Odabir uredništva
Najbolji novi izvođači 2025.: godina prvog velikog koraka
Svaka glazbena godina ima svoje nove izvođače – ali rijetko su to doista potpuni debitanti
Češće je riječ o autorima i bendovima koji su godinama strpljivo gradili svoj izraz, objavljivali singlove, svirali po klubovima i festivalima, da bi tek u pravom trenutku napravili iskorak koji ih izvede izvan uskog kruga poznavatelja. Upravo takva bila je 2025. godina.
U ovom izboru najboljih novih izvođača 2025. godine, prema odabiru uredništva portala Glazba.hr, okupljamo imena koja su ove godine ostvarila svoj prvi ozbiljniji proboj na sceni. Možda nisu sasvim novi – neki su prisutni već nekoliko godina – ali 2025. je bila godina u kojoj su ih publika, mediji i struka počeli doživljavati kao relevantne, prepoznatljive i važne.
Bilo kroz zapažene albume i singlove, snažne koncertne nastupe ili viralni trenutak koji se savršeno poklopio s njihovim autorskim sazrijevanjem, ovi izvođači obilježili su godinu pred nama. Zajedničko im je jedno: 2025. im je otvorila vrata šire scene – a mi vjerujemo da je to tek početak.
Jakov Jozinović
Njegov put do tog statusa bio je sve samo ne uobičajen. Jakov Jozinović prvo je postao viralan na TikToku, gdje su se njegove interpretacije bezvremenskih hitova regije munjevito širile i privlačile stotine tisuća pregleda. Ono što je započelo kao online fenomen vrlo se brzo pretočilo u stvarnost – niz koncerata diljem regije rasprodan je u rekordnom roku, u količinama i brzinom na kakvima bi mu mnogi etablirani izvođači otvoreno zavidjeli. Riječ je o fenomenu kakav se na našim prostorima dosad praktički nije dogodio: izvođač koji je isključivo zahvaljujući izvedbama obrada najvećih regionalnih hitova izgradio masovnu i lojalnu bazu fanova. Da se ne radi o prolaznom trendu, potvrđuje i najava koncerta u Areni Zagreb za sljedeću godinu – potez koji je još donedavno bio nezamisliv za „novog“ izvođača. Kao logičan sljedeći korak, tek krajem 2025. objavio je i svoju prvu autorsku pjesmu, nastalu u suradnji s Matijom Cvekom, čime je jasno dao do znanja da viralni uspjeh vidi kao odskočnu dasku, a ne krajnji cilj.
Macha Ravel
Macha Ravel jedna je od onih autorica čija se karijera ove godine jasno prelomila u novu, zreliju fazu. Nakon razdoblja u kojem je Sarajevo bilo važno uporište njezina umjetničkog razvoja, odlučila je fokus svoje karijere preseliti u Zagreb – grad u kojem je rođena i koji se pokazao kao prirodna točka daljnjeg rasta. Upravo je iz tog konteksta proizašla pjesma „Lutkica“, koja je postala viralni hit na TikToku i Machu Ravel pozicionirala kao jedno od najzanimljivijih novih imena regionalne pop scene.
No viralnost je u njezinu slučaju bila tek početak. Okupivši all-girl bend, Macha Ravel odradila je regionalnu turneju koja je dodatno učvrstila njezinu poziciju izvođačice koja jednako uvjerljivo funkcionira na pozornici kao i na digitalnim platformama. Tijekom 2025. godine pronašla je svoj prepoznatljiv glazbeni pravac – samouvjeren, moderan i jasno autorski – kojim sada korača bez zadrške. Sve upućuje na to da je ova godina bila tek startna linija, a pred Machom Ravel nalazi se putanja koja ide isključivo prema gore.
Smrdljivi Martini
Smrdljivi Martini su mladi zagrebački punk-rock kvartet čije porijeklo i autentičnost čine priču gotovo filmskom: bend je nastao praktički slučajno, neposredno prije srednjoškolskog festivala Superval, kada su Lovro Urlić, Noa Klemenčić, Nikola Andrašić i Zvonimir Curiš odlučili prijaviti se iz šale – i time otvorili vrata glazbenog svijeta koji su ubrzo počeli ozbiljno osvajati.
Ono što ih izdvaja jest upravo njihova iskrenost i neposrednost – sviraju glazbu koja spaja punk energiju s elementima različitih stilova te pjevaju o svakodnevnim iskustvima svoje generacije, ljubavi, gradu i – naravno – zabavi. Iako su počeci bili ležerni, brzo su dokazali da se iza imena koje izaziva osmijeh krije bend s jasnim identitetom i gladan pozornice: kombinacija karizme, energije i autorskog materijala učinila ih je nezaobilaznim na zagrebačkoj i regionalnoj alternativnoj sceni, gdje su redovno svirali u klubovima i festivalima te ostavili snažan trag kod publike.
