10
svi
2023
Intervju

Veliki party na Velesajmu

Shipe: „Future Scope uvijek uspije zadovoljiti ukus mase“

DJ Shipe / press

DJ Shipe / press

share

Future Scope, jedan od najdugovječnijih hrvatskih klupskih programa, svoje novo izdanje ima upravo ovoga vikenda. 12. i 13. svibnja na Zagrebačkom Velesajmu gostuju elektroničke zvijezde Paul Kalkbrenner, Jeff Mills i Derrick May.

Ususret ovoj velikoj fešti, na kojoj se očekuje više tisuća ljudi, razgovarali smo s Anđelkom Šipušem, poznatim i kao DJ Shipe. On je jedan od organizatora ovog klupskog programa, koji već godinama drži kontinuitet kao jedno od najvećih zagrebačkih – pretežno techno – glazbenih okupljanja. Osim toga, Shipe je i jedan od ljudi koji vode klub Boogaloo, koji je, među ostalim, često dom i Future Scopeu, a iskustvu glazbene organizacije pristupa i s one strane pulta jer je i sam DJ.

DJ Shipe / press

DJ Shipe / press

Future Scope je jedan od rijetkih klupskih programa koji se može pohvaliti ovakvom dugovječnošću, ali i činjenicom da još uvijek privlači veliku publiku. U čemu je tajna? Kako uspijevate održati program relevantnim?

Ove godine slavimo 21. godinu postojanja brenda Future Scope, a meni će osobno sljedeće godine biti prva dvoznamenkasta godina kako aktivno radim i sudjelujem kao rezident i poslovni partner s Marijanom Kišom-Mrxom, koji je od 2002. uključen u program Future Scopea. Rekao bih da je ključ naše dugovječnosti velika predanost, upornost, ljubav i prije svega enormno iskustvo koje smo stekli u zadnjih deset godina kroz koje smo se uspjeli prilagoditi svim mogućim situacijama na tržištu u skladu s mogućnostima.

Naravno da smo u tako dugačkom periodu imali i izuzetno teških trenutaka gdje je na sceni vladala velika kriza, ali nam je zapravo to u konačnici preraslo u motivaciju da se okrenemo u drugom smjeru na neke veće i snažnije projekte.

Uvijek smo bili otvoreni prema svim žanrovima elektroničke glazbe te smo u stalnoj kombinaciji s dva, a ponekad i tri floora, definitivno klub Boogaloo doveli na europsku razinu.

Koje su najvažnije točke u povijesti FS-a?

Smatram da su najvažnije točke u povijesti Future Scopea svakako periodi kada smo probili okove Boogalooa, gdje smo u nekoliko navrata sudjelovali na eventima popunjavajući tri floora s dvije tisuće ljudi, a prekretnica je bio event s Amelie Lens na kojem smo po prvi puta imali više od tri tisuće posjetitelja, što se nastavilo na narednom eventu s Fatboy Slimom kada smo oborili i vlastiti rekord s više od pet tisuća posjetitelja.

Poslije toga su nam se otvorili potpuno novi vidici i apetiti, rezultirajući idejom za Future Scope festival kojim smo oborili rekord u posljednjih dvanaest godina, koliko sam aktualan na zagrebačkoj sceni.

Planovi za budućnost su jako veliki i ambiciozni te jedva čekam da najavimo i sve novitete koje vam pripremamo u narednom periodu.

Future Scope / press

Future Scope / press

Što mi možeš reći o odabiru gostiju za novi FS? Što te posebno fascinira kod svake od najavljenih zvijezda?

Nakon što smo gotovo dvije godine bili ograničeni mjerama zbog korone i jednostavno gurali iz eventa u event te doslovno nismo znali što sutra nosi, bio je zaista velik gušt vratiti se primarnoj djelatnosti i organizaciji ove Future Scope sezone. Na početku nove sezone donijeli smo odluku da je možda najpametnija ideja spajanje po dva headlinera i zapravo smo sredinom ljeta imali kompletan plan, te je naglasak stavljen na zvuk techna. Sezonu ljetnih partija na Jarunu zatvorili smo jednom od trenutno vodećih lica progressive scene, koju ću ujedno ovim putem također i najaviti za premijerno gostovanje u klubu Boogaloo, gdje smo se ugodno iznenadili s preko dvije tisuće ljudi. Za otvaranje sezone smo se odlučili za beskompromisnu britansku kombinaciju Dax J-a i Bena Simsa, a poslije toga imali smo rasprodan event sa superzvijezdom Amelie Lens, te smo za kraj 2022. u gostima imali naše drage prijatelje Fernandu Martins, Du’Arta i Leu Dobričić.

Novu 2023. godinu otvorili smo legendarnim Alexandrom Kowalskim, Klaudijom Gawlas, Daveom Clarkom, a kao najveće iznenađenje kroz proteklih godinu dana izdvojio bih Christiana Crakena prilikom kojeg je procirkuliralo preko tisuću ljudi.

