Jubilarno festivalsko izdanje
10. Impulse Festival: Pozitivne vibracije u Rijeci
Deseti, jubilarni Impulse Festival odvio se na nekoliko riječkih lokacija, uz nastupe snaga koje nadiru kao što su Tidal Pull i Skotni Vrag, ali i dojmljivih nastupa koje su Riječanima priuštili Vojko V i kanadska kantautorica Michelle Gurevich
Tjedan izvrsnog glazbenog programa, iskrenih emocija i nezaboravnih uspomena – najvjerodostojniji je i najopćenitiji sukus kojim bismo mogli opisati deseto izdanje Impulse Festivala, koji je i ove godine ponudu grada Rijeke obogatio nizom zanimljivih događaja glazbenog, filmskog i narativnog sadržaja. Još jedna uspješna festivalska sezona za Impulse Festival je završila, a ne sumnjamo da će posjetitelji, ali i sudionici toga kultnog alternativnog događanja sa sobom još dugo s jednakim intenzitetom čuvati impresije ovogodišnjeg festivalskog izdanja, čije pozitivne vibracije će pronaći povlašteno mjesto u djeliću mozaika zvanog sjećanje.
Zajedničku organizaciju festivala i ove godine potpisuju Distune Promotion i Studentski kulturni centar Sveučilišta u Rijeci, koji su zajedničkim snagama i u ovogodišnjem izdanju u Rijeku doveli niz atraktivnih hrvatskih i regionalnih imena. Vidjeli smo i neka posve nova imena, ali i osjetili dašak glazbenog sadržaja u izvanglazbenoj formi. Kako ističe Željko Pendić iz Distune Promotiona, upravo kvalitetna suradnja u organizacijskom dijelu, ali i volonterskom jest ono što je uveličalo posljednjih deset godina festivala. Za publiku, tu je pak vidljiv finalni rezultat – izvođači, kojima se pristupa s posebnom pažnjom, ali i susretljivošću, s obzirom da je festival predstavio i niz premijernih izvedbi artista – ne samo u glazbenom segmentu, već i u formatima poput filma, plesa, radionica, knjige.
“Impulse je zamišljen da bude u klupskom formatu i naravno, istražujući kako umjetnici koje želimo dovesti u svim formatima, oblicima i načinima stvaraju svoja djela vodimo računa da pristup njima bude i u odgovarajućem prostoru tako da smo u ovih deset godina pod navodnicima okupirali sve klupske prostore, a otkrili i neke nove, od muzeja, nekih napuštenih skladišta, i tako dalje. Kad govorimo o prostorima, posebno se treba osvrnuti na činjenicu da je Art kino najvjerniji pratitelj cijelog festivala, jer od prvog pa do desetog izdanja festivala nas prepoznaje, a i mi njih kao instituciju i daje nam priliku da čak i glazbu slušamo u kinu”, zaključio je Pendić.
Otvaranje festivala stoga i jest proteklo u znaku sedme umjetnosti, u sklopu čega je Art-kino ustupilo svoje prostore regionalnoj premijeri nagrađivanog glazbenog dokumentarca This is National Wake, debitantskog filma redateljice Mirissae Neff. Kroz povijesnu vizuru antirasističke kontrakulture 1970-ih, za čije postojanje malo tko zna, dokumentarac otkriva snažnu priču o bendu čiju glazba i sjećanja prikazuju iskustvo življenja povijesti kroz umjetnost i um. Prvi dio narativnog programa odvio se u utorak, u sklopu kojega su tribinu u OKC-u Palach zauzeli istaknuti glazbeni novinari – Bojan Mušćet, Dubravko Jagatić, Siniša Miklaužić, i Mislav Miličević, dok je razgovor moderirao Mladen Stipanović, urednik i voditelj emisije Alternator na Radio Rijeci.
Tijekom dvosatne tribine sudionici su se dotaknuli mnogočega, počevši od vrednovanja današnje uloge glazbenog novinarstva u društvu, prepreka i pogodnosti istoga posla, ali i novih praksi konzumacije kod mladih, s kojima se nadovezalo na teme nove alternativne glazbene scene i uopće značaja supkultura danas.
Atraktivni dio glazbene ponude započeo je koncertnom premijerom Polarnih ptica u prostoru mini kina Exportdrva koji je poslužio kao izvrsna kulisa za audiovizualnu pozadinu benda, čiji spoj ambijentalne glazbe, noisea i post-punka s dubokom i angažiranom lirikom je u prostor donio duh tajanstvenosti. Vrhunska kombinacija glazbe s izraženim lirskim nabojem očigledno je bila rezervirana za prvu polovicu festivalskog tjedna, kada je intimnim baladama prepoznatljivog autorskog potpisa publiku u Pogonu kulture osvojila karizmatična kanadska kantautorica Michelle Gurevich.
Približavanje vikenda donijelo je svojevrsni glazbeni zaokret – koncertni podrum u Beertiji ugostio je nastupe mladih regionalnih i hrvatskih bendova, počevši od žestokog tandema koji čine beogradski alternativni rock bend Šajzerbiterlemon i krčke snage Those Herds koji su u prostor donijeli bombastičnu fuziju grungea, punka, stonera i metala. Subotnji dio programa vrvio je nizom raznolikih događanja – u dnevnom terminu u velikom broju posjećen je već tradicionalni sajam ploča, koji je od raznolike ponude gramofonskih ploča glazbenim entuzijastima ponudio knjige, kasete i štošta drugo, a ovisno o preferencijama publika je mogla svoj večernji izlazak završiti uz Tidal Pull i Skotni Vrag u podrumu Beertije, ali i Vojka V u Pogonu kulture, čijem nastupu je prethodila tribina Kako to?.
Festivalski program zatvoren je nastupom Chuija u Art kinu, koji je ovom prilikom izveo svoje remek djelo, glazbenu pratnju avangardističkom nijemom filmu Berlin, simfonija velegrada. Impresivna glazbena podloga, ispresijecana synth temama, jazz rock i elektroničkim utjecajima osim što prati filmsku dinamiku grada, funkcionira i poput svojevrsne reference na suvremenost, podsjećajući nas da je Berlin ujedno i kolijevka elektronske glazbe.
“Film se sastoji od pet činova koji prati život grada kroz dan zbog čega smo se podijelili među sobom i uspjeli sve naše utjecaje i ovu glazbu koju volimo ukomponirati u svaki čin, tako da svaki čin dobije svoju neku posebnu crtu, a opet da zajedno kao cjelina zvuči odlično. Ivan Levačić nastupa i kao elektronski producent i glazbenik pa je on tu ukomponirao i tehno element, Konrad Lovrenčić barata s elektronikom tako da se tu našlo puno takvih sekvenci, Vojkan Jocić je pravi jazzer, tako da imamo i taj jazz dio i sve se uklopilo u taj film”, objasnio je Toni Starešinić.