16
ruj
2023
Čitaj

DRUGI DAN SHIP FESTIVALA I KONFERENCIJE

Punom parom naprijed

SHIP

Bad Daughter / Foto: Valerio Baranović, SHIP

share

Otvaranje SHIP konferencije

Azimut i Arsen, šibenska čvorišta kulture, umjetnosti i glazbe bila su mjesta na kojima su se kroz petak prijepodne zatekli različiti predstavnici svjetskih showcase festivala, nezavisne glazbene scene, važnih izdavačkih kuća i DIY pristupa.

Fabian Stilke / Foto: Filip Kovačević

Nakon fantastičnog otvorenja, SHIP showcase festival nastavio se drugi dan u obliku panela koji su zamišljeni kao prostor za predavanja i diskusije o važnim temama usko vezanim uz trenutnu glazbenu industriju i njezin daljnji razvoj.

S početkom u 10 sati, u Azimutu je održan panel na temu DIY turneje na kojem su Koen ter Heegde (Subroutine Records/Yugofuturism), Miran Rusjan (MENT Ljubljana/Moonlee Records) i Sara Ercegović (ŽEN) kroz vlastito iskustva nastojali zainteresiranima ponuditi strategije i uvide za uspješno planiranje turneje, promocije i profesionalnog networkinga.

SHIP konferencija, paneli u Azimutu / Filip Kovačević

Chris Cooke (CMU) održao je informacijama veoma bogato predavanje na temu financijskih resursa u digitalnom svijetu i o prirodi digitalnog glazbenog posla, a kasnije je u proširenom sastavu s Alekom Boškvićem (Believe Music), Bojanom Musulinom (IDJ Digital), Fabianom Stilkeom (Universal Music) i Liom Mansolom (The Orchard) raspravljao o važnosti uparivanja umjetnika s pravim digitalnim distributerom koji ima ključnu ulogu u uspjehu samog umjetnika.

Nakon toga uslijedili su paneli na temu upravljanja stresa u event industriji (Savannah Rudlin/BUSH, Admir Sinani/Entrio, Boyan Pinter/SPIKE showcase i Glastonbury festival, Nela Pechovska/PIN Music Conference, Taksirat i D Fest, Sanjin Đukić/LAA, Pola) te raznolikosti u glazbenoj industriji, s primarnim naglaskom na mainstream i nezavisne izdavačke kuće te DIY pristup (Vedran Meniga/Pozitivan ritam, Dario Draštata/Dallas Records, RUNDA, Fabian Stilke/Universal Music, Luka Zadro/JeboTon).

SHIP

Benjamin Demelemester i James Minor / Foto: Marko Lopac

Diskusije u Azimutu nisu bile od manje važnosti – započevši s vrućom temom održivosti u kontekstu europske festivalske scene (Juliette Olivares/Live DMA, Boyan Pinter/SPIKE showcase i Glastonbury festival, Brenda Dobrovics/Rock for People, Klára Nagy/Hangveto, UPBEAT Platform), pa preko primjera dviju europskih mreža za glazbu uživo i njihove suradnje (Eszter Décsy /EEnlarge Europe, Corner Art Management i Juliette Olivares) do detaljnog pregleda showcase festivala (Eszter Décsy, Daniel Somló /BUSH, Ingrid Kohtla/Tallinn Music Week, Miran Rusjan i Oskar Štrajn (ESNS), case studyja oca showcase festivala (James Minor/SXSW) i rasprave o osnovama digitalne distribucije glazbe s gledišta skladatelja, tj. autora (Miro Tabak/HDS ZAMP).

