Kolektiv Volta ugostio Boiler Room: Dobrodošli u eru postclubbinga
Snažan bas prva je stvar koju ste mogli primijetiti pri ulasku u AKC Attack prošle subote, kada se tamo odvijalo prvo klupsko gostovanje Boiler Rooma u Hrvatskoj.
Zagrebački kolektiv Volta ostvario je suradnju s ovom streaming platformom, koja je osnovana u Londonu 2010. i koja je u svijetu elektroničke glazbe najvažnija spona između underground klubova i šire publike razasute po svijetu te povezane – internetom.
Na ovom eventu nije bilo video prijenosa, koji je zaštitni znak Boiler Rooma, no svi su setovi snimljeni te će biti promovirani na kanalima ove poznate platforme. Cijela se stvar odvila u sklopu velike jesenske turneje istočnom Europom – osim u Zagrebu, Boiler Roomove klupske večeri održale su se i u Moskvi, Beogradu, Rigi, Kijevu, Bukureštu, Krakovu…
Kod nas su svirali Oberan, Babilonska, SZCH, Kornet, ASU, N/OBE i Warrego Valles.
Upravo je bas, koji je u subotu dolazio s prepoznatljivih Voidovih zvučnika, i kojeg je i fizički bilo moguće osjetiti, ključna nit koja povezuje svu glazbu koju su Volta i prijatelji prezentirali.
No, iako se radi o klupskoj glazbi, njihov je duh – punkerski.
Kod DJ setova je u kontekstu mainstream clubbinga obično cilj da oni budu harmonični, da se pjesme nadovezuju i oslanjaju jedna na drugu, da stilski slični dijelovi čine jednu veću cjelinu. Ovdje ste sve to mogli zaboraviti, a poruka je bila jasna:
dobrodošli u eru postclubbinga.
Njihova je glazba van 4/4 mjere, koja je inače standard klupske glazbe. Radikalna je i ne bježi niti od sentiša niti od teroristički nastrojenih zvukova. Pristupa joj se kritički, eksperimentalno. Zaboravljaju se uobičajene strukture i nježni te neprimjetni prijelazi – zvukovi su polomljeni, izmjene tempa, ritma i atmosfere su nagle, a bilo kakva struktura je apsolutno odbačena.
View this post on Instagram
Iz Volte su najavili da će se na eventu, među ostalim, moći čuti novije, mutirane (čitaj: nabrijanije) verzije bassa, junglea, post-dubstepa, grimea, UK techna i bailea. Govorancija o odbijanju žanrovskih granica je u svijetu elektroničke glazbe odavno izlizana i često zloupotrijebljena, no ovdje se zaista može govoriti o tome: oni su prema žanru ironični. Tako ste, osim zvukova koji se uklapaju u okvire najavljenog, mogli, među ostalim, u novom i kuriozitetnom aranžmanu čuti “Barbie Girl” i Severinu, potom zvukove glasanja konja, orijentalne melodije, pa i glazbu koja se oslanja na hispansku tradiciju. U jednom je trenutku glas koji je dolazio sa zvučnika čak poslao prisutne u pi*ku materinu.
Ekstravagancija.
Da ste promatrali publiku AKC Attacka bez zvuka, ne biste bili sigurni jesu li na rejvu, punk ili trap koncertu. S prvim ova nova glazba dijeli kontekst izvođenja, s drugim anarhični duh, a s trećim hype.
Iako je kod nas to malo ili nimalo spominjan pojam, glazba oko koje je okupljena Volta mogla bi se staviti u okvire onoga što se u svijetu naziva dekonstruiranom klupskom glazbom. Kategorija je to koju karakteriziraju hiperartikuliranost, hrabrost, kaotičnost. To je estetika ovoga trenutka, estetika postmoderne i interneta, u kojoj sve prolazi ako se dobro upakira.
Iz Volte su pokazali: pravilo je da pravila nema.