26
ruj
Izvještaj

Kovacs kao i Hrvatska: pobjeda u gostima

Kovacs

Izvrstan nastup Sharon Kovacs u Tvornici (Foto: Bojan Mušćet)

share

Nizozemska soul diva Sharon Kovacs bila je među posljednjim glazbenicima koje smo gledali prije historijskog lockdowna, a uspješan povratak u Tvornicu kulture pokazao je koliko ju je pandemija nadahnula na nove pjesme

Kovacs

Kovacs sublimira razne utjecaje, od Marianne Faithfull do Amy Winehouse (Foto: Bojan Mušćet)

Drugi koncert nizozemske pjevačice Sharon Kovacs u zagrebačkoj Tvornici održan 25. rujna protekao je u mnogo smirenijim okolnostima nego njezin premijerni nastup u ožujku 2020. U strahu od pandemije i rigoroznih mjera, pjevačica sa scenskim imenom Kovacs, tada je strahovala hoće li ući u autobus i otići u Nizozemsku dok se ne zatvore granice ili ipak održati koncert. Protkan neizvjesnošću, nastup je ipak održan, bio je to posljednji zagrebački koncert uoči lockdowna. Zapravom Kovacs ima zahvaliti Berošu na tajmingu koji joj je omogućio zbližavanje s hrvatskom publikom jer dvije i po’ godine kasnije, tik pred treći studijski album, pomalo je fascinantno vidjeti kako nizozemska pjevačica ima bazu koja će uredno otpjevati stihove s prva joj dva studijska albuma Cheap Smell i Shades of Black.

Drugi put sve je bilo opuštenije, publika koju su pretežno činile žene, uigran band i izvrsno raspoložena ćelava pjevačica. Izašla je na pozornicu s maskom koju kao da je pokupila negdje u Šumi Striborovoj i sa skladbom “Bang Bang” odmah oduševila oko 800 posjetitelj(ic)a. Unatoč usporedbama s Amy Winehouse, njezin rašpasti vokal više podsjeća na Marianne Faithfull, dok je glazbena nadgradnja stilski bliža onome što je proslavilo njezinu sunarodnjakinju Caro Emerald. Swing & soul.

Tako na tragu naslova drugog albuma, Sharon će neodoljivo odisati vokalnim aromama Edith Piaf, Amy Winehouse, Beth Gibbons ili Shirley Bassey sa svojim zrelim glasom potpuno prilagođenom terapijskoj seansi na kojoj iznosi uglavnom probleme romantičnih veza, no bez sladunjave patetike. Kao i kod Amy, poetika Kovacs je ranjiva, ali sirova, otvorena, ali enigmatična u izlaganjima duše kroz glas o zlostavljanju, manipulaciji, patološkoj međuovisnosti i zavisti, ali i o vođenju ljubavi. Među pjesmama se opire žanrovskim etiketama, stavljajući fokus na fleksibilnost i dinamiku glazbe kao podsjetnik da ne moramo ni pokušati prepoznavati išta u ičijem izričaju.

Kovacs

Uigrani bend pratio je ćelavu pjevačicu sa šeširom (Foto: Bojan Mušćet)

U šestočlanome bendu svakako je isticao trubač koji je dao osobitu aromu nastupu koji je ritmički bio lagano pravocrtan zbog ipak ne pretjerano inventivnog bubnjara. No, s druge strane, dinamika nastupa je bila odlično režirana, tako da je Kovacs iza svake skladbe zaradila sve veći aplauz.  “Black Spider” i “The Devil You Know” spremile su publiku za veliko finale koje je, očekivano, završilo skladbama “50 Shades of Black” i najvećim hitom “My Love”.

Na bis je izvela skladbu s novog albuma Child of Sin koji će izaći 1. siječnja – “Tutti Frutti Tequila” i zaključnu pjesmu, napravljenu vjerojatno zato da se njome i zatvaraju nastupi – “Final Song”, samo u društvu trubača. Dvije godine zadržavanja daha Kovacs je posvetila prijevodu psiho-emotivnih izazova u nove stihove planirane za objavu s prvim danom iduće godine, a nekoliko pjesama koje je i premijerno predstavila hrvatskoj publici (uz najavu „velikog dueta s ogromnim imenom kao osobno najdražim“) snimala je nešto južnije od svoje strane Atlantika – u Portugalu. Vjerojatno je tijekom boravka ondje prikupljala ritmičke obrasce koje je njezin bend izvodio tijekom večeri, rasplesujući ugodno popunjenu Tvornicu.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Glazba.hr (@glazba.hr.portal)

Svježinu, fleksibilnost i šarolikost mnogočemu pripisuje svojoj samostalnosti od izdavača koju s pozornice naglašava kao izazovnu, ali i dalje slađu te slobodniju opciju kakva joj omogućuje iskrenost, da ne kažem autentičnost. A slobodna 32-godišnjakinja ne preza ni pred čim na pozornici, ni od dijaloga s publikom, interakcije sa skupinama fanova koje prepoznaje od ranije, kao i ukrašavanja svoje ćelave grungy glave grudnjakom, što me vratilo nekoliko mjeseci unatrag na isto mjesto gdje je srpska senzacija Konstrakta bila zalivena grudnjacima ženskog dijela publike.

U sat i po za sam kraj posljednjeg rujanskog vikenda, Kovacs i bend unatoč teškoj tematici uglazbljenih stihova daju srčanost, ritam, elan i energiju po kakvu je publika došla nakon simptomatičnog prvog pojavljivanja kod nas. Kovacs je najavila skori povratak s trećim albumom za čije će nove pjesme Tvornica možda postati i tijesna.

KOvacs

Sharon je pružila i upečatljiv scenski dojam (Foto: Bojan Mušćet)

Moglo bi Vas zanimati