22
velj
Izvještaj

The Percussion Club u KCT

pulsAtion: Virtuozan kolaž različitih stilova

Percussion Club Foto: Matej Grgić

share

Kulturni centar Travno (KCT) prošlog je petka ugostio uzbudljivi koncert The Percussion Cluba, ansambla koji je ujedinio četiri vrsna perkusionista iz Hrvatske, Italije, Španjolske i Srbije/Francuske. Impozantan udaraljkaški arsenal sačinjen od tri marimbe, seta bubnjeva, vibrafona, glockenspiela i brojnih manjih instrumenata samom je pojavom na pozornici KCT-u najavio nesvakidašnji glazbeni događaj pod nazivom pulsAtion.

Foto: Matej Grgić

The Percussion Club čine vrsni glazbenici s međunarodnim karijerama: članovi dva uspješna udaraljkaška dua, I.N.K. Experiment duo Ivane Kuljerić Bilić i Nikole Krbanyevitcha koji postoji još od 2014. godine te Flam-a Duo mladih kolega Luisa Camachoa Montealegrea koji je diplomirao 2019. u klasi Igora Lešnika i Francesca Mazzolenija, nekadašnjeg Ivaninog studenta.

Foto: Matej Grgić

Članovi sastava The Percussion Club prvi su put zajednički nastupili na prošlogodišnjim Dubrovačkim ljetnim igrama, nakon čega su osmislili program pulsAtion koji donosi, prema njihovim riječima „presjek stilova od klasike preko etna pa sve do latina, jazza i rocka“. Njihove bliske profesionalne suradnje i zajednički projekti jedan su od odgovora na dobru komunikaciju i virtuoznu izvedbu djela na programu, kao i dobru atmosferu na sceni Kulturnog centra Travno.

Foto: Matej Grgić

Efektan naslov koncerta ocrtao je snažnu karakteristiku ovog kvarteta koji, osim ritmom, pulsira živom glazbenom energijom virtuoznih muzičara. Rijetkost ovakvih programa svakako leži u kompleksnosti i skupoći produkcije koja uključuje mnogo udaraljki, stoga je koncert u KCT-u vrijedan organizacijski i glazbeni pothvat. Rijetkost je i pred sobom imati vrhunske akademske glazbenike koji na koncertima posežu za širom paletom repertoara, ulazeći i u pop žanr, imajući na umu upravo dopadljivost i efektnost glazbe kao jednu od premisa odabira programa.

Foto: Matej Grgić

Izbor skladbi, koje su glazbeno promišljene i spojene u glazbeni niz, polučio je stoga ovacije nemalog broja publike u KCT-u, odgovarajući energijom koju su potaknuli članovi The Percussion Cluba. Svoj su repertoar glazbenici osmislili kao kolaž pitkih djela različitih stilova, od obrada folklorne glazbe, popa, rocka i jazza, do skladbi suvremenih skladatelja za udaraljke, kao što je Walter Mertens s ciljem prezentacije mogućnosti svojih instrumenata.

Foto: Matej Grgić

Uvodna skladba koja je predstavljala obradu narodnih pjesama Alaj Jano i Mala moja Ivane Kuljerić Bilić poslužila je kao sinkronizacija glazbenika na početku koncerta, dok su se njihove izvedbe više uskladile u narednim djelima. U toj skladbi, početnim nastupom marimbe u muzikalnoj izvedbi Ivane Kuljerić Bilić otkrili smo topli prevladavajući zvuk vodećeg instrumenta prije ulaska ostalih instrumenata i drum seta koji je od drugog dijela i prema kraju skladbe uz mali bubanj mjestimice prekrivao zvuk marimbe, stvarajući zvučni košmar.

Foto: Matej Grgić

Akustički fino izbalansirana, ali zvukovno „suha“ dvorana KCT-a od glazbenika je tražila dodatnu energiju u postizanju melodijske povezanosti iznad ritamskog ostinata u različitim instrumentima.

pulsAtion, The Percussion Club

Foto: Matej Grgić

Preplitanje ritamskih elemenata s melodijom kroz različite udaraljke i zvukovne nijanse bilo je osnovom dramaturgije programa. Nju su u maniri glazbene igre efektno razigravali članovi kvarteta, također ovisno o kvaliteti partitura i verziranosti raspisa. Tako je u slučaju obrade skladbe Gipsy Kingsa izmjena instrumenata bila uigrana, odnos melodijskih i ritamskih dijelova partiture profinjenija, dok su se glazbenici potpuno oslobodili u obradama jazz skladbi Pata Methenya.

Foto: Matej Grgić

Ivana Kuljerić Bilić u skladbi Third Wind svirala je na vibrafonu uz agilnu potporu dvije marimbe te iznimno energičnu i dinamičnu dionicu bubnjeva koju je svirao Nikola Krbanyevitch, istovremeno pjevajući sanjivu vokalnu dionicu u partituri. U razigranoj i uzbudljivoj izvedbi glazbenici su postigli atmosferu fusion jazza. Autorska skladba Atlantic Breeze Waltera Mertensa donijela je mirniju i poetičniju atmosferu, baš kao i obrada svevremenskog hita Oblivion, koja je u program unijela naboj romantičkog tanga Astora Piazzolle.

Specifičnu boju zvuka glazbenici kvarteta su u ovoj obradi postigli korištenjem tri marimbe većinom za pratnju, dok je vodeću melodiju Nikola Krbanyevitch izvodio prvo na vibrafonu, a potom, vrlo dojmljivo, na melodici koja je imala efekt zvuka bandoneona, za koji je skladba izvorno napisana.

Foto: Matej Grgić

Dramaturgija koncerta kulminirala je prema kraju koncerta kroz foklorne ritmove, prvo u skladbi Folk Disturbance Sandy Lopicic Orkestra (u obradi članova The Percussion Cluba), gdje su se istaknuli i Francesco Mazzoleni te Luis Camacho Montealegre u spretnim izmjenama i vrckavim igrama tipičnim za balkansku narodnu glazbu. Uspješni kraj koncerta donio je i dva dodatka, ponovno uzbudljivog ritamskog naboja etno predznaka, koji je potaknuo i publiku na sudjelovanje.

Foto: Matej Grgić

Već sam instrumentarij i protagonisti koncerta bili su zalog zanimljivog i uzbudljivog glazbenog putovanja na koje smo krenuli u KCT-u; odabir skladbi, doduše, pitanje je ukusa. Pronalazak pravog omjera show off partitura i kvalitetne glazbe uz pogođen afinitet te senzibilitet izvođača, istinska je umjetnost svih programatora, ali i izazov u istraživanju i osmišljavanju novih glazbenih programa pulsAtion.

Foto: Matej Grgić

Moglo bi Vas zanimati