S debitantskim albumom koji je objavljen 2025. godine, Smrdljivi Martini definitivno potvrđuju da su više od zabavne anegdote s Supervala – postali su puni punk-rock bend s potencijalom dugoročno oblikovati domaću scenu.
Linija 109
Linija 109 je zagrebački all-girl bend koji se u 2025. godini etablirao kao jedno od najuzbudljivijih novih imena alternativne scene. Čine ga četiri mlade glazbenice — Sara Vorberger (vokal i gitara), Jelena Jurić (lead gitara), Zana Bubica (bas) i Lucija Pranjić (bubnjevi) — koje su svoj zvuk tijekom nekoliko godina zajedničkog sviranja razvio iz osnovnih rock korijena u intrigantnu mješavinu shoegazea, post-rocka i indie atmosfere, s jasno izraženim autorskim identitetom.
Bend je formiran još 2022. i od tada se postupno probijao kroz zagrebačku klupsku scenu i festivale poput Supervala, gradeći publiku svojom sirovom energijom i emotivnim nastupima koji često nadilaze ono što snimke zvuka mogu prenijeti. U 2025. godini Linija 109 svojim nastupima i autorskim pristupom jasno je pokazala da nije samo još jedan bend — već grupa s jasno zacrtanom vizijom i zvukom, te pozicijom koju stalno učvršćuje među novom generacijom perspektivnih izvođača.
Ane Paška
Ane Paška je u 2025. godini objavila svoj dugo očekivani debitantski album Odadenjena, kojim je jasno potvrdila da njezin glazbeni univerzum nadilazi konvencionalne okvire pop i kantautorske scene. Album, koji obuhvaća 15 pjesama nastalih u različitim fazama njezina umjetničkog razvoja kroz posljednja dva desetljeća, predstavlja složenu, žanrovski raznoliku i duboko osobnu zvučnu priču koja spaja glazbu, naraciju, poeziju i ambijentalne teksture u jedinstvenim glazbenim razglednicama i pjesmama.
Naslov Odadenjena — neologizam koji Ane sama pojašnjava kao stanje u kojem je izgovoreno jasno i trajno unutarnje „DA“ — odražava njezinu filozofiju stvaranja: glazbu ne doživljava samo kao proizvod nego kao proces i svjetlo protiv mraka. Album je snimljen uz podršku aranžera i glazbenika sastava Val De Beek, čime Paški daje puniji, raskošniji zvuk koji dodatno naglašava njezine poruke i estetiku slobode, introspekcije i kreativne širine — ono što čini Odadenjenu jednim od najzanimljivijih debitantskih izdanja godine.
Bojan Đurđević
Bojan Đurđević je s albumom Za Cvitu ostvario jedan od najzanimljivijih i najautentičnijih izleta u solo izričaj na domaćoj sceni 2025. – i to ne kao puki eksperiment, nego kao emotivna, umjetnički zrela izjava koja jasno odražava njegovu osobnost i životnu fazu. Album, koji nose energični, sirovi i često buntovni riffovi, ali i duboko introspektivni trenuci pune ekspresije, predstavlja prvu cjelovitu ploču Bojana Đurđevića na hrvatskom jeziku te mjesto gdje njegova višegodišnja iskustva iz različitih bendova sublimiraju u jedinstvenu glazbenu cjelinu.
Naziv albuma i tematska srž proizašli su iz Đurđevićeve relacije s kćeri Cvitu, kojoj je album posvećen – a sama je i sudjelovala u snimanju jedne od pjesama – što čitav projekt čini intimnim, gotovo dnevničkim zapisom o očinstvu, ljubavi i promišljanju o svijetu. Kritika je istaknula kako iza prividne nesavršenosti produkcije i žestokih, ekspresivnih dionica krije nepatvorena emocija i osebujan skladateljski zanat, dok Đurđevićev vokal vodi slušatelja kroz tekstove koji djeluju kao iskreni zapisi iz bilježnice života.
Suradnje s renomiranim glazbenicima poput Mislava Norca na saksofonu i dueta s Mirnom Škrgatić dodatno obogaćuju zvuk albuma, pokazujući da je Đurđević uspio spojiti osobnu priču s ozbiljnim glazbenim rukopisom koji ostavlja snažan dojam i na iskusne slušatelje.
