18
stu
2021
Priče

Tim Albina: "Ovdje se ništa ne prepušta slučaju, a Albinina era tek dolazi"

Albina

Snimanje naslovnice za Albininu novu pjesmu /Matej Grgic

share

Iznimno društvena, otvorena i razgovorljiva, Albina Grčić uskoro predstavlja novi singl, svoju prvu pjesmu koju je napisala na hrvatskom jeziku. Oduvijek, govori, ima poriv za pričanjem priča koji se očituje u njezinoj ekstrovertiranosti, a sada ga je hrabro i oslobodila te se s ponosom predstavlja i kao autorica svojih tekstova.

Prva pjesma koju je sama napisala, naslovljena Plači, mila izlazi 26. studenog. Tim smo povodom razgovarali s ovom mladom i talentiranom izvođačicom, ali i s drugim ljudima koji čine njezin tim, koje ne vidimo na sceni, ali koji u projekt Albina ulažu svoje vrijeme, trud i emocije te koji kreiraju viziju toga tko će Albina biti na pozornici.

Ova 22-godišnjakinja predstavljala je Hrvatsku na posljednjem Eurosongu i već tada osvojila simpatije nacije koje su u kontekstu ovog natjecanja u Hrvatskoj nezapamćene. No, tu nikako nije stala i ostala u kategoriji one-hit wondera – bila je to tek odskočna daska pa iza sebe već ima nekolicinu snimljenih sinlgova; osim Tick-Tocka, tu su i La La Love te No More Tears“,, koja je engleska inačica pjesme Imuna na strah.

A sada ide i još jedan korak dalje.

„Kroz osnovnu i srednju školu imala sam dar pisanja, nikad mi to nije bio problem, u tome sam se s lakoćom snalazila. No do sada se nisam dovoljno ohrabrila da počnem pisati vlastite pjesme. Nekako sam sebe uvjeravala da nemam što za reći, iako to nije istina”, kaže ova Splićanka.

Albina

Albina i fotograf Ante Odak/Matej Grgić

Stvar je okrenuo njezin boravak u Poljskoj. Nastupala je na festivalu poljske nacionalne televizije, a prije povratka u Hrvatsku dobila pozitivan test na koronavirus, zbog čega je morala ostati izolirana u Varšavi 14 dana. Provela ih je sama u jednom stanu.

„Stvarno nisam imala što raditi. Bila sam zatvorena, sama s televizijom, a nisam tip osobe koji će cijeli dan gledati TV. Uvijek sa sobom nosim planer pa sam tako i tada pri ruci imala jedan blokić po kojem sam počela pisati. I pjesme su samo krenule iz mene”, govori Albina.

Tih je dana napisala pet ili šest pjesama, a otkriva da su to po sentimentu različite priče. Neke su smiješne, spontane, nonšalantne, neke ljubavne, a neke – životne. „Tematike su im različite i mogu reći da sam sa svim tekstovima zadovoljna. No, Branimir Mihaljević i ja smo ovaj jedan prepoznali kao potencijal za novi singl. Za sada”, kaže.

Srce joj je, kaže, veliko na spomen ove pjesme.

“Tekst je iznimno osoban, govori o osobi koja mi je jako bliska. Pjesma je vrlo emotivna, iako njezin ritam to na prvu možda i ne otkriva, no vjerujem da će oni koji ju pažljivo prožive slušajući i gledajući spot shvatiti što sam osjećala dok sam ju pisala”, priča o skladbi koja joj je prva od „Tick-Tocka“ koju u cijelosti pjeva na hrvatskom jeziku.

Albina

Snimanje naslovnice za Albininu novu pjesmu/Matej Grgić

Najavljuje da će njezino novo ostvarenje i po zvuku biti ponešto drugačije od onoga što smo od nje do sada čuli. „Pjesma ostaje u mojem žanru, popu, to je mjesto na kojem se osjećam dobro, to sam ja, no uzore sam ovoga puta pronašla i u nešto alternativnijim žanrovima; zvuk je nešto drugačiji od onoga na što smo navikli u tipičnom hrvatskom popu. U instrumentalu ima nešto zanimljivih i možda neočekivanih momenata, a za neke dijelove pjesme sam uzore našla i u trapu”, priča mlada glazbenica.

