Krankšvester u Tvornici - post-pandemijska duhovna obnova
Nakon pandemije i ostalih nedaća koje su zadesile svijet u proteklih nekoliko godina, reklo bi se da nas više malo toga može iznenaditi. No, tjedan iza nas uvjerio nas je upravo u suprotno. Barem što se hrvatske glazbe tiče. Utorak je bio dan kada je Billboard objavio top listu najslušanijeg na digitalnim platformama i određeni dio “kulturne” javnosti, još jednom, ostavio u šoku.
U četvrtak je uslijedio još jedan šok i to u Kategoriji br. 8, najvažnije glazbene nagrade u Hrvatskoj. Na popisu nominiranih za titulu najboljeg albuma hip hop glazbe, oni uistinu najbolji nepravedno su izostali, no među tri kandidata, ipak se našlo mjesta za barem jednu pravu poslasticu, u potpunosti neočekivanu i, na neki način, provokativnu.
Grupa Krankšvester sinoć je zagrebačkoj javnosti koncertno predstavila svoj novi, peti po redu studijski album, simboličnog naziva V. Po novome hvaljen i od strane kritike, budući da uz nominaciju za Porin, ovaj je dvojac svojim predanim djelovanjem zaradio i nominaciju za nagradu Rock&Off.
Zanimljiv spoj ljubavno-erotskih stihova i pratećih nabrijanih elektroničkih instrumentalnih podloga, kombinacija je koja publiku pali već godinama, uživo i na traci. Ovaj segment uživo standardno poprima razmjere kaosa koji su se sinoć u Tvornici kulture činili posebno značajnima. Radi li se o post-pandemijskom ili post-valentinovskom ludilu, teško je procijeniti, no ono što je sigurno jest katarzično iskustvo svakog posjetitelja kao duhovni blagoslov dva proroka s pozornice, Hrvoja Marjanovića, poznatijeg kao Setta i 3ki Stila, u bazi autora navedenoga kao Davora Miletića.
Rijetko se viđa da baš svatko u publici (rasprodane Tvornice) intenzivno proživljava svoju vrstu duhovne obnove, ujedinjeni u stihovima presjeka višegodišnje, nekad manje, a nakon 2017. i “Gabera” izuzetno uspješne karijere. Slavne koncertne jeseni 2018. godine održali su samostalni koncert i u Domu sportova, a danas su jedan od rijetkih izvođača domaće scene koji se može pojaviti u bilo kojem kutku regije i održati uspješan koncert, jer, njihova je publika stvarna i sveprisutna.
Sudeći po sinoćnjoj strukturi i višegeneracijska, od nabrijanih tinejdžera u standardnom izlasku s ekipom pa sve do nabrijanih rastavljenih ili vječnih neženja u petom desetljeću života. I svih onih između. Kako su se sami našalili, nakon koncerta bi mogli otvoriti second hand shop, budući da su im cijelo vrijeme na pozornicu iz publike dolijetali određeni odjevni komadi, najviše grudnjaci, naravno.
Dernek za pamćenje.
3ki i Sett ništa ne prepuštaju slučaju te u pratnji DJ-a Gorana Krivaneka dva sata drže kaos pod kontrolom, ne oslanjajući se niti sekunde na playback, kako je to moderno u modernom hip hopu, već kao pravi old school frajeri pružaju sirovu koncertnu atmosferu s karakterom klupskog rave spektakla. Poseban gost večeri bio je Massimo Savage, član osječke Retfatlante koji također uskoro objavljuje novi, na ovoj sceni jedan od najiščekivanijih albuma u proteklih godinu dana, Gas Slavonije. Dočekan je glasnim ovacijama, koje su se nastavile i za vrijeme same izvedbe njihove zajedničke pjesme “Bejrut”.
“Bol košta”, “Samo kad sam pijan”, “DiP” i “Ćerka”, očekivano su uživo najuspješnije predstavnice novog albuma, no kada su krenule “Polarna jebačina”, “Za benbare i saundsisteme”, “Majko, zovi dilera” ili “Majko, ženiš sina” atmosfera je posebno eskalirala. No, tada je krenuo “Gaber”, pa “Slava”, pa “Gaber”. I… kako te trenutke riječima opisati? Kao spoznaju apsoluta? Kao katarzu? Kao… standardno-nestandardno ekstremno epski završetak Krankšvester koncerta. Itekako ima smisla, kao i činjenica da bi se dečki vrlo brzo mogli vratiti u Dom sportova i odraditi još jedan spektakl.
No, prije toga, 25.3., Osijek, svečana dodjela glazbene nagrade Porin. Kategorija br. 8.