SVOJI NA SVOME
Stereo MC's u Tvornici: Jer devedesete su bile godine
U zagrebačkoj Tvornici Stereo MC’s održali su jubilarni, deseti koncert u Hrvatskoj pred više od 1.500 raspoloženih i rasplesanih poklonika plesnih zvukova kakvi su preplavljali podije prije 30 godina
Nije vijest da britanski hip-hop/electronic veterani Stereo MC’s nastupaju u Hrvatskoj, ali je vijest da ispune Tvornicu! Njihov jubilarni deseti koncert u Hrvatskoj, a očito sviraju tamo gdje ih se zove – od festivalskih nastupa (INmusic, Špancirfest…) do novogodišnjih gaža (Zagreb, Rovinj…), privukao je više od 1.500 umirovljenih ravera koji su se istinski dobro zabavili.
Stereo MC’s prilično efikasno prodaju nostalgiju, posljednji relevantni singl “Running” (kojim je efektno zaključen regularni dio nastupa) objavili su 2002., i otad rade ono što najbolje znaju – putuju svijetom i izvode gotovo kompletan amblematski im album Connected.
Neki bendovi s dugogodišnjom diskografskom praksom znaju za svoje fanove prirediti koncert na kome sviraju isključivo pjesme s prvih albuma (kod nas su takvu praksu ostvarili Let 3 i Hladno pivo), no Stereo MC’s su takav pristup razvili kao modus operandi – treći album Connected izvode gotovo u cijelosti, uz dodatak pokojeg singla. Pritom vrlo promoćurno rade na scenariju nastupa – dojam je kako su bili sjajni budući su izveli dva bisa, no ukupno je nastup trajao tek malo više od sat i po. Ipak, s obzirom na uloženu energiju, osobito lidera benda Roba Bircha i pjevačice Cath Coffey, posrijedi je odlična dividenda na vremenski ulog.
Pritom su uspješnice strateški postavili kao okosnice nastupa: startali su s “Fade Away”, najveći hit “Connected” odsviran je na sredini koncerta, finiš su započeli s “Elevate My Mind”, prvoj britanskoj hip-hop pjesmi koja je ušla na američke rang liste, hitom “Step It Up” i završili s “Running”. S uspješnim singlom “Creation” zaključili su prvi bis.
Snažan zvučni sustav upravo je u tim pjesmama rasplesao publiku, a nakon prvih neugođenih postavki, kad je vokal Cath Coffey dominirao nad onim Roba Bircha, kasnije je sve bilo prilagođeno plesnom slavlju. DJ Nick Hallam koji je vješto upravljao laptopima i pridruženi perkusionist stvarali su snažnu ritmičku podlogu za vokalne poslanice. Dakako, da su tu još bila dva prateća vokala i ponešto organskih instrumenata, zvučna slika bila bi bogatija, ali i sve ono što su Stereo MC’s pružili više je od očekivanja od benda kreativna snaga koga je usahnula prije dvadesetak godina.
Zapravo, očito je kako je album Connected, jedan od onih koji su obilježili devedesete u plesnoj glazbi i njihovo prokletstvo, s obzirom da su sljedeći Deep, Down & Dirty snimili tek nakon osam godina, i to bez nekog uspjeha.
Očito je da koncertnu formulu Connecteda mogu neprestano premetati i da ona odlično funkcionira na našim prostorima, pa je bend već udomaćen, poput svojedobno Carter USM-a. Logičan sljedeći potez može biti album Live in Croatia.