14
lip
2021
Čitaj

Održani završni koncerti sezone Jazz.hr - autorski koncerti Ivana Kapeca i Davora Križića

Ivan Kapec 5tet

30.1_ivan_kapec_5tet Ivan Kapec 5tet / promo

share

Tri odlična, vrlo različita koncerta, tri vrste jazza, kao iz nekog kataloga, prava poslastica nakon duge apstinencijske stanke zbog zimske pandemije.

Za kraj sezone u kojoj je Jazz.hr slavio trideseti rođendan na terasi zagrebačkoga kluba Boogaloo, održana su tri koncerta. Prvi koncert, 12. lipnja, održao je Ivan Kapec 5tet, predstavljajući album Crta; 13. lipnja nastupio je sastav Davor Križić Experiment u povodu dodjele Nagrade Miroslav Sedak-Benčić koju je Križić za skladateljski rad dobio od Hrvatskog društva skladatelja, a 14. lipnja Mate Matišić ugostio je velikoga francuskog gitarista Birélija Lagrènea, s kojim je nastupio u duetu.

Praznik jazza
Ivan Kapec za svoj je jazz album Crta na Porinu 2021. dobio čak tri nominacije: za najbolju skladbu, za najbolju improvizaciju i za najbolji jazz album. Crta je prvi put predstavljena zimus, u Klubu Močvara, ali zapravo samo kao streaming, pa je ovo bio prvi ozbiljan susret s publikom. Album se nastavlja na tradiciju ECM-ovske ambijentale, ali u suvremenijem ruhu. Tu je i repetitivni element, ali i obilje prostora za improvizaciju, tako da je rasviravanje materijala s albuma (u sastavu: Mario Bočić – tenor-saksofon, Borko Rupena – bubnjevi, Šimun Matišić – vibrafon i umjesto odsutnog Ivara Robana Križića, na basu je bio Hrvoje Kralj) bilo pravi praznik suvremenog jazza. Premda Kapec ove godine nije dobio ni jedan Porin, njegov sjajni album koji se mirno može nositi sa suvremenom europskom scenom – ostaje!

Kultni status
Davor Križić vitez je straight-ahead jazza. No koliko god njemu bila važna tradicija, on u svojim ‘eksperimentalnim’ sastavima uvijek isprobava koješta novo. Ovaj put s njim su svirali Saša Nestorović na saksofonu, Šimun Matišić na vibrafonu, Janko Novoselić na bubnjevima, Zvonimir Šestak na basu i Joe Kaplowitz na klaviru. Bilo je tu divnoga nadigravanja Križića i Nestorovića, s nešto povučenijim Matišićem, koji je, imali smo dojam, više do izražaja došao večer prije, a odluka da se sviraju (u skladu s nagradom koja mu je uručena na pozornici) samo Križićeve skladbe, pokazala se odličnom. Posebno je bila dojmljiva izvedba njegove skladbe Yeah Man!, bluesa koji je stekao već gotovo kultni status. Križić je ponovo dokazao da je sigurno najjači izdanak zagrebačke škole jazza, onog sounda koji se etablirao dalekih šezdesetih, prije nego što su ovdašnju scenu ‘zasmudili’ rock i ostale novotarije.

Prava poslastica
Treća večer bila je rezervirana za ljubitelje glazbe Djanga Reinhardta, odnosno njegova glazbenog idioma. Veličanstveni Biréli Lagrène svirao je doista svašta uz sekundiranje ovaj put baš jako, jako dobrog Mate Matišića. Svi oni koji su se bojali odviše poznatog repertoara, ugodno su se iznenadili, jer gotovo da nije bilo žanra kojega se gitaristički dvojac nije dotaknuo. Taj je koncert (prvo strano gostovanje nakon tkozna koliko vremena), koprodukcija sa Zagreb Guitar Festivalom, bio opuštajuća parada virtuoza, zaista pun pogodak.
Tri odlična, vrlo različita koncerta, tri vrste jazza, kao iz nekog kataloga, prava poslastica nakon duge apstinencijske stanke zbog zimske pandemije.
Napomenimo još i da je na završetku ciklusa umjetnički ravnatelj Jazz.hr-a Davor Hrvoj dobio plaketu HDS-a za doprinos promociji jazza i da od jeseni njegovu funkciju preuzima Lana Janjanin.

 

Prati na: 
http://ivankapec.com/
https://www.facebook.com/capisconne/

Izvor: Cantus 228

Moglo bi Vas zanimati