Bezvremenska kvaliteta: Tihomir Pop Asanović
U četvrtak, 2.2., u Petom kupeu, zagrebačka publika mogla je uživati u odličnoj svirci Tihomira Popa Asanovića u pratnji respektabilne međunarodne postave glazbenika. Stela Šmit zauzela je centar pozornice kao vokal sastava, a uz nju Jimi Milovan na gitari, Davor Črnigoj na basu, Antun Profeta na bubnjevima, Amir Gwirtzman na saksofonu i flauti i Dirty Hairy na udaraljkama i gramofonu.
Tihomir Pop Asanović jedan je od najznačajnijih glazbenih imena ovih prostora, skladatelj i klavijaturist koji je u sedamdesetima postavio temelje domaćeg funka i rocka. Široj javnosti poznat je i kao član legendarnih bendova Time i September i po nastupima s grupama Smak, YU Grupa, Jugoslavenska pop sekcija i dr. U svojoj impresivnoj karijeri, surađivao je sa „svim“ bitnim domaćim imenima.
Na listi su Josipa Lisac, Zdenka Kovačiček, Dado Topić i mnogi, mnogi drugi. Svirao je diljem Europe, od Makedonije, od kud je i rodom, pa do Njemačke i Švicarske, a dio je generacije koja je karijere obogatila turnejama po SSSR-u i Kubi. Njegovo sviračko umijeće zamijetili su i velika imena poput Ray Charlesa i Franka Zappe s kojima je u neformalnim druženjima i svirao.
Njegovo sviračko umijeće zamijetili su i velika imena poput Ray Charlesa i Franka Zappe s kojima je u neformalnim druženjima i svirao
Prvi samostalan album Majko zemljo izdao je 1974., a samo dvije godine kasnije, uslijedio je i Pop također u nakladi Jugotona. Godine 2018., pod Croatia Recordsom objavljuje reizdanja tad već kultnih albuma za koje su kolekcionari bili voljni platiti i po nekoliko stotina eura. Reizdanja su poslužila i kao svojevrsna uvertira za treći samostalan album izdan 2019. godine – Povratak prvoj ljubavi.
Povratak u budućnost
Tako su se na repertoaru ovaj četvrtak našli klasici s prva dva samostalna albuma, dosta pjesama s trećeg, ali i još neobjavljen materijal kao teaser za novi album. Spoj klasika i nečeg novog odgovarao je raznovrsnoj publici svih generacija koja je popunila prostor Petog kupea – što nije iznenađujuće.
Rastuća popularnost sastava kao što su Chui, Mimika orkestar ili Mangroove spontani je odgovor na globalnu tendenciju pogleda k retro zvuku kao izvoru inspiracije za stvaranja nečeg novog. Spoj znanja i etablirane kvalitete starijih generacija čvrsti su temelji za kovanje mladih talenata koji ovom miksu daju novi štih i energiju.
Rastuća popularnost sastava kao što su Chui, Mimika orkestar ili Mangroove spontani je odgovor na globalnu tendenciju pogleda k retro zvuku kao izvoru inspiracije za stvaranja nečeg novog
Dok su stariji u zadnjim redovima zadovoljno kimali glavom, njišući se u ritmu, mlađi su zauzeli prednje redove, postepeno se rasplesavši kako je večer prolazila. Ležerno i samouvjereno Asanović je dirigirao dvosatnim nastupom, a puls mu je pomagao držati bas Davora Črnigoja, fokusirano i iskusno krojeći podlogu iz sjene.
U moru impresivnih sola Amir Gwirtzman svoje virtuozne sviračke tehnike prezentirao je na saksofonima raznih registra i potvrdio ih na flauti. Frajerski pristup solaža Jimija Milovana animirao je publiku koja je jednako entuzijastično reagirala i na Antuna Profetu.
Iako mlađi od svojih kolega, vještinom ne odaje godine, kao ni snažan, reski, no u isto vrijeme topao i mek vokal Stele Šmit. Skladno koketirajući s ostatkom ansambla, stapajući se sa zvukom ansambla kao ravnopravan instrument, no istovremeno prezentirajući vokalne sposobnosti, Šmit je donijela nešto svoje i zadržala balans sastava koji donekle u prvi plan stavlja instrumental.
U momentima u kojima bi uvježbanosti i korektnost nastupa došli u prvi plan i poljuljali energiju, nastupio bi Dirty Hairy na gramofonu i zaprljao zvuk – prelamanjem pulsa osvježio je nastup i dao uhu slušatelja upravo taj novi materijal koji traži. Jedva primjetni nedostaci bili su tehničke prirode. Bolje izbalansiran zvuk zaigranih bebop pasaža Šmit bio bi prava poslastica da su mogle u potpunosti doći do izražaja.
U istom problemu našao se i Amir Gwirtzman čija bi sola na sopran saksofonu i flauti zasjenili instrumenti jačeg volumena i dubljeg registra. Dvosatni nastup kulminirao je hitom „Majko zemljo“ – klasik koji je rasplesao i zadnje redove.
„Ako je u Petom kupeu, znaš da je dobro“
Peti kupe je u zadnjih nekoliko mjeseci ugostio razna imena hrvatske scene koja žanrovski odskaču od njihove prvotne ponude. Međutim, ta odluka pokazala se pozitivnom. Program petog kupea obećava kvalitetu i samim time postaje prostor kojem zagrebačka publika vjeruje.