Music-Mission-Vision - Dani suvremenog muziciranja
OMG u suvremenom ruhu
Orkestar mladih glazbenika – Ansambl na koji treba ozbiljno računati
Orkestar mladih glazbenika nastupio je na četvrtom danu festivala Music-mission-vision: Dani suvremenog muziciranja pod vodstvom maestra Matea Narančića. S obzirom na to da je ovo prvi program OMG-a s isključivo suvremenim skladateljima, bilo je interesantno čuti kakvu interpretaciju će ovi mladi glazbenici ponuditi.
Gotovo na prepad, koncert je započeo Sugarcoatingom 3, skladateljice Sare Glojnarić. Djelo je dio niza skladbi koje predstavljaju Glojnarićin eksperiment u kojem secira neke od značajki pop glazbe, kao što su redukcija i homogenizacija tonske visine, ritma i tekstura te repeticija, a zatim ih nanovo spaja. Umjesto da se efekt plošnosti, fragmentarnosti i zatupljujuće repetitivnosti koju skladba pokušava prenijeti ostvario tretmanom glazbenog materijala, tom dojmu je nažalost pridonio suh i nezahvalan prostor dvorane. Sâm nastup bubnjara bio je izuzetan, no zvuk bubnjeva bio je gotovo pa napadan.
Zanimljiv je i odabir Sugarcoatinga kao početne skladbe, dok se recimo tehnički zahtjevnija skladba Sinfonia da camera (L’eco d’Issa) autora Mladena Tarbuka našla na samom kraju. Vrlo vjerojatno su posrijedi praktični razlozi, no za slušatelja možda bi kraće i manje zahtjevnije djelo bilo efektnija kruna koncertu.
Cinguettando se zanimljivo koristi raznolikim bojama puhača, dok Ondeggiando na inovativan način dočarava cijeli morski spektar
Riječ je o četiri stavka iz suite Sjećanje na Vis koji opisuju morske valove, narodni ples, cvrkut ptica, a u četvrtom stavku, prethodne tri slike objedinjene su u kakofoniju karaktera. Premda su motivi poput valova i pjeva ptica gotovo pa klišeji, stavak Cinguettando zanimljivo se koristi raznolikim bojama puhača, dok stavak Ondeggiando na inovativan način dočarava cijeli morski spektar.
Flashbackove, ali i pitanje naracije i vremena u diskursu obrađuje djelo Petra Hendije, Vremena k’o u priči za koje se skladatelj poslužio studijom Discours du récit Gérarda Genetta. Praizvedba, posvećena OMG-u posjeduje dramaturšku strukturu prepoznatljive forme uvoda, zapleta i zaključka, no sama materija od koje je izgrađena veoma je slojevito isprepletena.
Složenost djela poziva na više od jednog slušanja
Intertekst djela uspješno je prenesen u glazbenu formu, no njegova složenost definitivno poziva na više od jednog slušanja. OMG je djelo iznio s velikom muzikalnošću i pažnjom za detalje, a u forte momentima samouvjereno potvrdio svoju kvalitetu i profesionalnost.
S mirnoćom i staloženošću predstavili su i Nocturno Danijela Legina. Iznijeli su ga u jednom dahu, ispunivši prostor mističnim i umirujućim zvukom, u kojem su mjestimično neočekivani pokreti gudača poput intruzivne misli prekidali veoma stabilne, koherentne odjeljke.
Nocturno Danijela Legina iznijeli su ga u jednom dahu, ispunivši prostor mističnim i umirujućim zvukom, u kojem su mjestimično neočekivani pokreti gudača poput intruzivne misli prekidali veoma stabilne, koherentne odjeljke
Oštrini Sugarcoatinga 3 kontrastirao je topao i ugodan zvuk asortimana udaraljki La Frontere skladatelja, akademika Marka Ruždjaka. Autor je inspiraciju pronašao u istoimenoj knjizi Glorie Anzaldúe koja obrađuje temu zajednica koje načinom života idu protiv nametnutih kulturoloških granica i prisvajajući utjecaje s obje strane granice, stvaraju vlastite hibridne kulture. Svoju interpretaciju, Ruždjak je objasnio kao „ispitivanje moguće opcije prekoračenja“, a ne „afirmacije granice kao nepovredive linije“.
Poslužio se i poezijom Juane Inés de la Cruz i Emily Dickinson, žena koje su u svom radu i svojim svjetonazorima također preispitivale granice koje društvo nameće. Njihov opus primjetniji je u dionici sopranistice Marije Salečić, koja se orkestru pridružila u drugoj točki. Plošnost dvorane zasigurno joj je otežala posao jer na trenutke tekst zvučao poput onomatopeje, no s druge strane, prostor je doprinio odrješitosti naglasaka kako u njenoj, tako i u dionici udaraljkaša.
Potvrdili su da se znaju nositi i sa suvremenim repertoarom te da je riječ o ansamblu na koji treba ozbiljno računati
Iako je riječ o orkestru mladih glazbenika, njihova opuštenost ne oduzima na profesionalnosti, već ih čini izuzetno simpatičnima. Uspješnost ove izvedbe u kojoj su potvrdili da se znaju nositi i sa suvremenim repertoarom, govori da je riječ o ansamblu na koji treba ozbiljno računati.