Naposljetku smo nakon pet godina imali priliku ugostiti slovensku legendu i idola iz mladosti – Umeka, a za završnicu smo sezone bacili test za novijim i svježijim ženskim gostovanjima i tako uspješno odradili event sa Xeniom, Lilly Palmer te nam slijedi veliko finale i zaključivanje sezone sa Stellom Bossi.

Nakon tri godine konstantnih pregovora velika mi je čast i zadovoljstvo najaviti naše najveće gostovanje s definitivno najtraženijim i najpopularnijim izvođačem elektronske glazbe – Paulom Kalkbrennerom, a uz ubojitu kombinaciju Jeffa Millsa i Derricka Maya koji će nastupiti večer prije, mislim da smo napravili vrlo dobar potez i da ćemo sa sigurnošću privući veliku masu partijanera iz susjednih država.

Kako se program mijenjao kroz godine?

Programski smo se uvijek držali zvuka techna od samog početka, ali kako vrijeme odmiče a ja starim, sve se više baziramo na nekom melodičnijem i progresivnijem zvuku, tako da ćemo iduća dva eventa koja nam slijede na Velesajmu biti u tom zvuku, a i prva dva eventa u novoj sezoni također će biti u harmonijskom i tech house zvuku.

S obzirom na to da imamo mogućnost na svakom partiju imati uvijek u funkciji dva floora, pogotovo mali floor koji neprekidno apgrejdamo novitetima te po potrebi otvaramo i treći ako vidimo da situacija to nalaže, programski uvijek možemo zadovoljiti potrebe šire mase i osobno smatram da je to jedan od bitnijih faktora koji nas izdvaja iz mase.

Jeff Mills / press

Jeff Mills / press

Baš ovih dana na program ju je gošća bila i Stella Bossi. Generalno je broj žena u technu još uvijek prilično mali, posebice na line upovima u Hrvatskoj. Misliš li da se to (dovoljno brzo) mijenja?

Prije svakog bookinga potrudim se izvidjeti situaciju s publikom i sa svojim dragim prijateljima iz regije koji su možda već imali priliku raditi ili planiraju u nekoj budućnosti ugostiti nekog iz novije generacije DJ-a, tako da smo se i mi sami, iz same znatiželje, upustili u bookinge, kako bih ja to nazvao – brzorastućih DJ-a – kojima cijene preko noći porastu od tisuću do dvadeset tisuća eura, pa ih mi praktički ganjamo i radimo booking na njihovom samom početku jer predviđamo rasplet situacije, sve do trenutka stabilizacije tržišta koju optimistično uskoro očekujem.

Prodaja za event ide sjajno i prema očekivanjima, tako da očekujemo još jedno kvalitetno i vruće Future Scope gostovanje.

Broj žena za DJ pultom je u proteklom periodu u velikom porastu, koliko god se trudio to ne pratiti, ali jednostavno pokušavam ne opterećivati se takvim stvarima te uvijek donositi odluke o bookingu vrativši se mislima dvadeset godina unatrag, kada sam bio među prvima na flooru, a ne znam jesam li ikad s partija otišao prije paljenja svjetala.

I Boogaloo posljednjih godina ugošćuje ne samo partije nego i brojne koncerte. Je li bilo teško napraviti tu tranziciju – mislim u kontekstu toga da su ljudi klub prvenstveno povezivali s elektroničkom glazbom?

Boogaloo je oduvijek bio multifunkcionalno mjesto koje se povezivalo s techno partijem i underground zvukom, a mi smo u posljednjih osam godina, koliko smo vlasnici, uspjeli potpuno promijeniti predrasude i naš klupski program. Imamo nekoliko vanjskih programskih suradnika i naš je spektar programa svaku večer drugačiji, od heavy metal i punk koncerata, preko partija do studentskih zabava i brucošijada.

Iza nas je podosta godina i jako puno iskustva pomoću kojih smo naučili u kojem je periodu nešto najbolje raditi, koji period definitivno treba izbjegavati, kao i najbitniji faktor prilagodbe drugim programima i manifestacijama koje se događaju u Zagrebu u tom mjesecu.

Ove godine smo po prvi puta nekoliko koncerata rasprodali, čak i po dva dana, tako da smatram da smo za renome kluba i kulturni sadržaj grada Zagreba definitivno napravili pravi potez.

Osim klupskih programa vikendom, klub Boogaloo radi i kao kafić radnim danom od 10 do 15 sati, jednom mjesečno organiziraju se buvljaci, preko tjedna imamo kvizove, nerijetko imamo i satove plesa, rade se tonske probe, snimaju se reklame i na puno načina uspijevamo iskoristiti cijeli potencijal koji pruža.