Luna Mea
Luna mea ove je godine napravila jasan i samouvjeren korak naprijed objavom svog drugog EP-a U oblaku, čime je zaokružila fazu započetu zapaženim singlovima “Staklene stijene“, “Ogledala“ i “Ljeto“. Novi mini album donosi tri pjesme – “Telefoni“, “Priča“ i naslovnu “U oblaku“ – koje funkcioniraju kao emotivno povezana cjelina u kojoj se isprepliću rock elementi, elektronička produkcija i alternativni indie senzibilitet. Zvuk benda balansira između nježnih pop melodija i mračnijih, ritmičnih tekstura, stvarajući prostor u kojem analogno i digitalno koegzistiraju u stalnom napetom dijalogu. U sastavu koji čine Tina (vokal), Matija (gitara) i Martin (programiranje), Luna mea gradi prepoznatljivu estetiku – sanjivu, ali snažnu, intimnu, ali produkcijski hrabru – a EP U oblaku potvrđuje njihovu sve čvršću poziciju na domaćoj alternativnoj sceni i jasno daje naslutiti da je pred bendom daljnje uzlazno kretanje.
Greenlight kolektiv
Greenlight kolektiv jedna je od najzanimljivijih mladih priča elektroničke scene koja je 2025. dodatno učvrstila svoj status kao kreativan i utjecajan kolektiv na regionalnoj razini. Nastao prije nekoliko godina u Gorskom kotaru, Greenlight su brzo podigli svoj rad izvan lokalnih okvira zahvaljujući pažljivo kuriranim događanjima, vizualno prepoznatljivim konceptima i energiji koja spaja plesnu glazbu s autentičnim osjećajem zajednice.
Jedan od njihovih najvažnijih trenutaka bila je suradnja s kosovskim DJ-em Uran B-om na partyju u zagrebačkom Mastersu, događaju koji se smatra jednim od najboljih house večeri u Zagrebu i koji je kolektiv dodatno lansirao prema novim projektima i publici.
Osim što redovito dovode snažna regionalna imena i organiziraju kvalitetne selekcije za plesni podij, Greenlight se profilirao i kroz off-clubbing projekte poput sajmova ploča te nastupa na prestižnim festivalima poput Love Internationala u Tisnom, pokazujući da njihova vizija ne poznaje stroga žanrovska ograničenja.
Posebna je nota njihovog branda i vizualni identitet – osebujno zelenilo i biljni motivi postali su simbol eventīma koje stvaraju, unoseći duh Gorskog kotara u svaki prostor u kojem nastupe. Upravo ta kombinacija vizualne prepoznatljivosti, regionalne suradnje i nepokolebljive strasti prema elektroničkoj kulturi čini Greenlight kolektiv jednim od najzanimljivijih novijih aktera koji su u 2025. ostavili trag na domaćoj glazbenoj sceni.
Maali
Maali — umjetničko ime kantautora Mate Picukarića — obilježio je 2025. objavom debitantskog studijskog albuma koji je kod kritike brzo privukao pažnju kao izvrsno ostvarenje vrijedno ozbiljnog slušanja. Pet godina nakon prvog singla Fall, Maali je na etiketi Intek Music objavio album koji kroz devet autorskih pjesama spaja indie pop, folk i američku kantautorsku tradiciju, stvarajući organsku, emotivnu i zvučno bogatu cjelinu.
Na albumu se jasno osjeća osobna i introspektivna naracija koja se kreće od melankoličnih tema nalik Nicku Drakeu do sofisticiranijih aranžmana s puhačima i violinom — sve upakirano u aranžmane koji dišu, osjećaju i komuniciraju sa slušateljem.
Maali, poznat i kao glazbenik koji je ranije surađivao s projektima kao što su Mimika orkestar, Demetronomes i Luce, ovim je albumom dodatno potvrdio svoju zrelost, autentičnost i sposobnost da izgradi snažnu glazbenu priču već pri prvom velikom izdanju.
Ether
Ether, umjetničko ime iza kojeg stoji Nikol Ćaćić, potvrda je da 2025. predstavlja uzbudljivu novu fazu na domaćoj glazbenoj sceni. Iako je svoj prvi veliki korak napravila još ranije kroz rad u bendu i debi album Bitke na makovim poljima, ove je godine Ether dodatno definira svoj izraz kroz singlove poput “Mrtve tišine“ i niz koncertnih nastupa koji spajaju glazbu, atmosferu i intenzivnu emotivnu prisutnost. Njezin je umjetnički identitet — alter ego koji označava prostor kroz koji zvuk prolazi — istovremeno filozofija i zvučna estetika koja odražava njezin intuitivan i slobodan pristup stvaranju glazbe.