U posljednje je vrijeme fascinirana glazbom koju rade Rosalía ili Zoi, nova zvijezda iz susjedne Srbije. „Zoi mi je posebno otkriće, baš sam fascinirana smjerom u kojem ide. Rekla bih čak da mi je uzor, iako se, naravno, držim vlastitog stila i pečata. Trudim se uvijek dati dozu originalnosti, nešto što je moj zaštitni znak i van boje mojega glasa”, otkriva Albina.

Vjeruje u svoju pjesmu, kaže.

“U trenutku kad sam se radeći na njoj naježila, rekla sam sama sebi: ‘To je to! To znači da je dobra'”, priča Albina.

Priznaje da joj je pjevanje na hrvatskom jeziku uvijek veći izazov nego pjevanje na engleskom: „Ne znam mogu li ljudi uopće doživjeti koliko je nama izvođačima izazovno pjevati pjesmu koju smo sami napisali ili smo sudjelovali u njezinom stvaranju. Uopće nemaš percepciju je li to kvalitetno. No, i do mene je, jako sam samokritična“, kaže.

Što je, u jednu ruku, i dobro, jer ju navodi na pomicanje vlastitih granica. „Još se otkrivam, sazrijevam, upoznajem sve više ljudi iz industrije, slušam sve više različite glazbe… Tako da me živo zanima gdje će me sve to odvesti! Za sada sam prilično zadovoljna. Ništa ne forsiram, nego idem kamo me vodi srce”, zaključuje.

O Albini razgovaramo i s Branimirom Mihaljevićem, skladateljem koji je jedno od ključnih imena u popularnoj hrvatskoj glazbi te koji je autor „Tick-Tocka“.

„Svaka pjesma za Albinu je custom made jer ona ima jedinstvenu priliku biti drugačija, svježa i nova. Ta mogućnost joj se otvorila zato jer je u kratko vrijeme, prvo kroz The Voice, zatim kroz nezaboravan nastup na Dori pa kasnije i na ESC-u, osvojila publiku svojom iskrenošću, a to sve potkrijepila dobrim pjesmama u odlično osmišljenom audiovizualnom konceptu koji se naprosto svima svidio”, kaže Mihaljević.

Albina Plači mila

Snimanje spota za “Plači mila”/Ivan Horvat

„Publika koja ju prati broji se u za nas nevjerojatnim brojkama, ali upravo to joj sada otvara priliku da glazbu koju zajedno stvaramo odvedemo gdje god mi želimo jer nas publika prati”, govori Mihaljević.

Pa nastavlja: „Zato se ne libimo eksperimentirati i ponuditi njenoj  neki novi zvuk, koji nas tek očekuje umjesto da robujemo postojećim formatima”.

„Plači, mila“ je, govori, rezultat upravo te težnje. „A, povrh svega, se u njoj baš osjeti da ju Albina posebno intimno osjeća. Gdje ćeš bolje…”, kaže skladatelj.

On i Albina su otpočetka kliknuli u studiju. No, u stvaranju glazbene karijere studio je tek jedna od važnih lokacija. Prilikom snimanja spota za „Plači, mila“ je tako, primjerice, Albinino radno mjesto bio dvorac. Video je snimao produkcijski duo Sestrice, kojeg čine Ana Badurina i Luka Sepčić. Ovo im je drugi spot na kojem rade s Albinom, no, priča nam Ana, imaju osjećaj da su „već u potpunosti sinkronizirani“.

„Znali smo, doduše, već iz prvog razgovora da će naše spajanje ići kreativno glatko. Albina zna što želi i potpuno nam vjeruje u tom trenutku. Dvorac kao lokacija također daje neki poseban moment u stvaranju, a skupa s osobnom pričom koja se prožima kroz tekst, moram priznati da nitko nije ostao ravnodušan“, kaže producentica

Cijelo je snimanje govorila Albini da je prekrasno sazrijela.

„’Plači, mila’ potpuno je drugačija od prethodnog singla pa sam nekako i nju samu doživjela u nekom potpuno drugačijem svjetlu, a moram priznati da sam se u ovu Albinu apsolutno zaljubila. Kao i uvijek, Luka je raširio svoje kreativne pupoljke na najjače, a beauty ekipa ju je dovela na još jednu razinu iznad, što zna biti apsolutno magično s ovim specifičnim timom. Vjerujem da će svi prepoznati ovu fuziju ideja, stvaranja, ali i osjetiti s kojim je zadovoljstvom priča nastala”, govori Ana Badurina.