Future Scope / press

Future Scope / press

Prošle je godine FS imao hibridno izdanje s bendovima. Hoće li se to ponavljati? I kako je to prošlo?

S obzirom na to da u Boogaloou nerijetko ugošćujemo najpoznatije hrvatske bendove, nije nam bila strana ideja testirati spoj elektronike i bendova na drugom stageu. Tako smo od prvotne ideje T.B.F.-a, Elementala i Detoura u dva mjeseca uspjeli ostvariti suradnju s preko deset bendova i napravili jednu priču koju ćemo svakako imati u planu u narednom periodu.

Ove godine smo promijenili lokaciju festivala te si jednostavno nismo željeli komplicirati živote i odlučili smo na postavljenju produkciju odraditi koncert Bajage.

Koliko je takva spremnost na prilagodbu različitim projektima nužna za preživljavanje jednoga kluba, posebice u kontekstu nedavne krize s koronom? Također, koliko se clubbing generalno oporavio od toga iz tvoje perspektive?

Početak stvarno nije bio lagan, bili smo out skoro dvije godine i u mojoj je glavi vladao stadij psihoze u kojem sam samo htio da to sve više završi, da se vratim na svoje radno mjesto na pozornicu i da se iz vikenda u vikend ponovno zabavljamo i družimo; ta druženja su mi baš jako falila jer je samo preko noći došlo do kompletnog zaokreta. Paralelno su se na nekoliko lokacija radili ilegalni partiji, pa sam i više puta čuo od posjetitelja da nisu nikada više partijali nego u vrijeme korone!

Došla je nova generacija ljudi koji jednostavno nisu imali izbor i išli su po raznoraznim rančevima i vikendicama, a kada su napokon maknuli mjere, bila je već sredina travnja i period kada zatopli, pa tako i naveliko pada broj ljudi po klubovima. Uz to smo imali i za mjesec dana najavljen festival, tako da ništa više od toga nije bilo realno za očekivati.

Iza nas je baš jako uspješnih devet mjeseci i smatram da na puno kvalitetniji način i s više zahvalnosti svi odrađujemo svoje svirke te uvijek, i kad mislimo da je nešto loše, sjetimo se šta je sve bilo i kroz šta smo sve prošli i preživjeli.

Što mi možeš ispričati o svojoj povezanosti s Boogalooom? Kada i kako si počeo voditi klub, koji su dosadašnji uspjesi na koje si najviše ponosan i gdje ga vidiš u narednih, recimo, pet ili deset godina?

Boogaloo je mjesto gdje sam bio na svom prvom techno partiju u Zagrebu i za njega me vežu jako lijepe uspomene te divna iskustva i prijateljstva. Sama pomisao da ću jednog dana zasvirati u klubu mi se činila kao znanstvena fantastika, ali čim sam malo odrastao, očvrsnuo i skupio neka iskustva kroz partije koje sam radio u rodnoj Koprivnici, igrom slučaja sam se jednostavno našao na pravom mjestu u pravo vrijeme i tako je za novogodišnju večer 2015. priča krenula. Govoreći ovo, iznova potvrđujem da ide deveta godina u nizu i moram priznati da sam stvarno star.

Vrlo sam ponosan na to da smo uspjeli u zadnje dvije godine kvalitetno odraditi najveća svjetska imena s kojima sam dijelio DJ booth poput: Fatboy Slima, Svena Vatha, Amelie Lens, Borisa Brejcha, Josepha Capriatija, Jeffa Millsa i tako dalje.

Za deset godina se vidim da zimski period provodim u toplijim krajevima i na proljeće se vraćam u Zagreb!

I sâm si DJ. Kako bi opisao svoj glazbeni stil i možeš li izdvojiti neke nastupe koji su ti posebno važni?

Glazba je moj život i jedina stvar u životu u kojoj sam mogao vidjeti svoju budućnost, a trenutno sam u puno laganijem ritmu, melodičnom i progresivnom zvuku koji stvara velike emocije i priča priču.

Meni je osobno jedan od najdražih nastupa bio povratak na scenu do jutarnjih sati nakon deset mjeseci ograničenja, na Jarunu s Jeffom Millsom, koji sam na svu sreću uspio zabilježiti, i to nadzornom kamerom!

Jedan od zanimljivijih nastupa bio mi je u renomiranom amsterdamskom klubu Melkwegu, gdje sam oborio rekord u njihovoj desetogodišnjoj povijesti, zatim draga druženja u ljubljanskoj Cvetličarni gdje sam u nekoliko navrata nastupio na rasprodanim partijima, zatvaranje ljubljanskog Kurzschlussa na partiju s Borisom Brejchom, nastup prošlog ljeta u Grazu sa Svenom Vathom na jednoj nevjerojatnoj lokaciji koja ostavlja bez daha.

Ulaznice za Future Scope mogu se kupiti u sustavu Entrio.

 

 

Moglo bi Vas zanimati