SHIP

SHIP konferencija, paneli u Arsenu / Foto: Marko Lopac

Nastavak koncertnog programa

Iako je dan započeo kišno i hladno, uzavrela atmosfera druge večeri ubrzo je zagrijala Šibenik. Na Tvrđavi sv. Mihovila, publika se polaganim tempom počela okupljati za nastup DayKode, projekt talijanskog producenta Andree Gambe kojem su se na pozornici sinoć pridružili bubnjevi, električna gitara i saksofon. Iako stilski podsjećaju na kanadski bend BADBADNOTGOOD, DayKoda neumorno bježi od etiketiranja. Nastup koji je bio pravo malo eksperimentalno putovanje kroz žanrove, najavio je šarenilo i obilje koje će uslijediti. Od toplog zvuka benda kojeg biste mogli čuti u bircu poput KCM-a, preko neumoljivog rokerskog zvuka koji je obgrlio prostor (nažalost bez dovoljno tkanine u publici da sav taj volumen zvuka upije).

SHIP

DayKoda / Foto: Valerio Baranović

Rječica ljudi polako se slijeva do glavne pozornice uz početne taktove pjesme “Sad Sensations“, popraćene hitom “Small Talk/Sidewalk“ austrijskog dua Aze. Autoironija generacije Z i nonšalantnost stihova uparena je s melankolijom i senzualnošću koju crpe iz glazbe jedne od njihovih glavnih muza, Lane del Rey. Iako je nastup počeo hitovima, karakter dua dolazi do izražaja tek nakon prvog obraćanja publici i izvedbe covera “High by The Beach“ (uz logično paljenje cigarete kao hommage umjetnici). Filmska teatralnost u obraćanjima publici nalazi savršen balans u kontrastu s groovy bubnjevima i basom koji se pretapaju s nenametljivim, ali veoma ugodnim vokalom.

SHIP

Aze / Valerio Baranović

Kreću prva preklapanja s prvim večerašnjim koncertom u Arsenu nastupom X.U.L.-a, projektom glazbenika i skladatelja Gašpera Selka iz Slovenije. Improvizirana elektronika, gudači i klavir mekano su vodili publiku Arsena kroz mračnu, ambijentalnu i eteričnu izvedbu.

Nakon Azea, na Tvrđi nastupa Trokut, petorka koja svojim jazz/electro/pop zvukom i angažiranom tematikom nudi osvježavajući fusion u svakom svom nastupu. Vokal Ane Čop, kulerske solaže Jake Arha na saksofonu i Luke Čapete na električnoj gitari, uz neizostavnu bazu Jerka Jurina na bubnjevima i Hrvoje Kralja na basu ljuljali su publiku od oblih jazzerskih prema grubljim statement blokovima.

SHIP

Trokut / Foto: Marko Lopac

Uslijedio je nastup freekind., hrvatsko-slovenski sastav Sare Ester Gredelj i Nine Korošak-Serčič koji miksu britanskog hip-hopa i neo soula daju svoj prepoznatljiv touch. Cure su apsolutno razvalile nastupom kojem od početka do kraja ne možeš naći manu (osim da nije mogao potrajati još barem malo duže). Uz odličnu interakciju s publikom, izuzetno kvalitetnim instrumentalom slijepljenim uz stihove pjesama kao što su “Good Vibrations“, “Carry You“, “Found Love“ freekind. su podigle drugi dan na novu razinu.

SHIP

freekind. / Foto: Valerio Baranović

U isto vrijeme u Arsenu je nastupila Poljakinja Zuzanna Całka. Klavir i sintisajzer mediji su kojima slušatelja uvodi u svijet repetativnih minimalističkih obrazaca, gotovo pa ritualnih, razvijajući ih prema protočnim melodijama koje neometano teku iznad jednostavnih pozadinskih beatova. Posljednji sinoćnji nastup u Arsenu pripao je Zarini Prvasevdi iz Makedonije koje je unijela dašak etna i folka u program.

