Otvoren Ured za izvoz glazbe – velika prilika za domaće glazbenike s inozemnim ambicijama
We Move Music Croatia – u Hrvatskoj se danas službeno otvorio Ured za izvoz glazbe.
Većina europskih zemalja već odavno ima ovu djelatnost koja se bavi distribucijom kvalitetne na nacionalne glazbe u druge zemlje, povezivanjem s drugim uredima s istom namjenom te predstavljanjem odabranih najkvalitetnijih izvođača u aktualnoj godini na festivalima i glazbenim prezentacijama.
„Ideja ureda je da hrvatske izvođače pozicioniramo globalno. Fokusirani smo na mlade i nedovoljno zastupljene umjetnike koji izvode originalnu glazbu i posvećeni su radu na svojim međunarodnim karijerama.
Cilj nam je pružiti dugoočekivanu podršku glazbenicima na turnejama i nepristrano predstaviti hrvatsku glazbenu scenu glazbenim profesionalcima u inozemstvu“, ističu iz Ureda kojeg čine dobro poznati profesionalci hrvatske glazbene industrije: Dražen Baljak, Mirko Burazer, Davor Drezga, Ante Zvonimir Stamać i Frane Tomašić.
„Nikada nije bilo toliko odličnih izvođača“
S pojavom digitalnog tržišta doći do široke, globalne publike je istovremeno i lakše i teže nego ikad, stoga je postojanje ovakvog ureda nužnost.
Hoće li se hrvatska inačica razlikovati od onih europskih? „Zapravo je koncept isti. Nismo mi izmislili ništa novo, već smo dobro promotrili europske i svjetske Urede za izvoz glazbe, pronašli njihove najbolje prakse, primijenili ono što je moguće na naše podneblje, dodali nama neke bliske prakse i ideje te pronašli financiranje ovog projekta od strane udruga kao što su Hrvatska glazbena unija (HGU), Hrvatska udruga za zaštitu izvođačkih prava (HUZIP), Hrvatska udruga orkestralnih i komornih glazbenika (HUOKU) i Hrvatska udruga istaknutih glazbenika (HUIG)“, pojašnjavaju.
U sklopu svog će djelovanja svakodnevno surađivati sa stranim kolegama, što je jedan od glavnih ciljeva njihovog djelovanja, ali i svojevrstan alat za razmjenu hrvatskih izvođača s ostatkom Europe i svijeta.
O fenomenu globalne zvijezde s malog tržišta kao što je hrvatsko, već se duže priča, no malo je njih s ovih područja uistinu uspjelo pred inozemnom publikom koja ne vuče nužno porijeklo s ovih prostora: „Potencijal je ogroman. Hrvatska zaista ima zaista mnogo odličnih bendova i iako često znamo maštati o ‘boljoj prošlosti’, bilo bi bolje izaći u klubove i oduševiti se još boljom sadašnjošću. Nikada nije bilo toliko odličnih izvođača.
Imamo sjajne izvođače koji pjevaju na engleskom jeziku pa su oni prvi kojih se najčešće sjetimo kada rabimo frazu ‘svjetsko, a naše’, ali postoje tu brojni klasični, jazz i instrumentalni glazbenici koji ‘samo’ glazbom pričaju svoju glazbenu priču, zatim brojni glazbenici iz etno žanra i world musica kojima je dijalekt upravo njihova prednost, ali i svi ostali koji se vide van hrvatskih granica“, kažu iz Ureda te dodaju da hrvatski jezik u glazbi neće biti ni barijera ni prednost:
„Smatramo da svi koji misle da imaju ono nešto se trebaju pokušati prijaviti, ne košta ih ništa, a mogu ostvariti više nego da nisu pokušali.“
A glazbenici zainteresirani za plasman na strano tržište moći će se Uredu prijaviti i sami. Pojasnili su nam način funkcioniranja: „Ured će funkcionirati na temelju prijava i poziva. Slat ćemo obavijesti glazbenoj sceni i medijima o otvorenim pozivima showcase festivala na koje će se izvođači sami prijavljivati.
Oni koji budu odabrani prijavit će se Uredu za dodatnu financijsku, logističku, pravnu i svu ostalu potrebnu pomoć. Odabir je na showcase festivalima, a ne na nama.