Nikol je Ether doživjela kao prirodni nastavak dugogodišnjeg stvaralačkog puta, počevši još od prvih doticaja s gitarom u djetinjstvu, ali i kroz životna iskustva koja su je oblikovala i vodila prema autentičnom izrazu bez kompromisa prema žanrovskim pravilima. U radu s producentom Lukom Vidovićem nastavlja graditi zvuk koji istovremeno crpi iz tradicije i modernijih pop — ali i svjetskih — utjecaja, ostavljajući prostora tako za introspektivne tekstove kao i za emotivno snažnu interpretaciju.
Ove godine Ether je dodatno profilirala svoj nastupni identitet i putem koncertnih izvedbi, stvarajući iskustva koja idu izvan standardnog pop nastupa i pozivaju publiku u svijet gdje su emocije, tijelo i zvuk povezani.
Lovro Mirth Quartet
Lovro Mirth Quartet jedno je od onih imena koje potvrđuje da se novi val hrvatskog jazza ne rađa preko noći, nego kroz kontinuitet i postupno sazrijevanje. Iako je Lovro Mirth kao vokalist i autor aktivan već dulje vrijeme, upravo je 2025. godina bila ona u kojoj je postao znatno prisutniji na hrvatskoj jazz sceni te je – s punim razlogom – dobio posebnu pozornost publike i struke. S kvartetom je ostvario niz zapaženih nastupa koji su jasno pokazali sigurnost, komunikaciju i umjetničku zrelost ansambla, a sve je kulminiralo cjelovečernjim koncertom u sklopu Barone Jazz Festivala. Spoj snažnog vokalnog identiteta, otvorenosti prema improvizaciji i suvremenog pristupa jazzu pozicionirao je Lovro Mirth Quartet kao jedan od najzanimljivijih jazz projekata godine, ali i kao ime na koje će domaća scena tek ozbiljno računati.
Gradske bitange
Gradske bitange su rock bend iz Valpova koji je 2025. godinu iskoristio za značajan iskorak na domaćoj sceni, ponajprije kroz promociju svog debi albuma Grad i niz energičnih nastupa diljem zemlje. Čine ga Domagoj Ivić (vokal, ritam gitara), Mislav Sušić (solo gitara), Noa Bolkovac (bas) i Matko Varžić (bubanj), a svoj zvuk gradi na spoju novog vala, indie i alternativnog rocka – žanrovima koji bend čine svježim i istovremeno nostalgičnim glasom mladog rock izričaja.
U rujnu su Gradske bitange u zagrebačkom Vintage Industrial Baru rasplesali i rastrubili publiku predstavljajući Grad u velikom stilu, uz domaću rock atmosferu i kao domaću rock nadu koja zaslužuje pažnju šire scene. Do sada su iza sebe skupili četiri singla, niz live nastupa na važnim festivalima kao što su INmusic, Superval i SHIP, te su kroz nastupe pokazali jasno glazbeno usmjerenje i energiju koja obećava daljnji razvoj.
Zahvaljujući zapaženoj koncertnoj aktivnosti i snažnom debiju, Gradske Bitange se 2025. nametnula kao jedna od najperspektivnijih mladih rock grupa — bend koji ne samo da njeguje domaću rock tradiciju, nego i aktivno doprinosi njenoj suvremenoj reinterpretaciji.
Beg
Beg je umjetnički pseudonim makarskog gitarista Ante Puharića, poznatog kao član rock benda Rezerve, koji je u 2025. dodatno istaknuo svoju kreativnu širinu objavivši instrumentalni album Povijest bolesti — rad koji se ističe kao jedna od iznenađujuće toplih i sugestivnih glazbenih priča ove godine.
Album se sastoji od devet instrumentalnih skladbi u kojima Puharić istražuje prostranstva americane, countrya, folk-izvora i ambijentalnih tekstura, gradeći atmosfere koje se kreću od melankoličnih, skoro meditativnih vizura do razigranijih, ritmički življih tema. U tim zvučnim pejzažima dominira njegova gitara, potpomognuta klavijaturama, trubom, harmonikom i drugim instrumentalnim slojevima koji cijelom izdanju daju osjećaj meditativne introspekcije i putovanja kroz sjećanja — zvuk koji priziva i pustolovne filmove, ali i intimne večernje trenutke slušanja.
Iako instrumentalni i bez vokala, Povijest bolesti ostavlja snažan emotivni dojam koji ne zahtijeva riječi da bi bio snažan — glazba sama postaje naracija. Takav pristup pokazuje Begov autoritet kao gitarist i skladatelj, ali i sposobnost da stvori glazbu koja je osobna, promišljena i istovremeno univerzalno pristupačna, što ga čini jednim od najzanimljivijih solo ispita domaćih autora u 2025. godini.