25
ruj
2024
Intervju

nova glavna urednica Dore

Maja Tokić: Ne oklijevajte, Dora je vrijedan izlog glazbene industrije!

Maja Tokić foto: Krasnodar Peršun

share

Maja Tokić nova je glavna urednica Dore – hrvatskog izbora za pjesmu Eurovizije

Hrvatska radiotelevizija je prije nekoliko dana objavila natječaj za nove pjesme među kojima će se birati novi predstavnik Hrvatske za pjesmu Eurovizije. Jedan od ključnih glazbenih projekata HRT-a za 2025. od sada ima i novu glavnu urednicu, Maju Tokić, televizijsku profesionalku s višegodišnjim iskustvom u uređivanju i vođenju projekata nacionalne tv kuće. U svom nastupnom intervjuu na novoj funkciji otkrila nam je planove za narednu Doru, očekivanja od hrvatskih glazbenika i autora, ali i ponešto o natjecanju u širem kontekstu domaće glazbene industrije…

Koliko je (ne)očekivano bilo vaše imenovanje glavnom urednicom Dore, kako je došlo do te odluke?

Ovu mi je funkciju ponudio dosadašnji glavni urednik Dore, Tomislav Štengl, s kojim sam odlično surađivala na prijenosu prošlogodišnje Dore, kao i nekoliko posljednjih godina na Izboru za pjesmu Eurovizije. Povjerio mi je korodinaciju oko domaćeg i međunarodnog žirija tijekom natjecanja na Dori i na Eurosongu. Nekoliko godina sam koordinirala polufinalne i finalne prijenose Eurosonga, uređivala emisije koje smo radili uoči Eurosonga o našim predstavnicima i pretpostavljam da je bio jako zadovoljan našim zajedničkim radom. Otud valjda i nagrada. Ta me je vijest obradovala, ali i iznenadila. Izazov je to. Kolega Štengl ostaje voditelj projekta Dore, što znači da se naša suradnja i dalje nastavlja, puno je zadataka i dobro će doći njegovo uredničko iskustvo i poznavanje hrvatske glazbene scene.   

S obzirom na već postojeći format i pravila EBU-a, imate li neke konkretne ideje za nadolazeće izdanje? Planirate li neke novitete po kojima će se Dora 2025 razlikovati od prijašnjih izdanja?

Kao i prošle godine, ostaje format od 2 polufinalne večeri i veliko finale, a uskoro bi se trebala donijeti i odluka i o datumima i mjestu održavanja. Ove godine nam je želja proširiti program pa, ako će biti mogućnosti, dodati i neke dodatne sadržaje koji bi popunili program uoči Dore i i dan prije finala. U ovom trenutku mogu iznijeti samo ideje, uskoro ćemo objaviti više. 

Na natjecanje za maslinovo ulje ne šalješ suncokretovo ulje!

U tijeku je natječaj za nove pjesme Dore 2025. Kakav profil pjesama, autora i izvođača priželjkujete na natječaju?

Nadam se da smo svi nešto naučili iz protekle dvije godine. I Let 3 i Baby Lasagna napravili su odličan posao na Eurosongu. Ako se itko od glazbenika želi „popeti“ do tog glazbenog „zabavnog Olimpa“ nužno je poslati izvrsnu melodiju s pamtljivim,„catchy“ refrenom, savršene produkcije i zanimljivog scenskog nastupa. Usudila bih se parafrazirati jednog od glazbenih kritičara, Aleksandra Dragaša: na natjecanje za najbolje maslinovo ulje ne šalješ suncokretovo ulje!”. Zvuči dosta jednostavno i logično. 

Kako će izgledati žiri i model ocjenjivanja pjesama u finalu, hoće li tu biti ikakvih promjena u odnosu na ranije? 

Prošle smo godine unaprijedili način glasovanja na Dori. Uz dosadašnji televoting putem telefonskih poziva  i slanjem SMS poruka u kojem gledatelji odabiru svoje favorite, uz domaći ocjenjivački sud, uveli smo i međunarodni. Tako da su uz četiri domaća ocjenjivačka suda, Osijek, Split, Rijeka i Zagreb, svoje ocjene dali i četiri međunarodna ocjenjivačka suda iz zemalja sudionica Izbora za pjesmu Eurovizije. Prošle godine su to bili članovi žirija iz Ukrajine, Islanda, Italije i Njemačke. Bilo je zanimljivo i korisno pratiti koje su oni favorite odabrali, a to nam je dalo svojevrsne smjernice kako međunarodna glazbena publika reagira na izvođače Dore. Razmišljamo i da unaprijedimo sistem glasanja i putem online sustava za Doru 2025. 

