20
lip
2021
Čitaj

Darko Juranović D'Knock - međunarodna karijera bivšeg ET-jevca

w31

share

Skladatelja i producenta Darka Juranovića D’Knocka uistinu nije potrebno posebno predstavljati. Bilo da je riječ o njegovim prstima u počecima hrvatskog popa, funka i hip-hopa ili eurodance benda ET. S kolegom iz srednjoškolskih dana, DJ Fresh Jayem koji je svojedobni laureat DMC natjecanja za najspretnijeg među europskim DJ-ima, ostvario je dugogodišnju suradnju s klubom Papaya na Pagu i rad na PapayaDay&Night kompilacijama, kao i niz remikseva za hrvatske i inozemne izvođače te mnogobrojna glazbena izdanja. Povod ovom razgovoru bili su posljednji koraci koje je D’Knock ostavio na britanskoj klupskoj sceni, a time i u svjetskom radijskom eteru.  

Suautor si remiksa The Ghost of Love, drugog singla s nove ploče legendarnog britanskog soul-pop benda Simply Red. Jedan soul-šlager skladan na 101 bpm-a (beats per minute – udaraca u minuti), specifičan po nenametljivoj produkciji prilagodili ste klupskoj publici, s 123 bpm-a?
Producent Andy Wright javio mi je 24. travnja da se Simply Red nakon dugo vremena ponovno okuplja te da su zagrijani da PlayOne, u suradnji sa Zvonimirom Dusperom, napravi remiks drugog singla The Ghost of Love s njihova povratničkog albuma Big Love, što možemo zahvaliti testnim projektima od prije šest godina koje je dogovorila naša suradnica Petra Crnetić u suradnji sa Svijetom produkcije. Radi se o produkciji za britanskog pjevača Petera Granta, remiksu božićnog singla Micka Hucknalla Happy This Christmas itd. DJ Fresh Jay, Zvonimir Dusper Dus i ja suradnici smo još od naših prvih dana bavljenja glazbom, pratimo se cijeli život. Fresh i ja se poznajemo još iz srednje škole, iza nas je velik broj projekata, od kojih bih izdvojio stvaranje zajedničkog labela Liveinthemix music te stvaranje producentskog dua PlayOne. Simply Redov The Ghost of Love ima svoj harmonijski pečat, što u clubbingu može biti sklizak teren. Prisiljeni zadržati komercijalnost a da ne uništimo originalnu pjesmu, odabrali smo fuziju klasičnog housea, na tragu onog što je recimo nekada radio Frankie Knuckles, u kombinaciji s popom i u ruhu današnje produkcije. Uslijedile su i nove ponude – otvara se mogućnost da produciramo nove singlove Simply Reda te Simple Mindsa, koji se također vraćaju pod okriljem Andyja Wrighta. To je ono što najavljujemo već niz godina i očito se predani rad isplatio.

Uz domaće hip-hop producente Dasha, Kool Adea i Baby Dooksa koji su imali svoj zvjezdani trenutak suradnje u inozemstvu, i PlayOne se nalazi na toj listi.
Sa spomenutom zlatnom generacijom povezan sam jer sam kao producent u doba njihovih početaka surađivao s Bolesnom braćom, a i masterirao sam neke hip-hop kompilacije iz tog vremena. U međuvremenu sam puno vremena posvetio edukaciji u svakom segmentu rada u studiju – aranžiranju i produciranju, kao i osobnoj nadgradnji. DJ Fresh Jay i ja imamo sličnu glazbenu priču, iste korijene. Zato niz godina uspješno surađujemo i s kraljicom house glazbe Barbarom Tucker te njujorškom house scenom (kao što je recimo DJ Spen). Kao PlayOne naginjemo houseu, funku, hip-hopu i soulu, što je i osvojilo Barbaru Tucker. Puno smo od nje naučili i ona nam je otvorila mnoga vrata na svjetskoj glazbenoj sceni. Sve je to logičan put koji nas je doveo i do suradnje sa Simply Redom.

