14
velj
Izvještaj

Sjajne Lana Janjanin i Dina Rizvić uz Big Band RTS u Beogradu

share

Muzička produkcija RTS-a i Big Band ove kuće imaju lijep običaj da tijekom svake koncertne sezone upriliče nekoliko koncerata sa solistima iz inozemstva, šireći ne samo mrežu kontakata kroz rad s etabliranim umjetnicima, već i, jednako značajno, pokazuju sluh za talentirane stvaratelje te izvođače na početku karijere od kojih se u budućnosti može očekivati mnogo.
U potonju grupu spada koncert održan 13. veljače 2022. godine u najakustičnijoj dvorani u Beogradu, čuvenom Kolarcu, jednostavno naslovljen “Big Band RTS feat. Lana Janjanin & Dina Rizvić”. Iza ovoga naslova dobro se sakrilo široko umijeće dviju skladateljica, pijanistica, aranžerki i vokalnih solistica, obrazovanih u renomiranim visokoškolskim ustanovama u Europi i USA.

Lana Janjanin i Dina Rizvić izvodile su skladbe sa svog projekta Miracles objavljenog 2018. godine, koji do sada nije bio predstavljen publici u Beogradu. Za razliku od objavljenog izdanja, na kojem svaka od autorica ima vlastiti CD, na koncertu smo dobili izvođenje pjesama u miksu tj. alternaciji ili najviše po dvije u nizu od jedne skladateljice.

Energični Miracles

Čast da započne večer pripala je Lani Janjanin koja se izvođenjem skladbe Fed Up, inače početne s projekta Miracles, predstavila kao pijanistica i vokalna solistica. U njenom sigurnom i energičnom nastupu nije bilo težine koju nosi ne samo dvostruka uloga na sceni, već i pozicija autora te aranžera pjesme te je odmah bilo jasno da je suradnja s članovima Big Banda RTS-a postavljena na izuzetno visok nivo.

Tako je bilo i tijekom čitave večeri, koju je sigurnom rukom i s velikim poletom usmjeravao dirigent Filip Bulatović, i sam jazz pijanist te skladatelj. U narednoj What A Thing, koja je u pojedinim momentima zahtijevala manje vatrene energije od uvodne skladbe, orkestar je u pratnji ekspresivne Lane Janjanin pokazao i niz toplih boja te delikatni homogeni zvuk, uvjerivši nas u već poznatu reputaciju ansambla sastavljenog od glazbenika koji poštuju one s kojima dijele pozornicu.

Slojeviti glazbeni identiteti

Nakon druge skladbe predstavila se i Dina Rizvić i to vlastitim aranžmanom pjesme Night And Day Colea Portera, nepretenciozno otkrivajući publici sloj po sloj svojih sposobnosti. Imajući priliku da sagledamo obje solistice, bilo bi teško govoriti o tome što je najjači adut svake od njih, jer se rijetko sreću tako kompletni umjetnici, sposobni pisati, svirati, pjevati, te čak i, kako saznajemo iz njihovih biografija, organizirati, uređivati i podučavati. One ostavljaju dojam kako je bavljenje glazbom potreba i sama suština njihovih bića, a tom dojmu se ne mora nužno tražiti razlog u samo jednoj od “uloga” u kojima smo ih sagledali u Kolarcu.

U nastavku večeri nizale su se sve skladbe s projekta dvostrukog albuma Miracles – Lanin aražman Sinatrine I’m A Fool To Want You i Capitalism te Dinina Slutnja, prva pjesma izvedena te večeri čiji tekst nije bio na engleskom jeziku, što je donijelo pravo osvježenje. A zatim se publici obratila Dina Rizvić, najavljujući obradu makedonske pjesme Zajdi Zajdi i objašnjavajući taj izbor svojim djelomičnim podrijetlom.

