20
stu
2024
Priče

Zvuk tri nule

30zona – Sparta se vraća još jača!

30zona u Tvornici kulture

30zona u Tvornici kulture /Julijan Labrović

share

Stara, ali nova Tri nula ponovno je tu, a s njima je o novom albumu Zvuk tri nule popričao Elmir Hodžić, dok recenziju albuma donosi Luka Alagić

U rasponu od dvije godine neaktivnosti grupe, Shin i Galaš stvarali su solo materijale i krenuli ozbiljnije kao samostalni izvođači, no ipak su se opet udružili kao grupa u kojoj zajedno stvaraju glazbu jačeg utjecaja i kvalitete nego onda kada rade zasebno: „Kroz zajednički rad jednostavno izvlačimo kreativu jedan iz drugog, pa uz dozu zezancije i profesionalizma nastaje to što radimo.“

Neočekivani je povratak iznenada najavljen krajem rujna uz objavljivanje fenomenalne filmske naracije Baby Dooksa na uvodu albuma Welcome to K Bronx. Albumu su također prethodila i dva dodatna singla, ”Sad sam tu” i ”Hailaif”, koja su na iznenađenje fanova zvučale mekše od očekivanog, s obzirom na to da je najava albuma davala dojam kao povratak njihovu oštrijem zvuku i korijenima. Dečki iz Zone kažu da je to bilo i ciljano: „Željeli smo da ipak malo iznenadimo i počastimo novih trinaest stvari. Smatramo da bi ljudima album bio premekan da smo izašli s nekom jačom pjesmom.“

30zona u Tvornici kulture

30zona u Tvornici kulture/Julijan Labrović

Iz prve smo ruke saznali što je to točno Zvuk tri nule, kako bi ga njegovi kreatori opisali i koliko je trebalo za nastanak albuma: „Album je novija ideja koju smo realizirali tijekom ljeta. Vjerujemo da možemo jače, bolje i kvalitetnije, ali treba ostaviti nešto i za nastavak. Zvuk tri nule je zvuk koji obuhvaća sve. Jednostavno, ljudi nas svrstavaju u taj jedan zvuk, tvrdi zvuk, koji je nama osobno kao neka krletka, pošto se snalazimo u svim žanrovima. Zato smo složili album koji obuhvaća sve, a nosi ime pjesme koja je ipak u onom našem prepoznatljivom zvuku, no opet obuhvaća i druge prizvuke i stilove. Rekli bi — nova era 30Zone koju ćete s vremenom tek upoznati. Tvrdo, a opet ne toliko ulično.“

Upravo ta krletka koju Zona spominje kreativna je barijera koja zna ponekad nastati kao produkt očekivanja fanova da se izvođači drže isključivo stila i zvuka kojim su postali prepoznatljivi. U nastajanju albuma očito je da ih to nije kočilo, sudeći po već spomenutim šarolikim stilovima pjesama, što je vjerojatno i pametan potez zbog proširivanja raznolikosti vibea koji donose te samim time i privlačenje onih u široj publici koja nisu fanovi njihova standardnog zvuka.

30zona u Tvornici kulture

30zona u Tvornici kulture/Julijan Labrović

Na pitanje misle li da su ispunili očekivanja starije publike koja je tu zbog tog oštrijeg zvuka, duo kaže: „Vjerojatno nismo, možda se jednom baš fokusiramo napraviti nešto najtvrđe ikada, jer ovo je sve do sada bilo prirodno i bez nekog fokusa da bude najtvrđe, a opet je tvrdo.“

Kozari Bok, kvart iz kojeg dečki dolaze, često je naglašen u njihovoj glazbi kao iznimno važan faktor u formiranju Shina i Galaša kao pojedinaca, ali i u formiranju 30Zone te je uvelike zaslužan za taj ulični zvuk po kojem su prepoznatljivi. Za svoj kvart kažu: „On nam je izgradio karaktere takvima kakvi jesu te nam je iskorijenio strah iz kostiju. Život u njemu nije bitan, nego je bitno da on ostane živ u nama. Smatramo da ti je mjesto u kojem si rastao dvadeset i šest godina zauvijek u krvi. Naravno, moramo mu dati i kredibilitet jer nas je stvorio originalnim na sceni. 30, KB, KB!“

