NASTUP NAKON TRI GODINE U RIJECI
Chris Eckman na botelu Marina: Pomorska bitka s mainstreamom

Nakon trogodišnje pauze, Chris Eckman vratio se u Rijeku i na pozornicu botela Marina, na krilima šestog samostalnog albuma, The Land We Knew the Best

Izvrstan trio Chrisa Eckmana / Foto: Filip Kovačević
Za susret riječke publike i Chrisa Eckmana, kultnog američkog kantautora, producenta i izdavača, tražila se karta više. Botel Marina je 16. svibnja bio rasprodan, sjedećih mjesta nije bilo dovoljno za publiku koja je došla po svoju dozu emocije Chrisovog rašpastog glasa uz minimalističku glazbenu zavjesu gitare, kontrabasa i bubnjeva.
Večer je otvorio sam, prvom pjesmom i prvim singlom sa zadnjeg albuma The Land We Knew the Best, “Town Lights Fade”, te uveo publiku u intimni prostor, prije nego što su se priključili prvo Žiga Golob na kontrabasu, a potom i Blaž Celarec na klarinetu i bubnjevima.
Magiju Eckmanove glazbe razbijala je buka koja je dolazila iz susjednog GAT-a, u vidu preglasne playliste mainstream hitova; na mahove je buka bila toliko jaka da je vidno ometala Chrisa, Žigu i Blaža u kvaliteti izvedbe. Unatoč pokušajima organizatora da se, kolegijalno i na sat dva priguši preglasna muzika, ostatak koncerta bio je, na žalost, borba emocije i intime s jedne strane i preglasnog generičkog zvuka s druge strane. Chris je između pjesama dao do znanja da im je teško svirati, no, potpuno profesionalno je iznio koncert do kraja, bez da je publika bila ikako zakinuta.

Žiga Golob / Foto: Filip Kovačević
Njegov peti album, Where the Spirits Rest osvojio je 2021. godine prestižnu nagradu za glazbu, Preis der Deutschen Schallplattenkritik, 2021., a albumom The Land We Knew the Best napravio je odmak od ‘američkog’ zvuka; Chris već dugo živi u Sloveniji, te je taj utjecaj osjetan na novoj ploči: „Želim prenijeti taj specifičan osjećaj prostora. Svako mjesto, svaki prostor oblikuje određenu atmosferu i potiče na istraživanje koje je uvijek bilo važno za moju glazbu,” istaknuo je u jednom od intervjua.
S novog albuma izvedene su “Genevieve”, “Buttercup” i “Running Hot”, od kojih je “Genevieve” zasluženo nagrađena najvećim pljeskom, dok su “This Curving Track” i “Drinking in America” branile boje albuma Where the Spirits Rest. Svoj kraći nastup priveli su kraju obradom pjesme Bonnieja Dobsona “Morning Dew”, koju su proslavili Grateful Deadovci.

Blaž Celarec / Foto: Filip Kovačević