Drugi tip otvorenog poziva je za sve one bendove koji planiraju turneju po Europi ili svijetu (ne regiji). Oni će se moći javiti na kontinuirano otvoreni natječaj i mi ćemo ih podržati na isti način. Za sufinanciranje turneja imamo određeni godišnji budžet. Ako se javi više bendova nego što Ured može sufinancirati, posebno oformljeno tijelo od glazbenih stručnjaka iz različitih sfera glazbenog života koji nisu članovi Ureda će odabrati one najbolje.
Treći element su umjetnici koje smo imenovali On The Move. To su glazbenici aktivni izvođači koji su samostalno u posljednje četiri godine sudjelovali na showcase festivalima, bili na europskoj turneji ili postigli značajniji glazbeni uspjeh u inozemstvu. Njih smo dodatno eksponirali na našoj web stranici.“
„Pružamo financijsku potporu za umjetnike koji su odabrani na showcase festivalima te financijski podržavamo umjetnike na turneji“
Financijska podrška bit će također jedan od segmenata njihovog djelovanja: „Pružamo financijsku potporu za umjetnike koji su odabrani na showcase festivalima te financijski podržavamo umjetnike na turneji. Sudjelujemo na glazbenim konferencijama i showcase festivalima u svrhu promicanje hrvatske glazbene scene. Nudimo informacije i bazu podataka o svim aktivnim članovima hrvatske glazbene scene za domaću i inozemnu profesionalnu publiku (izvođači, klubovi, festivali).
Organiziramo radionice za edukaciju umjetnika i profesionalaca o brojnim temama glazbenog poslovanja. Umjetnicima pružamo pravne savjete. Promičemo hrvatsku glazbu putem naše web stranice, playlista, društvenih mreža, newslettera i PR aktivnosti. U Hrvatskoj ćemo iduće godine organizirati showcase festival i glazbenu konferenciju.“
Bit će to vrlo važan događaj jer do sada u Hrvatskoj su showcase festivali bili rijetkost, a isto tako su velika prilika da se predstave hrvatski bendovi, sama Hrvatska, ali i prilika da se dovedu glazbeni profesionalci i bendovi iz cijelog svijeta u Hrvatsku.
S dinamičnim digitalnim tržištem promijenila se i sama definicija inozemnog uspjeha glazbenika. Zato smo ih upitali, koja su to, iz njihove perspektive, mjerila uspjeha na inozemnom tržištu? „U današnjem svijetu gdje je pažnja gledatelja svedena na tiktok-ersko mjerenje vremena pažnje, apsolutno sve je važno.
Od kvalitetnog autorstva, izvedbe, plasmana i promocije, stylinga, komunikacije na društvenim mrežama i uživo, uz puno sreće. Prema Spotifyu, 60.000 pjesama se na dnevnoj bazi uploada u njihovu bazu.
Ako uzmemo da je polovica od toga back katalog (a vjerojatno nije), po toj računici govorimo o skoro 11 milijuna novih pjesama godišnje, a zaživi ih 1000 godišnje. Nije lako, ali nije ni nemoguće, važno je pokušati“, objašnjavaju.
„Nije lako, ali nije ni nemoguće, važno je pokušati“
Postojanje Ureda za izvoz glazbe povoljna je situacija za sve članove glazbene zajednice u Hrvatskoj, što su nam za sam kraj posebno istaknuli: „Vrlo često imamo taj ‘sindrom’ da se umjetnici, ali i svi drugi profesionalci iz raznih područja moraju prvo ‘dokazati’ u svijetu, da bi ih se dodatno prihvatilo i u Hrvatskoj.
Vjerujemo da ćemo to postići. I sve one s kojima budemo surađivali ćemo svakako dovesti na radionice u Hrvatskoj da objasne svoja iskustva i tako pomognu svim zainteresiranima, kao i nama samima da unaprijedimo daljnje napore u pokušaju promocije hrvatskih izvođača u svijetu.“
Ured je danas službeno počeo s radom, a ekipa nam je za kraj otkrila svoje sljedeće korake: „Ideja je postaviti Ured na zdrave noge, uspostaviti komunikaciju i dobre odnose sa što više inozemnih Ureda, promovirati što je moguće više hrvatskih bendova na festivalima i turnejama, uspostaviti kvalitetan odnos sa svima glazbenim dionicima koji bi htjeli surađivati u Hrvatskoj te iduće godine napraviti naš prvi showcase festival i konferenciju.“
Više informacija o Uredu za izvoz glazbe možete pronaći na:
https://www.facebook.com/wemovemusic.hr