“And now for something completely different”, iliti 52 Hertz Whale, post-punk/post rock bend iz Slovačke. Nastup koji je definitivno dao tehničarima posla. Surova energija, padovi, skokovi i nervozni pokreti frontmena Dominika Proka uz bacanje mikrofona, udarce, vriskove i metež ostatka benda, nikoga ne ostavljaju ravnodušnim. Uz pokoju iznimku, osjetila se određena zbunjenost publike koja se činila pomalo preplavljena silinom i brutalnom energijom benda, ali je bez sumnje riječ o izvedbi koja ti se ureže u pamćenje.

SHIP

52 Herzt Whale / Foto: Valerio Baranović

Na glavnu pozornicu stiže Bad Daughter aka Dunja Ercegović aka Lovely Quinces, ime pod kojim je nastupila na američkom “SXSW” festivalu. Iako je njen zadnji posjet Šibeniku u sklopu “Let’s Rock” festivala okupio veću publiku, sinoćnji nastup nije nikako manjkao u energiji i kvaliteti. Omjer rasplesane publike u prvim redovima i onih koji su uživali u nastupu sa tribine bio bi bolji da je išao u korist prvima, no svejedno, to nije omelo Dunju da ponudi pravi show. Samouvjereno plešući pozornicom, uz čiste vokale i upečatljiv light show koji je vizualno savršeno pratio prijelaze od suptilnije elektronike prema klupskim brojevima tipa “Bite Your Tongue“, Bad Daughter je ponudila kompaktan i zaokružen nastup.

SHIP

Bad Daughter / Foto: Marko Lopac

Selimo se dalje u Azimut na malo drugačiji đir. Mingle, lampice i kakofonija grupica raspršenih ispred pozornice unijeli su feel pravog ljetnog festivala. Zimbru, indie pop četvorka iz Rumunjske otvorili su dancefloor novog bloka. Zanimljivi aranžmani od mračnijeg art rocka prema up-beat zaigranom electropopu bili su dobar uvod Gradskim bitangama koji su preselili publiku u podrum Azimuta.

Svoj na svome. Barem je takav dojam ostavio nastup Gradskih bitangi koje je publika entuzijastično pratila u svakom novom koraku i vrisku. Od balada do nabrijanijih brojeva, bili su dobro zagrijavanje za Daliborovo granje. Između nastupa dvaju bendova, vanjski je stage Azimuta zauzela Nika Turković. Malo neobičan presjek prije psihodelične rock petorke, no dobar balans za različite ukuse publike.

SHIP

Gradske bitange / Foto: Marko Lopac

Tvrdi instrumentali i prljavi, mistični melos nabrijali su publiku sada dupkom punog podruma Azimuta. Taman malo mračnijeg prije transporta u Tunel gdje nas je čekao Neon Lies.

Publika je polako kapala što je zapravo i doprinijelo intimnom i ekspresivnom nastupu Gorana Luatara. Nakon solo darkwave syntha, stiže Badfocus, umjetnik iz Češke čije je beatove pratio i basist. Premda je svaki set večeri imao jasan koncept i progresiju, duo je iznenađujuće brzo zašao u puno tvrđi i agresivniji zvuk zbog čega su spuštanja i dizanja između setova bila primjetnija.

SHIP

Tunel / Foto: Valerio Baranović

Zadnja dva izvođača drugog dana bili su Baptiste Lagrave iz Francuske i tonota, producentica i umjetnica zvuka. U nastupu Baptista Lagravea osjetilo se da kao pozadinu ima klasično glazbeno obrazovanje zbog veoma zanimljive igre beatova i rastapajućih, zavodljivih melodija kojima bi odmjereno dao prostora prije rezanja s aritmičnim beatovljem. Za kraj, tonota donosi eksperimentalni klupski sound uz nekoliko traka kojima je premijerno počastila publiku SHIP-a.

Punom parom naprijed, SHIP nastavlja s konferencijskim programom u jutarnjim satima i diže brojku na čak 18 izvođača za finiš prvog hrvatskog showcase festivala za koji već sad mogu reći da je apsolutno ispunio sva očekivanja.

 

Moglo bi Vas zanimati