Jasno je da je pred nama bila umjetnica koja gaji ljubav prema onome što radi i koja svojom scenskom izvedbom iznova pokazuje kako se može biti uvjerljiv, a nepretenciozan

Čak i da smo ostali uskraćeni za ovo objašnjenje, jer ova pjesma je toliko voljena i pjevana na ovdašnjem prostoru da ima status gotovo evergreena, jasno je da je pred nama bila umjetnica koja gaji ljubav prema onome što radi i koja svojom scenskom izvedbom, a to vrijedi i za Lanu Janjanin, iznova pokazuje kako se može biti uvjerljiv, a nepretenciozan. Svojim gipkim glasom i nesvakidašnjim aranžmanom, Rizvić je unijela toplinu u mračnu tematiku pjesme o žalu za mladosti.

‘Band’ vrhunskih solista i kreativaca

U narednim skladbama smjenjivale su se ove umjetnice, što svojim aranžmanima pjesama poput Izmijenila si se, Ana Arsena Dedića koje je priredila Lana Janjanin, što svojim originalnim kompozicijama u kojima je Big Band RTS-a pokazao da je dorastao nemalom izazovu pripreme čitavog albuma zahtjevnih i bogato orkestriranih pjesama. Glazbenici ansambla dali su doprinos kreirajući svoje solo nastupe, pokazujući da termin “band” u ovom slučaju otkriva grupu vrhunskih solista i kreativnih glazbenika te bi bilo nepravedno izdvojiti samo neke od njih na ovom mjestu.

U korpusu skladbi u završnici koncerta, izdvojit ćemo obradu Dine Rizvić pjesme Odlazi cirkus Đorđa Balaševića, kantautora čija je glazba spajala ljude različitih prostora, a čija je izvedba u Kolarcu imala i dodatni sloj znakovitosti zbog činjenice da se 19. veljače navršava godišnjica njegove smrti.

Miracles je svojevrstan pakt o prijateljstvu, kolegijalnosti te podršci u bavljenju onom vrstom glazbe koja gotovo po definiciji nosi elemente širokogrudosti i tolerancije, a to je jazz

Publika na Kolarcu morala je biti više nego zadovoljna završetkom službenoga programa koncerta. No, kao da je nešto nedostajalo da zaokruži koncertnu večer, a to je bila prilika da Lanu Janjanin i Dinu Rizvić vidimo zajedno na sceni. Ta želja nam je ispunjena bisom, izvođenjem pjesme Miracles, koju je Rizvić namjenski napisala za njih dvije i čime su ove umjetnice napravile svojevrstan pakt o prijateljstvu, kolegijalnosti te podršci u bavljenju onom vrstom glazbe koja gotovo po definiciji nosi elemente širokogrudosti i tolerancije, a to je jazz; sa svim svojim podvrstama i dodatnim elementima swinga, soula te singer-songwritinga kojima na najljepši način obiluje muzika Lane Janjanin i Dine Rizvić.

Iz niza dobrih koncerata prave se mostovi među ljudima

Ako bismo željeli tražiti manu koncerta, istakli bismo činjenicu da je u forte nastupima tuttija zvuk orkestra znao prekriti vokale, što je možda moglo biti riješeno drugačijim ozvučenjem. No, dojam o koncertu ostaje isti. Način na koji su svi umjetnici na sceni surađivali i tvorili jedan živ organski zvuk, u kojem su Lana Janjanin i Dina Rizvić imale dvostruku, a ponekad i trostruku ulogu (dogovarajući se s dirigentom oko tempa), ostavio je najjači dojam.

Iz takve suradnje izlaze dobri koncerti, a iz niza dobrih koncerata prave se mostovi među ljudima. I nije čudno što je prvi most nakon zatišja devedesetih napravio upravo jazz – žanr koji ne komunicira samo zvucima, već i čitavim bićem izvođača, a na to su nas podsjetili Big Band RTS-a predvođen Filipom Bulatovićem te izuzetne Lana Janjanin i Dina Rizvić kojima se radujemo u budućnosti!

 

Moglo bi Vas zanimati