Pijanistički recital
Đuzelovom inspiracijom u novu akademsku sezonu
Klavirskim recitalom Marijana Đuzela otvorena je nova akademska koncertna sezona Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, no i nova koncertna dvorana koja je upravo akademiji dana na raspolaganje u prostorima Doma hrvatskih branitelja. Opremljena novim klavirom dočekala je svojeg odnedavnog predavača u lijepo popunjenjoj dvorani, zasluženo, s obzirom na to da Đuzel opravdano slovi za jednog od najperspektivnijih pijanista mlađe generacije u Hrvatskoj.
Za svoj prvi cjelovečernji solistički nastup mudro je izabrao program kojima sve osobine kvalitetnog reproduktivca može uvjerljivo pravdati, a da pritom ne podilazi publici isključivo popularnim, dopadljivim partiturama.
Interpret kao inspiracija
Koncert je otvorio Sonatom br. 14 u cis- molu, op. 27, br. 2, Quasi una fantasia Ludwiga van Beethovena, da bi nakon nje odabrao Dva nokturna, op. 50 Dore Pejačević. I već u tom uvodnom dijelu koncerta suvereno je, postojano, fokusirano i nepretenciozno (što nerijetko pri slušanju ovih naslova čujemo) izveo glazbu skladateljice i skladatelja koji su dio svojeg opusa posvetili klaviru.
Sjajno i lako Đuzel prelazi iz jednog u drugi karakter i skladatelja i kompozicije, oslikava atmosfere, drži temelje stilskih odrednica, a da im pritom ne robuje. Inspirativan reproduktivac, onakav kakve publika najviše voli jer svojom inspiracijom nadahnjuju i slušatelja na uvijek nov, svjež način.
U nastavku programa, pomno odabranim redoslijedom, publika je čula Melodiju (Hommage à Bartók) Davorina Kempfa; Out of Doors, Sz. 81, BB 89 (IV. The Night’s Music, V. The Chase) Bele Bartóka; Nokturno u b- molu, op. 38 Blagoja Berse; Prvu sonatu za klavir Stjepana Šuleka te Polonezu-fantaziju u As- duru, op. 61 Frédérica Chopina.
Marijan Đuzel višestruko je nagrađivan glazbenik koji je tijekom svoje dosadašnje pijanističke karijere osobitu pažnju posvećivao upravo Beethovenu. Svoju je glazbeničku formaciju stjecao u klasi Đorđa Stanettija pri Muzičkoj akademiji u Zagrebu, a kasnije i u klasi Aleksandra Madžara pri Kraljevskom konzervatoriju u Bruxellesu. Redovito nastupa u zemlji i inozemstvu, a godine 2018. objavio je solistički album Virtuoso collection: Marijan Đuzel (live) za Croatia Records, snimljen uživo na koncertu ciklusa Glazbeni umjetnici Zagrebu u Hrvatskom glazbenom zavodu.
Koncerti, gostovanja i pedagoški program
Muzička akademija Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli u nastavku će svoje koncertne sezone u listopadu posebnu pažnju dati 30. godišnjici osnutka studija klasične harmonike pa tako u goste 26. listopada poziva harmonikaša i orguljaša Gian Vita Tannoiju s Konzervatorija u Materi koji će održati predavanje o transkripcijama za harmoniku i koncert u pulskoj katedrali. Najavljuju i projekt Pro Et Contra u sklopu kojeg studenti partnerskih akademija (Akademije za glasbo iz Ljubljane, Konzervatorija Giuseppe Tartini iz Trsta i MAPU- a) nastupaju u Trstu, Ljubljani i Puli.
Nadalje, slijedi i manifestacija Dani akademije, u sklopu koje dolaze dva eminentna umjetnika klasične harmonike: prof. Owen Murray s Kraljevske akademije za glazbu iz Londona koji će održati majstorski tečaj te Bjarke Mogensen koji će uz majstorski tečaj i nastupiti u novoj koncertnoj dvorani. Svoj će solistički recital imati i pulski harmonikaš i predavač na MAPU, Ivan Šverko.
U studenom dio Akademskog mješovitog zbora nastupa u projektu Zbora HRT-a u sklopu ciklusa Kanconijer, gdje će se u izvedbi Brittenovog Ratnog rekvijema u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog pridružiti zborovima ostalih muzičkih i umjetničkih akademija iz Hrvatske. Gostujuća profesorica s Muzičke akademije u Gdansku, Malgorzata Mokrus, održat će predavanje i majstorski tečaj na odsjeku klavira kao i solistički recital, a najavljen je i koncert studenata klavirskog odsjeka u sklopu projekta Rachmaninov: Etudes -Tableaux op. 33 te majstorski tečaj i predavanje škotskog pijanista Kennetha Hamiltona, profesora sa Sveučilišta u Cardiffu.