresivne, posebice vokal Sinista Rukyja, razina tehničke kvalitete interpretacije kakvoj ova scena još uvijek nije svjedočila. Nevjerojatno iznenađenje koje je postavilo nove standarde i bilo izvrsna uvertira za kaos koji je uslijedio.
Bore Balboa pozdravljen je glasnim ovacijama publike, koja je već do sada ispunila čitav prostor garaže MSU-a. Da, festival je bio rasprodan danima unaprijed, bez ikakve medijske pompe ili najave. I da, na ovom festivalu ne postoji raniji ili kasniji termin, a opus svakog glazbenika jako je dobro poznat svakom posjetitelju. Bore je u potpunosti preuzeo kontrolu nad situacijom, uz podršku izvrsne DJ-ice Niki Peducci, i, šta je bilo brate – apsolutni kaos i ludilo. U najpozitivnijem mogućem smislu, naravno. Karizmatični Bore spretno je nizao rime, samouvjereno i sa stilom, čime je samo povećao nestrpljivost iščekivanja publike za najavljenim novim albumom, nasljednikom legendarnog “Mercedes Cityja”. A kada je krenula “Bura i nevera”, stvari više nisu bile, niti će ikada biti iste. Na pozornici mu se pridružio Grše, a uragan se nastavio uz pjesmu “Pun kurac para”, još jedan veliki zajednički hit. Snagu koju Grše nosi i prenosi na publiku, uz izuzetnu preciznost izvedbe, riječima je teško opisati, već je potrebno doživjeti. Nevjerojatna persona koja na pozornici ostavlja posljednji atom snage; iskrenost kakva se rijetko viđa i ozbiljnost zbog koje će njegovo ime biti upisano na samom vrhu među najvećima i najboljima u povijesti regionalnog hip hopa. Svakako je potrebno spomenuti i euforiju koju je izazvala suradnja s Vojkom, odnosno pjesma “Mamići” te izvedba hita “MDMA” s aktualnog albuma “Lipi litnji EP” grupe TTM, s Gršine etikete Blockstar Digital, koji su, sudeći po razini nastalog kaosa, izuzetno popularni među publikom koja je zasigurno željna i njihovih nastupa u Zagrebu, a Grši je podrška na nastupu bio reper s iste etikete, Dani.
Finale je bilo vatreno, no pobjedu je odnio Usce koji je držao kontinuitet kvalitete kroz cijelo natjecanje
Nakon dobro poznatih stihova, uslijedili su oni potpuno neočekivani, do sada nepoznati i nepredvidljivi, a baš kao i najpoznatiji performansi suvremene umjetnosti, događaju se samo jednom, ostaju zabilježeni zauvijek, premda ih je nemoguće ponoviti u jednakom obliku, jednakim žarom i intenzitetom. Ovogodišnje finale najpoznatijeg natjecanja u repanju slobodnim stilom Red Bull RapLika na pozornicu Drita dovelo je osam finalista, odabranih među čak pedeset prijavljenih. Tzre je branio titulu regionalnog prvaka, Usce, Sultan, Dominus, Mleeksah i Mali Japanac već su od ranije poznati publici RapLike te bilježe uspjehe na istoj, dok su se Banek, Brat i NakaRadan u finale plasirali kao debitanti. Sat vremena borbe, opakih duela u kojima su iznenadili razinom kreativnosti i inovativnosti, ali i brzinom razmišljanja, jer, rime je bilo potrebno osmisliti u trenutku na zadanu riječ ili fotografiju ili čak na poznatu narodnu mudrost. Finale je bilo vatreno, no pobjedu je odnio Usce koji je držao kontinuitet kvalitete kroz cijelo natjecanje; drugo mjesto zauzeo je Mleeksah dok je treće mjesto zaradio Mali Japanac, koji je nakon teške i duge borbe verbalno uspio nadjačati regionalnog prvaka Tzrea. Publika je upijala svaki vers, glasno izražavala mišljenje te stvorila, zajedno s natjecateljima, atmosferu kakvo ovo natjecanje ne pamti.
Dečki su toliko zagrijali atmosferu, na koju se Krankšvester elegantno nadovezao s “Gaberom”, što je možda i najbolja predodžba razine ludila koja je vladala. Krankšvester je sinonim za probijanje svih granica partyja, a kada se radi o kompaktnom odabiru samo najvećih hitova, vjerojatno je cijeli Novi Zagreb, a i šire, mogao jasno čuti stihove refrena njihovih uspješnica, koliko je publika bila glasna. Što se samo prelilo na Vojkove najveće hitove koji funkcioniraju jednako dobro i tri godine nakon povijesnog koncerta u Domu sportova i svih u međuvremenu. Vojko i DJ VRH zakucali su u prepoznatljivom tonu uz tradicionalni spektakularni završetak programa hitom “Ne može” dok su večer zatvorili dečki iz grupe High5 koji su u proteklom razdoblju rijetko nastupali, stoga ih se publika uistinu zaželjela. Kaos, kaos i još veći kaos, a tek smo na pola puta.
Buntai je… nezaustavljiv.
