Posljednji ovosezonski koncert iz ciklusa Kanconijer
Zbor i Simfonijski orkestar HRT-a obilježavaju 200 godina od rođenja Brucknera
Posljednji ovosezonski koncert iz ciklusa Kanconijer održat će se u četvrtak, 9. svibnja u 19.30 sati u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog.
Ovim koncerom obilježit će se 200 godina od rođenja jednog od najinovativnijih skladatelja druge polovice 19. stoljeća – Antona Brucknera. Izvedbom njegove Mise u f-molu ravnat će maestro Florian Helgath, a Zboru i Simfonijskom orkestru HRT-a i Akademskom zboru Ivan Goran Kovačić pridružit će se sopranistica Martina Zadro, mezzosopranistica Dubravka Šeparović Mušović, tenor Domagoj Dorotić i bariton Krešimir Stražanac.
Veličanstvenu Misu u f-molu, WAB 28 Bruckner je počeo skladati 1867. godine, u jednom od prijelomnih trenutaka života – tijekom oporavka od osobne krize i nervnog sloma. Stoga se Misa često tumači kao skladateljev snažan iskaz snage vjere, zahvalnosti Bogu i slavlja života. Rad na Misi počeo je nakon tromjesečnog oporavka u sanatoriju Bad Kreuzen, te ju je dovršio u godinu dana. Poznat po svojoj samokritičnosti, revidirao ju je u nekoliko navrata. Uz pomoć učenika Josepha Schalka, konačni oblik dao joj je između 1890. i 1893. godine. Skladana je za kvartet vokalnih solista, zbor i orkestar, te kroz stavke misnog ordinarija poprima simfonijske dimenzije i pruža uvid u nevjerojatnu snagu i mističnost simfonija koje će Bruckner tek napisati. Instrumentalne dionice orkestra i vokalne zbora čine se da vode nebeski, božanski dijalog. Svojim dimenzijama to djelo pripada i crkvi i koncertnim dvoranama, iako se, još za Brucknerova života, češće izvodilo koncertno. Prva izvedba, pod skladateljevim ravnanjem, upriličena je 1872. u Beču. Djelo koje je dirigent Johann Herbeck isprva proglasio „predugim i neizvedivim“ kritika je ocijenila „iznimno hvalevrijednim svjedočanstvom skladateljevoj invenciji i neobičnoj vještini“. Misa je oduševila i Johannesa Brahmsa, a 1895., godinu dana prije smrti, Bruckner je napisao da bi, kada bi ju ponovno mogao čuti, to bio vrhunac njegova života.