Albina

Razgovor Albine i Tene Šarčević snimanju naslovnice za Albininu novu pjesmu/Matej Grgić

Osim na snimanju spota za novu pjesmu, bili smo i na snimanju fotografija koje će biti naslovne fotografije za singl „Plači, mila“, autora Ante Odaka. Albina je svoju karijeru započela uz diskografsku kuću Universal Music, a još dva imena koja su gotovo od samog njezinog početka tu su i Stefan Orlić te Helena Janjušević. Stefan je stilist, koji je, među ostalim, i nagrađen za Albinin styling na Dori, dok je Helena koreografkinja koja je zaslužna za njezine briljantne scenske nastupe.

Stefan je stilist, koji je, među ostalim, i nagrađen za Albinin styling na Dori, dok je Helena koreografkinja koja je zaslužna za njezine briljantne scenske nastupe.

Albina Plači mila

Snimanje spota za “Plači mila”/Ivan Horvat

„Prilikom svakog nastupa, snimanja ili izlaska u javnost ništa se ne prepušta slučaju”, kažu njih dvoje.

Rad na svakom novom zadatku je, kažu, obično grupni. „Najčešće dobijemo inpute o tome što ćemo raditi i u kojem smjeru želimo ići, a onda svatko doprinosi u svojem kreativnom dijelu, oduzimamo ili dodajemo”, kažu.

Stefan Orlić pretežno radi u Beogradu, no tamošnju adresu sve češće kombinira sa zagrebačkom. Ponekad se zaputi u Zagreb samo radi nekoliko sati posla. „Kod Albine ničemu ne pristupamo ‘u 5 do 12’. Radimo planski, o svemu razmišljamo. Sjajno je što smo s njom od početka. Na neki smo način imali neoformljeni proizvod, prazno platno, na kojem smo svi skupa entuzijastično krenuli stvarati”, kaže Stefan.

Helena se nadovezuje da u njezinom segmentu posla puno toga ovisi o samome izvođaču. „U kojem ću smjeru postaviti stvari ovisi o pjesmi, ali i o pjevaču. Albina je iznimno otvorena, voli isprobavati, čuti nove ideje, koje redovito uvažava. Mislim da se to vidi i osjeti, da zbog toga svi skupa uspijevamo realizirati svoje vizije. Zato smo, primjerice, na Dori postigli ono što smo htjeli, a to je da naša pop zvijezda zasja i ukrade sve poglede”, kaže Helena.

Premda su mu se nadali, njezin uspjeh nisu mogli planirati.

„Tek kad je sve krenulo, kad smo vidjeli da su ljudi u transu, smo shvatili da dolazi Albinina era“, govori Stefan.

Oboma im je u interesu biti u korak sa svjetskim trendovima. U Hrvatskoj to ponekad možda može biti izazovno? Možda publika nije spremna na iskorake pa se nekad treba i autocenturirati? „Ne bih rekao. Na Euroviziji je Albina nosila korzet, koji je savršeno išao uz zanimljive čarape. Namjerno smo pokazali koliko scenska garderoba može biti odvažna. Kako je Albina djevojka koja sama po sebi nije provokativna, to se pokazalo kao idealna formula. Outfit je bio hrabar, no nikako nije išao u neukus”, kaže Stefan, koji je posebno ponosan što se, osim na pozornici, s osobitim zanimanjem na Euroviziji pratilo i što će Albina odjenuti i na press konferencije.

Osim što je zadovoljan Albinom, kaže da je vrlo važno i što je njezin potencijal prepoznao njezin diskograf Universal Music.

„Bez te strukturalne podrške stvari se ne bi mogle raditi na istoj razini. Kroz godine svojega iskustva vidio sam brojne umjetnike koji isto imaju potencijal, ali nisu imali prilike zasjati”, kaže Stefan, koji u Srbiji radi s, primjerice, Lepom Brenom, Reljom Popovićem, Jelenom Karleušom.

I on i Helena kažu da su im Albinine pobjede bile jedni od emotivnijih trenutaka u karijeri. Premda na pozornicu izlazi samo Albina, s njom radi cijeli tim. „Naši su klijenti javne osobe, no mi nismo, što je sasvim u redu i u prirodi je posla. Ipak, nedavno sam sudjelovao u snimanju dokumentarca o Lepoj Breni. Kad su mi postavljali neka pitanja, shvatio sam da s njom na neki način ulazim u povijest. I mi pišemo važne priče, a apsolutno sam uvjeren da će tako biti i s Albinom“, zaključuje Stefan.

Moglo bi Vas zanimati