04
ruj
2023
Vijesti

Otvorene prijave

Elektronička glazba kućne radinosti #2 – DIY oscilatori – osnove sinteze zvuka

Elektronička glazba kućne radinosti #2 – DIY oscilatori – osnove sinteze zvuka

share

Na drugom modulu iz serije radionica pod vodstvom Tina Dožića, polaznice i polaznici će dobiti osnovna znanja potrebna za razumijevanje principa rada oscilatora temeljenih na feedback loopovima, što predstavlja jedan od osnovnih modela hakiranja integriranih krugova za produkciju generatora tona. Rečeno bez tehničkih termina – izrađivat ćemo jednostavni sintetizator zvuka s tri izvora tona, što omogućuje rađenje harmonija zvuka, stoji u najavi radionice.

Na radionici će polaznice i polaznici uz vodstvo voditelja prototipirati vlastiti sintetizator zvuka i moći se odlučiti za jednu od dvije opcije sintetizatora te izraditi vlastiti uređaj koji će ponijeti kući. Uz navedeno, voditelj će demonstrirati nekonvencionalne metode modulacije zvuka – svjetlom, e-tekstilima i dodirom.

Radionica je namijenjena svim punoljetnim osobama zainteresiranima za umjetnost zvuka i DIY (uradi-sam) etiku, bez obzira na prethodno iskustvo i vlastitu praksu.

Projekt radnog naslova Elektronička glazba kućne radinosti koncipiran je kao serija radionica kojima će se umjetničkoj publici dati osnovna znanja i vještine iz elektrotehnike primijenjene u kontekstu zvuka, zvučnih tehnologija i sound arta. Program organizira umjetnička organizacija Pangolin koja se bavi filmskom, likovnom i istraživačkom praksom.

Radionica se temelji na literaturi Nicholas Collins: Handmade Electronic Music – The Art of Hardware Hacking; a uz učenje vještina kao što je lemljenje, prepoznavanje elektroničkih komponenti i sastavljanje (uporabljivih i trajnih) elektroakustičkih alata i instrumenata, bitan će se naglasak staviti i na povijesno i kulturno kontekstualiziranje tih tehnologija (npr. John Cage kao pionir kontaktnih mikrofona).

Ovakva su znanja korisna mladim entuzijastima te umjetnicima i umjetnicama, jer su u svojoj praksi često dovedeni u situaciju da budu sami svoji tehničari, a s obzirom na prekarne produkcijske uvijete u početku karijere teško je pribaviti osnovnu glazbenu i zvučnu opremu.

Primjenom ‘uradi-sam’ i hacking principa polaznice i polaznici će steći kompetencije koje će im olakšati rad s tehničkim aspektom umjetničkog procesa te stvoriti vlastitu osnovnu bazu opreme za primjenu u kontekstu umjetnosti zvuka.

Sudjelovanje na radionici je besplatno, potrebno se prijaviti putem maila [email protected]. Broj polaznika je ograničen na 10.

Tin Dožić (Rijeka, 1989.) završio je studij psihologije na Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu (2016) i studij novih medija na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu (2016). U svojoj praksi često polazi od medija zvuka, a bavi se terenskim snimanjem, radijem, eksperimentalnom glazbom i multimedijalnim instalacijama. Svoj rad temelji na istraživanju medija. Područja interesa su mu materijalnost medija, (mračna) ekologija, DIY kultura, antropocen i geologija, susret znanosti i umjetnosti, spavanje i snovi. Izlagao je i nastupao na raznim platformama u Hrvatskoj i inozemstvu, samostalno i u kolaborativnim projektima.

– Pangolin

Moglo bi Vas zanimati