28
kol
2023
Izvještaj

Osječko ljeto kulture

JazzIstra Orchestra premijerno u Osijeku

JazzIstra Orchestra, Osijek, Osječko ljeto kulture

JazzIstra Orchestra / Foto: SMARTCON

share

Osječko ljeto kulture manifestacija je koja se održava od 2001. godine, a ovo je njegovo drugo izdanje prošireno na cijelo ljeto Ovogodišnji OLJK u realizaciji Kulturnog centra Osijek čini čak 86 različitih (za publiku besplatnih!) programa: predstave, koncerti, izložbe i filmske projekcije, kao i posebni programi OLJKIĆA namijenjenog najmlađima. Oni se održavaju na atraktivnim gradskim lokacijama trudeći se popularizirati kulturu i razviti publiku te ujedno predstaviti grad kao kulturno središte s bogatom povijesti te ambijente gradskih prostora kao idealne za različite kulturne projekte.

OLJK može se pohvaliti sudjelovanjem svih kulturnih ustanova u gradu: Hrvatskog narodnog kazališta u Osijeku, Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića u Osijeku, Muzeja Slavonije Osijek, Muzeja likovnih umjetnosti, Gradskih galerija Osijek, Galerije Knifer, Državnog arhiva u Osijeku, Arheološkog muzeja Osijek i Glazbene škole Franje Kuhača u Osijeku te Gradske i sveučilišne knjižnice Osijek.

Foto: SMARTCON

Upravo zbog takvog programskog koncepta OLJK-a, šteta je što je uz koncert JazzIstra Orchestra propuštena prilika predstaviti lokalni Big band Osijek, mladi ansambl sličnog sastava koji je osnovan upravo pod okriljem Kulturnog centra Osijek.

Istrijani, međutim, takve prilike ne propuštaju. Koncert održan 24. kolovoza na platou ispred Kulturnog centra Osijek bio  je posvećen promociji njihovog materijala posvećenog pulskim legendama hrvatske punk scene, KUD Idijotima, najnovijeg projekta ovog ansambla koji tematski nastoji glazbeno obrađivati istarske „glazbene fenomene“ odnosno glazbenu ostavštinu istarskog podneblja počevši od tradicijske glazbe, preko rocka i alternativne glazbe, do zabavne glazbe i jazza.

Orkestar je do sada realizirao projekte: JazzIstra & Tamara Obrovac, JazzIstra & El Senores, JazzIstra goes Latin, IstraMental, Atomic JazzIstra & Ervin Baučić, Franci Blašković – istarski Frank Zappa, Oriđiđi, Musical Migrations – JazzIstra Orchestra & Zoran Majstorović te JazzIstra meets Kristian Terzić.

Foto: SMARTCON

Aranžiranje poznatih punk pjesama za big band sastav sklizak je teren, jer je potrebno pronaći pravu mjeru inovativnosti koja ne narušava hommage – tu se izvrsno snašla vokalistica Barbara Munjas, čija je furiozna izvedba odražavala razinu energije originalnih punk verzija pjesama uz izbjegavanje zamke tretiranja big banda kao pratećeg sastava.

Furiozna izvedba Barbare Munjas odražavala je razinu energije originalnih punk verzija pjesama uz izbjegavanje zamke tretiranja big banda kao pratećeg sastava

Kažu da je najteže biti prorok u vlastitoj kući, no JazzIstra Orchestra ovaj su program uspješno predstavili i na domaćem terenu, a lijepa atmosfera postignuta u Puli nije izostala niti u Slavoniji. Publika je do kraja koncerta aktivno sudjelovala u izvedbu, a kraj koncerta dočekala na nogama uz burni pljesak.

JazzIstra Orchestra

Foto: SMARTCON

S obzirom na to da Branko Sterpin vodi JazzIstru nastojeći promovirati lokalne snage, pisanje nije povjerio samo jednoj osobi: aranžmane pjesama potpisuju Robert Mikuljan (“Kad sunce opet zađe”), Zoran Majstorović (“Ja sjećam se”, “Baj, baj, bejbe”), Aldo Foško (“Ljudi kao ja”), Jurica Prodan (“To nije mjesto za nas”), Luka Vrbanec (“Američki san”), Branko Sterpin (“Dan kada sam ostao sam”, Luka Žužić (“Glupost je neuništiva”), Zvonimir Radišić (“Šaba dibi dubi”), Zoran Vujić (“Amerika”) i Miron Hauser (“Za tebe”).

Iz ove autorske raznolikosti proizašli su i različiti aranžmani: od jednostavne ska obrade i standardne bossa nove, do fusion i etno pristupa, kao i neizostavnog latino broja – svaka je pjesma odražavala autorski pečat aranžera. Ova nehomogenost aranžmana koje povezuje sastav i tema rezultirala je glazbenom „monografijom“ na temu KUD Idijota, koja se čita kao tribute ovom neprežaljenom bendu, u sličnoj maniri kao humanitarna tribute kompilacija Za Tebe posvećena Tusti.

Aranžmani JazzIstra Orchestra napravljeni su uz maksimalno poštovanje prema originalima – osim kvalitetnog raspisivanja za big band sastav i žanrovski drugačije ritamske podloge, nastojalo se što manje mijenjati srž

Za razliku od Nuše Hauser koja primjećuje: oni „koji su očekivali manje slobode u kreaciji JazzIstre, a više originalnog zvuka Idjiota mogli su biti zbunjeni i/ili razočarani“, dojam koji su ostavili na osječkom koncertu je da su aranžmani napravljeni uz maksimalno poštovanje prema originalima. Prepoznatljive melodije Idijota nisu dirane, forme pjesama i njihov tekst također. Osim kvalitetnog raspisivanja za big band sastav i dodavanja žanrovski drugačije ritamske podloge, nastojalo se što manje mijenjati srž pjesama, što smatram pozitivnim pristupom, a naročito me iznenadilo što se čak i Zoran Majstorović suzdržao od radikalnijeg pristupa materiji.

Foto: SMARTCON

JazzIstra Orchestra izvođački je izvrsno iznio program; uz nekoliko istaknutih solista, ukupan je dojam da se radi o stabilnom i uvježbanom sastavu. Ozvučenje je bilo dobro, a činilo se da glazbenicima ne smeta niti poznata osječka vrućina i sparina zbog koje je čak i publika koja je uspjela „uhvatiti“ sjedeće mjesto plivala u znoju. Razina energije i kvaliteta svirke održana je do kraja koncerta koji je trajao gotovo sat i pol, što pokazuje dobru izvođačku kondiciju.

Uzevši u obzir da se JazzIstru čine mladi i izvođački vrlo aktivni glazbenici koji redovito nastupaju samostalno i kao članovi drugih i drugačijih ansambala, okupiti ih u ovakav veliki projekt i da uz to još i zvuče kompaktno predstavlja logistički podvig za kojeg voditelju Branku Sterpinu zaista treba skinuti kapu i nadati se novoj prilici da ih se čuje uživo.

Foto: SMARTCON

_______

Sufinancirano sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

Moglo bi Vas zanimati