K&D na Velesajmu
Party na kojem je svatko bio zvijezda svog filma
Bečki producentski dvojac Kruder & Dorfmeister svoj su legendarni status skovali još devedesetih, obrađujući bezvremenske hitove Bowieja i Depeche Modea na svoj način, ali i stvarajući originalnu i briljantnu downtempo i trip hop glazbu.
U subotu su posjetili Zagreb po drugi put i ponovno oduševili pomno odabranom set listom koja je trajala skoro tri sata i bila popraćena fantastičnom svjetlosnom predstavom bečkog vizualnog studija formlos.
Prvi su put došli, isto ujesen, 2019. kad su odabrali baš Zagreb za proslavu 25. godišnjice karijere. Bilo je to u Laubi koja se pokazala kao poseban prostor i pun pogodak za ovakav party, ali deveti paviljon Velesajma svojim je visokim lukovima nadmašio mističnu crnu zgradurinu.
Oko dvije tisuće okupljenih bilo je taman da se može plesati i muvati s jednog kraja na drugi bez previše muke i dovoljno da dvorana izgleda popunjeno.
U istim se ovim hangarima plesalo i za vrijeme zlatnih godina Krudera & Dorfmeistera, kad je Zagrebom žarila plamteća rejverska scena. Future Shock partiji, dakako, nisu njegovali ovaj usporeniji, profinjeniji elektronički zvuk, već tadašnju mladež tresli uz mnogo više BPM-a. Ta ista mladež sad je nešto starija, zrelija, uglađenija i sređenija, ali najbolje se godine pamte. Ta je ista ‘mladež’, činilo se tako, većinski pokupovala karte za ovaj spektakl i vrhunski se provela.
Elektronička glazba u Zagrebu ima čvrste temelje i na ovakvim događajima vidi se, i po publici, i po odabiru izvođača, da se ljubav prema ovim žanrovima itekako njeguje, a trendovi se pomno prate.
Istu smo ljubav dokazali i Bečanima odabirom izvrsne pratnje. Prije K&D-a ekipu je zagrijavao domaći velikan s bogatim iskustvom i Yammatov voditelj, DJ Pepi Jogarde, a nakon njega uslijedilo je šibensko pojačanje koje puno obećava, DJ Bsside.
Nešto iza ponoći na video zidu pojavili su se inicijali koje su svi očekivali. Na scenu je stupila gospoda s laptopima.
Peter Kruder i Richard Dorfmeister pozdravljeni su uz gromoglasne ovacije, a ogromnu dvoranu i njezine dvadesetometarske lukove pokrila je crvena boja. Prizor je bio impozantan i dojmljiv te se već tada znalo da nam slijedi par sati prvoklasnoga elektroničkog provoda.
Iz pjesme u pjesmu mijenjala se i priča na video zidu, ali i boja reflektora i lasera koji su šarali ovalnom strukturom. Astronauti, otisci ruku, zvijezde, apstraktni oblici, tisuće boja i drugih motiva vrtjelo se iza dvojca koji je rasturao i pogađao u srž svakim udarcem tvrdokornog basa.
Dublji tonovi probijeni su visokim vokalima, trubama, harmonikama i ostalim semplovima pomno biranim prije tridesetak godina kad su se Kruder&Dorfmeister lansirali u nebo i smjestili među ostale zvijezde trip hop i downtempo scene.
Na ovoj turneji cilj im je predstaviti novi album 1995 koji je nastao kao skup neobjavljenih snimki na koji su nabasali iz davne godine.
Zagreb je odabran kao jedan od svega nekoliko europskih gradova u kojima su nastupili. Više su puta na društvenim mrežama, a i kroz komunikaciju s publikom naglasili svoju ljubav za naš glavni grad tako da ćemo ove majstore zanata sigurno gledati i u budućnosti.
View this post on Instagram
Uz nekoliko stvari s ‘novog’ izdanja, u tri se sata gruvanja mogao čuti i pokoji hit Davida Bowieja, zavodljiva “Fever” i, naravno, njihova poznata triphoperska obrada “Useless” Depeche Modea.
Glazba je samo tekla. Iz sporijeg u nešto brži tempo i tako u krug, sve s jednakom zaraznom energijom koja je izazivala njihanje kukova i plesanje zatvorenih očiju. Kad bi bile otvorene, bilo bi ih nemoguće uperiti u išta drugo osim psihodeličnih vizuala na pozornici.
Svatko je bio zvijezda svog filma, a bečki dvojac pobrinuo se za vrhunsku glazbenu podlogu.
Program se nastavio do ranih jutarnjih sati, a zaključak je da smo svjedočili kremi elektronskih partija kao i zadnji put, a siguran sam i sljedeći kad su u pitanju Kruder & Dorfmeister. Postava – odlična, audio sustav Brace Radovića – besprijekoran, vizuali formlosa – spektakularni, a prostor – jedinstven.