Kako je, po vašem mišljenju, uspjeh Baby Lasagne, pa i Leta3, utjecao na percepciju Dore i Eurosonga kod domaćih glazbenika, ne nužno isključivo onih eurosongovskog usmjerenja? Imate li dojam da je sudjelovanje na natjecanju (opet) postalo važno, čak i za glazbenike iz neeurovizijskih žanrova?

Uspjeh Baby Lasagne i Leta 3 doista je pokrenuo lavinu pozitivne percepcije Dore i Eurosonga kod domaćih glazbenika bez obzira kojih su žanrovskih usmjerenja. Konačno su svi zapazili da Hrvatska s odličnom i pamtljivom pjesmom ima šanse proći u finale na Eurosongu. Stoga je sudjelovanje na Dori iznimno važno jer je to sjajan izlog u kojem autori, producenti, skladatelji, tesktopisci, pjevačice, pjevači, bendovi mogu predstaviti svoja djela, recentnu hrvatsku glazbu i razne žanrove, a mladim pjevačima otvaraju se vrata glazbene industrije. 

YouTube trending govori o velikom interesu publike

Na kakvu promociju i podršku HRT-a mogu računati izvođači i pjesme koje prođu među 24 odabranih? 

Izvođače i pjesme koje prođu među 24 odabranih promoviramo na svim platformama  HRT-a, od televizijskih i radijskih emisija, službenih stranica Dore i HRT-a te YouTubea i društvenih mreža. Promocija pjesama i autora od trenutka njihovog odabira do nastupa na Dori je doista velika, publika je dobro upoznata s izvođačima i pjesmama. Podatak da su pjesme Dore nakon objavljivanja u trendingu na Youtubeu govori o velikom interesu publike, a po komentarima koji dolaze iz zemalja koje sudjeluju na ESC-u, vidljivo je da se Dora jako prati i izvan Hrvatske.

Kako vidite ulogu i značaj Dore u kontekstu hrvatske glazbene industrije? U kolikoj je mjeri manifestacija (p)ostala zamašnjak domaće glazbene produkcije?

Za mnoge izvođače otvara se jedan potpuno novi svijet. Tako je i Baby Lasagna do Dore bio simpa dečko iz Umaga koji je u svojoj sobi marljivo skladao i stvarao glazbu, a nastupom na Dori, a potom i na Eurosongu, privukao je pozornost inozemnih diskografa. Moguće je da su isti diskografi obratili pozornost i na neke druge hrvatske izvođače. To mi se doista čini dobar zamašnjak za domaću glazbenu produkciju i izlog vrijedan pozornosti. 

Na koji način vidite hrvatske glazbene udruge kao svoje partnere u projektu, postoje li neke ideje za konkretniju suradnju?

Suradnja između glazbenih udruga i HRT-a na projektu Dora prisutna je već godinama. Ovisno od godine do godine, članovi udruga su i članovi selekcijskog žirija i članovi žirija po gradovima. Bez autora, izvođača i nakladnika nikad Dora ne bi postigla uspjeh jer rad na promociji pjesama, a samim time i Dore, zadnjih par godina je rad svih zajedno.

Vidite li plasman Baby Lasagne kao prednost ili izazov za nadolazeće izdanje? Kakva su očekivanja od hrvatskog predstavnika za iduću godinu na europskom natjecanju?

Baby Lasagna je objedinio naciju i stvorio masovnu euforiju. Takvo što smo doživjeli više puta pri uspjehu hrvatskih sportaša, a tako rijetko u popularnoj kulturi. Bilo je zgodno vidjeti da se na javnom gledanju finala na gradskim trgovima nalaze djeca, mladi i stari, radnici i profesori, rockeri, punkeri, metalci, i svi srčano navijaju i plešu za našeg predstavnika. Do prije koju godinu mnogi od njih bi s „prezirom“ frknuli na riječ Eurosong. S obzirom da sam bila u organizaciji zajedničkog plesa „Rim Tim Tagi Dim“ po hrvatskim gradovima i s televizijske strane pripremala doček našeg predstavnika i hrvatske delegacije Eurosonga na Trgu bana Jelačića u Zagrebu, znam kako je bilo emotivno i uzbudljivo, iako nismo bili prvi. Svi su bili zaljubljeni u jednog simpatičnog jednostavnog, normalnog dečka koji je stvorio univerzalnu glazbu koju prepoznaje cijeli svijet, okupivši svoj tim prijatelja i obitelji. Teško je nadmašiti tu „lazanjomaniju“, ali tko zna što nas sve čeka. Možda se nova zvijezda rodi. 

Za kraj, kako biste hrvatskim autorima i glazbenicima približili prednosti i važnost slanje pjesme na aktualni natječaj za Doru? 

Ne oklijevajte, prijavite se!

Moglo bi Vas zanimati