Čime je tebe zaokupio original pjesme The Ghost of Love? Simply Red nije samo blue eyed soul, već ima i pop-pečat. U Zagrebu smo imali čak i interpreta njihova repertoara, pjevača Kristijana Beluhana.
S Kikijem smo nešto i htjeli raditi, baš zbog toga. Mene je taj sound podsjećao na dane najbolje „mjuze“ iz osamdesetih, kao i Fresha i Dusa – na večeri Kulušića i Saloona, kad bi Tomo Ricov zavrtio If You Don’t Know Me by Now, tu su bili utjecaji svih stvari na kojima sam odrastao. The Ghost of Love podsjeća me na zvuk iskonskog soula i neke singlove kao Sunrise, koji su me osvojili ne samo beatom nego i melodijom.

Ta je pjesma specifična i zato što ima sve elemente pjesme kakvu publika naziva ”ljiga”, ali to – nije!
Kad tu stvar razlučiš harmonijski i produkcijski, ona je kompleksna. Mi smo napravili intervenciju u refrenu koji smo skraćivali. Bojali smo se da će Andy i Mick reći da to ne može tako, ali smo uspjeli dobiti dobru formu zbog bržeg tempa i oni su u konačnici bili jako zadovoljni. Kad nešto ubrzaš sa 101 na 123 bpm-a, to već može zvučati kao crtić. Ali u tome i jest fora, da s dobrom idejom i produkcijom i dalje zadržiš flow.

“Njegujemo old school pristup – pravi DJ-ing, MC-anje, kombiniramo house, dubstep, hip-hop, drum and bass i trap s aktualnim stvarima današnje elektroničke scene.”

PlayOne je ljetos održao jadransku turneju, live-act, koristeći tvoje godine iskustva u produkciji i nastupa s bendom, kao i iskustvo Fresh Jaya koji je kao DJ nagrađivan i na svjetskoj razini. Što je tu tebi izazov kao glazbeniku? Pretpostavljam da to za tebe nisu samo ‘gumbići’, nego i nešto više?
Dosta se toga dogodilo u posljednjih petnaest godina rada, i mojega i DJ Fresh Jaya, ali nikad se dosad, u koncertnom smislu, nismo kvalitetno posvetili našoj regiji i predstavili našu priču. Ovaj put smo kvalitetno osmislili turneju, okupili odličan tim i ta se priča dosad pokazala izuzetno uspješnom. Njegujemo old school pristup – pravi DJ-ing, MC-anje, kombiniramo house, dubstep, hip-hop, drum and bass i trap s aktualnim stvarima današnje elektroničke scene. U realnom vremenu na pozornici radimo svoje bootlege (video ili audio zapis izvedbe koju umjetnik nije službeno izdao, op. a.). Ako recimo Fresh na playerima ‘pukne’ neki beat, a preko toga ja rapam i ubacujem neke samplove, to je praktički remiksiranje u realnom vremenu. Upravo je to najveći izazov live nastupa.

Što je zapravo remiks za pjesmu?
Remiksiranje je korištenje izvornih vokala u novom aranžmanu i produkciji, kako bi se dobio novi prizvuk. Najjednostavnije objašnjenje je – kao da oblačiš pjesmu u novo ruho, kao da imaš čovjeka kojem mijenjaš odijelo, mijenjaš mu imidž i stvaraš novi look. No danas postoje i takvi remiksevi da se uzme samo uzorak refrena ili dio pjesme i onda se totalno preokrene priča da bi se dobio potpuno novi stil.

ET?
ET je dio moje mladosti i za njega me vežu najljepše uspomene; iz današnje pozicije, prema tom dijelu života osjećam veliko poštovanje. Izašao sam iz benda 1998. Izuzetno poštujem Vannin, kao i Boytronicov rad, pod čijom palicom ET i danas djeluje.

Izvor: Cantus 228

Moglo bi Vas zanimati