Drugi dan definitivno je obilježila grupa Buntai, kao svojevrsni domaćini večeri i voditelji programa. Led je probio sarajevski trap kolektiv, okupljen pod etiketom Belaj Records, a čine ga Ofiraga, Liloslav i Dzin Ma. Dečkima je ovo bio prvi nastup u karijeri, no, ništa nisu prepustili slučaju, zadatak shvatili ozbiljno i jako se dobro pripremili, no zasigurno su se ugodno iznenadili kada su ispred pozornice ugledali značajniji broj pratitelja koji su dobro upoznati s njihovim radom. Fantastično su osvježenje na sceni, izvrsni u žanru zbog čega bi uskoro mogli početi diktirati daljnji smjer razvoja sarajevski i općenito BIH hip hop scene.
Buntai je… nezaustavljiv. Hiperaktivan. Simpatičan. Popularan. Ludilo do krajnjih granica, a entuzijazam i sreća s kojom ovi momci odrađuju nastup veoma je inspirativna. Toliko mladenačke energije, svježine, zabave i čiste sreće koju nesebično dijele s drugima. Naprosto su nevjerojatni, a iz godine u godinu pune sve veće prostore, okupljaju više publike ispred pozornice. Mislim da ne trebam napominjati da je ponovno na samom početku festivalskog dana prostor bio u potpunosti ispunjen. Jer, stihovi su to s kojim se ova generacija poistovjećuje, koje živi i proživljava. Pravi dragulj scene čiji je žanr teško zapravo opisati, no da ima unutra, uz hip hop i punk i emo prizvuka – ima. I funkcionira odlično. U pop maniri nastavila je Zoi, premijerno pred zagrebačkom publikom. Jasno je bilo da je osjećala veliku odgovornost pred nastup, ali su joj zato momci iz Buntaija i DJ Tikach pomogli da se riješi treme te su uspješno animirali publiku i podigli atmosferu kako bi Zoin premijerni nastup u Zagrebu prošao dobro. Objavila je nekoliko pjesmama, sve do jedne su ultimativni hitovi, stoga su očekivanja publike velika. Nije nimalo jednostavno stati pred publiku Drita, no, uz još malo rada na izvedbenom umijeću i pjevanju uživo, sljedeći put bi Zoi mogla svoj online uspjeh na streaming servisima i društvenim mrežama upotpuniti onim koncertnim.
No, tada je na pozornicu stala apsolutna kraljica ovogodišnjeg Drito festivala, Mimi Mercedez i stvari su se ponovno vratile u normalno-nenormalno stanje. Mimi je izdominirala, ispunila je prostor samopouzdanjem, u potpunosti je kontrolirala situaciju i odradila nastup za pamćenje. Vrhunski performans, vrhunski stajling, a kada su joj se na pozornici pridružili Grše i Buntai, svijet se preokrenulo. Ludilo, ludilo i samo kaos, žurka. I “Beli veš na 90”. Kraljica. Legenda. Mimi Mercedez dame i gospodo.
Kada se z++ popeo na pozornicu, nitko nije mogao ostati ravnodušan.
Za kraj je zapalila sve, prepustila pozornicu 30zoni s kojima je izvela legendarnu “Kume” nakon čega su ovi dečki na domaćem terenu nastavili nizati hitove. Žestoko, žestoko, publika ih obožava, baš kao i Kuku$e koji dvije godine nisu nastupili u Zagrebu, a na pozornicu su došli uz uvertiru “Rođen u Zagrebu”. Iznenađenje večeri bilo je gostovanje Ružnog Pačeta koji je s Gocom R.I.P. izveo megahit “Ispod mosta”, na što se publika u potpunosti raspametila. Ružno Pače sljedećeg vikenda nastupa na Pine Festu u Samoboru, zapiši u kalendar, to se ne propušta.
Kada se z++ popeo na pozornicu, nitko nije mogao ostati ravnodušan. Jer, “Ljeto već je gotovo”, a svaki ponovno koncertni susret s ovom ikonom postaje sve bolji i bolji. Opušteno i lagano vozio je kroz svoje uspješnice, koje su danas poznate i puno široj publici. Kombinacija njegovog samostalnog rada i djela Retfatlante uz Massima Savagea bila je dobitna, kao i uvijek. “Beli Manastir” pjevao se iz petnih žila, a na “Kabrioletu” su sva pića odjednom poletjela u zrak. Epski.
Za kraj ovog, najluđeg Drita do sada, Dino Blunt. Koji ništa ne prepušta slučaju i ne dopušta da bilo tko ostane mirno promatrati njegov koncert i stajati na mjestu. Pravo ludilo za kraj, jer, nije bilo osobe koja nije poslušala “Big Blunt Theory”.
Čitava postava Drita zajedno na pozornici, nakon dva dana redanja hitova, nabrijane energije i do sada neviđenog ludila. Zajedništvo i dobra zabava na koju se svatko osjeća pozvan i dobrodošao. Fantastična ekipa.
Može li luđe od ovog? Mislim da može. Bio je ovo najluđi i najbolji Drito do sada.
Izvor: www.sound-report.com