Jedna od pjesama koja iskače na albumu jest i ona naslovljena ”Krkani”, a na kojoj gostuju dečki iz Kukusa, što je i očekivano gledajući koliko su se prošle dvije suradnje – ”Debili” i ”BAM BAM” – pokazale izvrsnim hit-materijalom za live izvedbe. Trilogija je sada upotpunjena, a o zajedničkom radu s Kukusima Zona komentira: „Iskustvo rada je bombastična, a suradnja teče glatko. Za ovu pjesmu smatramo da je još luđa od prethodne dvije i jedva je čekamo izvesti uživo. Pozdrav za braćale iz Kukusa!“

30zona u Tvornici kulture

30zona u Tvornici kulture/Julijan Labrović

Jedan od ključnih aspekata Shina i Galaša njihovi su energični, užareni live nastupi kojima izazivaju uzajamnu, pozitivno-divlju energiju između njih i publike. Na upravo tu energiju jako su ponosni, a svoje fanove ne uzimaju olako: „Ta energija ono je što nas ispunjava, kao i našu publiku. Ta uzajamna, bezuvjetna ljubav, poštovanje i energija koju rijetko tko ima jedno s drugim. Da su samo dvije osobe u publici, opet bismo im dali sve od sebe i očekivali od njih da divljaju. Zato su nam naši solo koncerti neupitno najdraži, jer puna dvorana doslovno živi za najmanji divlji detalj koji će se realizirati u setu. Ponosni smo, koliko na njih, toliko i na sebe, jer imamo tu našu vojsku spartanaca koji djeluju skupa s nama kao da se spremaju za ići u boj i rat, a ne na koncert.“

U vidu promocije, novi album će se moći poslušati uživo 22. studenog u Tvornici kulture, na solo koncertu 30Zone. Dečki ne mogu sakriti svoje iščekivanje ponovnog stajanja pred publiku s novim materijalom: „Evo, iskreno, nismo već dvije godine nastupali s novim materijalom i stvarno jedva čekamo nastup. Nadamo se da i fanovi isto. Ostavit ćemo dušu na terenu, kako bi se reklo. Naravno, bit će tu i razna iznenađenja i gosti iznenađenja.“

Za informacije o novim spotovima i nastupima kažu da trebamo ispratiti njihov Instagram profil, a za kraj progovaraju o tome što je sljedeće za spartance iz K Bronxa: „Singl po singl, album po album, benger za bengerom. Nema stajanja više. Tri Nula!“

Elmir Hodžić

30zona - Zvuk tri nule (album cover)

30zona – Zvuk tri nule (album cover)

Zvuk tri nule

Otkako je 30zona prije dvije godine objavila svoj zadnji album, ali i najavila razilazak, odnosno početak solo karijera, mnogo toga se promijenilo – od aktera na sceni do samog zvuka, koji se razvio u nešto što mnogi danas ni ne mogu nazvati trapom.

Shin i Galaš prisutni su na glazbenoj sceni sada već dulji niz godina tijekom kojih smo ih mogli vrlo često čuti u prepoznatljivome agresivnom izdanju uz pokušaje nešto komercijalnijeg zvuka. Novi album, Zvuk tri nule sastoji se od petnaest pjesama, a na njemu gostuju Padrino, Kuku$, Grše, Cunami Flo, Neloe i Merula.

Ovo je njihov četvrti studijski album, prvi kojemu se slušatelji definitivno nisu nadali, a predstavlja zvukovni miks svih faza kroz koje su prolazili – od početaka s „tvrdim“ zvukom do komercijalnih rješenja. Sâm album počinje fenomenalnom najavom Baby Dooksa, koji naglašava povratak Shina i Galaša u tom uličnom stilu koji je jednostavno neizostavan dio identiteta 30zone. Najava albuma dobila je mnoštvo pozitivnih komentara na društvenim mrežama, a njome su zasigurno zainteresirali fanove da poslušaju album.

