28
svi
2024
Izvještaj

Turneja Sting 3.0

Sting u Areni Zagreb: Može i bez perfekcionizma

DSting

Sting 3.0: samo opušteno / Foto: Bojan Mušćet

share

Na osmom koncertu u Hrvatskoj, održanome 27. svibnja u zagrebačkoj Areni Sting je po prvi puta nastupio u postavi koja odgovara njegovome inicijalnom bendu – The Police

Sting

Dominic Miller, Chris Maas i Sting / Foto: Bojan Mušćet

Premda je inicijalno bilo najavljivano da će Sting repetirati svoj zagrebački koncert iz listopada 2022. kad je izveo program My Songs, repeticiju njegovoga lasvegaškoga showa, u međuvremenu je ipak odlučio napraviti neke preinake i setupirati novu turneju. Nazvana je Sting 3.0 i upućuje na dvije stvari – da nastupa u formatu grupe The Police, kao tercet te da to predstavlja, na neki način treći dio njegove karijere – kad je već sve postigao što je želio kao predvodnik benda koji je ponajviše new wave gurnuo prema mainstreamu i kao megauspješan solo-izvođač, sada može posve opušteno kombinirati dijelove svoga minulog rada na način koji želi.

Na pozornici je nastupio s dugogodišnjim suradnikom, gitaristom Dominicom Millerom koji je nastupio na njegovome prošlom koncertu u Areni Zagreb dok je za bubnjevima sjedio Luksemburžanin Chris Maas koji je i član tour postave Mumford and Sons. U ponedjeljak, 27. svibnja Sting je osmi put nastupio u Hrvatskoj (dosad je bio triput u Puli i četiri puta u Zagrebu) a prvi put je svirao u ovako skučenoj postavi, ne računajući nastup s Edinom Karamazovom u zagrebačkoj dvorani Vatroslava Lisinskog 2009. godine

Sting

Arena Zagreb bila je dobrano napunjena / Foto: Bojan Mušćet

Premda je nekoliko puta naglašavao kako je zagrebački nastup prvi u kome svira u postavi power trija, turneja Sting 3.0 počela je 25. svibnja u Dresdenu. Možda mu je taj nastup poslužio kao svojevrstan trening, ispitivanje publike, pa je zagrebački koncert bio uistinu “prvi pravi”, no Sting se potrudio da zaista ponudi koncept drukčiji od još jednoga prežvakavanja starih hitova. Pritom je uistinu bilo zanimljivo čuti kako na nastupu ima grešaka, kako se Sting rasteretio perfekcionizma i kako s bendom može uživati u svirci. Na neki način, i zagrebački koncert bio je proba, opipavanje bila publike, da se vidi na koji način se turneja može izbrusiti. Pritom očito nije slučajno da su članovi benda imali iste instrumente od početka do kraja nastupa.

Sting je odlučio pomiriti nekoliko postulata iz svoje karijere – dodao je nekoliko pjesama Policea u repertoar koje dugo nije svirao, neke pjesme je ogolio, za neke je ostavio iste aranžmane kao i na turneji My Songs (npr. ubacivanje dijela pjesme Boba Marleyja “No Woman No Cry” u skladbu iz repertoara Policea “So Lonely”), a neke je jednostavno zadržao, kao što je finalna “Fragile”, jedina koju je odsvirao na akustičnoj gitari, a ne na basu.

Laganije pjesme iz solo-karijere kao što su “Fields Of Gold”, “Shape Of My Heart”, kao i izvrsno prihvaćena “Desert Rose” diskretno su bile obložene i zvukovima dodatnih instrumenata s tapeova, što je bilo očito i tijekom izvođenja uvodne “Voices Inside My Head” iz repertoara The Police. S druge strane, Miller i Maas gotovo nisu ni guknuli u mikrofon, što se prilično osjetilo u nekim izvedbama. Ondje gdje je Stingu pomogla publika, kao što je “Englishmen In New York”, pjesma koja je bila jedan od vrhunaca nastupa, Stingu uistinu nisu bili potrebni prateći vokali, no u ponekim skladbama refreni su bili nekako ćelavi.

Sting

Stingu su na koncertu ipak trebali prateći vokali u nekim pjesmama / Foto: Bojan Mušćet

Dobar dio odgovornosti za to ima nedovoljno dobro ugođen razglas koji je profunkcionirao tek nakon sat vremena nastupa, tijekom skladbe “Mad About You”. U 73. godini Sting i dalje izgleda odlično, no vokalne performanse nisu mu više toliko grlene i igranje samo na njegov vokal trebalo je biti drukčije riješeno. U drugom dijelu koncerta ipak je pojačan vokal, kao i drugi instrumenti i sve je djelovalo mnogo bolje.

Nakon izvedbe uvodne tri skladbe, Sting i njegovi kompanjoni su iz šešira vadili papiriće na kojima je pisalo što će svirati u nastavku, pa je prvi dio koncerta protekao u (naizgled?) proizvoljnom odabiru pjesama i njegove solo-karijere. U nekim pjesmama Sting je napravio ekstenzivan aranžman i tu se ponajviše osjetila radost zajedničkog muziciranja kao i njihova sviračka superiornost. Tako je i “Roxanne” na bisu dobila dodatni dio.

Redovni dio nastupa trajao je 90 minuta, a bis na kome su izvedene “Roxanne” i “Fragile” još petnaestak, pa iako se to čini prekratko za takav kalibar superstara, oko 13 tisuća posjetitelja (bilo ih je manje nego 2022., ali triput više nego 2012. kad je nastupao na istom mjestu) s nastupa je otišlo i više nego zadovoljno. Sting je pružio sve što se od njega očekivalo, uz prestanak robovanja perfekcionizmu.

Sting

Giordana Angi je solidno zagrijala publiku / Foto: Bojan Mušćet

Solidna predizvođačvca bila je Talijanka Giordana Angi koja u svojoj karijeri bilježi i jedan duet upravo sa Stingom.

Moglo bi Vas zanimati