Kada pričamo o samom identitetu 30zone, prve dvije pjesme s albuma potvrđuju sve što je prethodno napisano o njihovu već sada prepoznatljivom stilu. Naime, ”Zvuk tri nule” i ”Beton” rezultirale su dvama videospotovima u jednom, a ujedno su i jedne od boljih na albumu, jer pružaju starijim fanovima razlog za ponovo preslušavanje i cijelog novog izdanja. ”Beton” nudi najbolji Shinov vers na albumu do s druge strane, Galašev prvi „staloženiji“ dio versa ne sjeda najbolje, ali je zato drugim dijelom definitivno popravio sveukupni dojam. A da dojam ostane dobar, barem još neko vrijeme, pobrinuli su se pjesmom ”Zvuk tri nule”, koja je odlična prezentacija njihova autentičnog zvuka – od agresivnosti, dinamike, izvedbe pa do prepoznatljivog tipa instrumentala.

Nakon odličnog uvoda u album, pjesmama ”Hailaif” i ”BBS” dosta su podijelili publiku te još jednom pokazali kako vole eksperimentirati. ”Hailaif” donosi nešto smireniji i „mekši zvuk“ uz koji zapravo zvuče jako dobro. Merula je u suradnji s 30zonom uspio izvući dozu melodičnosti koja se savršeno uklapa s izmjenjivanjem Shina i Galaša kroz pjesmu. Kada se dotičemo spomenute pjesme, definitivno treba pohvaliti vizualnu prezentaciju čiju razinu nažalost ne prati i zvukovna kvaliteta. Samom pjesmom nisu donijeli ništa novo, dok je svakako bilo potrebno poraditi na zvuku kako bi pjesma postigla svoj puni potencijal.

Vjerojatno najiščekivanija suradnja ona je s Kuku$om, koja nažalost nije nadmašila prethodnika. Shin i Hiljson uspijevaju držati pažnju slušatelja, no ostatak pjesme zvuči pomalo isforsirano. Međutim, zbog same energije koju pjesma pruža, brojni će obožavatelji sigurno uživati u live izvedbi premda tematikom te deliveryjem ”Krkani” ispada samo reciklirana verzija prijašnje suradnje ”Debili”.

Suradnja s Gršom pruža komercijalniji zvuk, odnosno onaj relativno prilagođen Grši koji u posljednje vrijeme gospodari Billboardovom ljestvicom. Pjesma nije loša, no Grše je možda trebao dobiti malo više prostora, jer je nekako ostao nedorečen. Bez obzira na to, obožavatelji 30zone sigurno će se zaljubiti u pjesmu na prvo slušanje.

Sve u svemu, album jako dobro prezentira „zvuk tri nule“, no nakon dvije godine pauze očekivanja su bila veća. Izdanje generalno nije loše ili neslušljivo, no nije ni najbolje koje smo čuli od ovog dua do sada.

Iako je izvedba Shina i Galaša prihvatljiva, svakako bi se trebalo poraditi još na produkciji, miksu i masteringu albuma. Uz to, drugi je izazov same tematike pjesama koja se već godinama ponavlja, no jasan je i naum da žele zadržati ulični vibe. Pjesme koje je potrebno izdvojiti su ”Veni vidi vici” u suradnji s Padrinom, ”Daj nam sve” s Merulom te ”Boni” – koja je zabavna i stilski različita od ostalih. Ne sumnjam u to kako će atmosfera 22. studenog u Tvornici kulture biti fantastična te da će fanovi uživati u izvedbi, kao i da će sami procijeniti je li im ostatak pjesama s albuma dobar ili loš.

Luka Alagić

Moglo bi Vas zanimati