24
2023

Zašto mladi slušaju Klinca/Đorđa i što to vide u njemu i njegovoj glazbi?

Đorđe/Klinac

Trap je danas jedan od najvećih i najproširenijih žanrova glazbe s jako velikom fan bazom. U svijetu je već jako dobro prihvaćen, dok je kod nas tek počeo sve više rasti, a neki još uvijek privikavaju uši na njega. Usprkos tome, neki su izvođači uspjeli izgraditi uspješne karijere kroz trap glazbu i podignuti ju na veći nivo na ovim prostorima.

Jedan od takvih je Đorđe Čarkić, tekstopisac, izvođač, producent, vlasnik diskografske kuće Apollo, a odnedavno i DJ. Iako je nedavno promijenio svoje umjetničko ime u vlastito Đorđe, najbolje je poznat po svom bivšem umjetničkom imenu – Klinac.

Đorđe se glazbom počeo baviti u ranim tinejdžerskim godinama, a 2018. godine njegova karijera dobila je snažan zamah. Iste godine izbacio je svoj prvi EP Pre Noći, s četiri pjesme koje su služile kao najava za ono što je tek slijedilo. Sljedeće godine je na njegov 18. rođendan stigao prvi album, U Noći, s kojim je Klinac osigurao početnu prepoznatljivost na regionalnoj glazbenoj sceni. Pjesme “Molitva”, “Beli Weeknd” i “U Sumrak” broje milijunske preglede te streamove, a fanovi su ih zavoljeli zbog nove, jedinstvene i svježe energije, kao i emotivne iskrenosti koju je Đorđe donio na trap scenu.

Na svoj 19. rođendan, 2020. godine, objavio je drugi album, Prioriteti, koji je nadmašio prvijenac. Tada je postao jedan od najslušanijih i najtraženijih autora ovog žanra. Istovremeno, obavijen velom misterioznosti, jer, osim same glazbe i prepoznatljivog stila, crne trenirke i šilterice, o njemu se jako malo moglo saznati. Intervjue nema naviku davati, dok na društvenim mrežama, za razliku od mnogih kolega, nije otkrivao ništa osim nužnih informacija vezanih za glazbeni rad. “Kiša”, “Otrov” i “Trofeji” samo su neke od pjesama koje je Đorđe dodao u svoju kolekciju hitova.

Osim što piše svoje tekstove, Đorđe je velik dio svojih pjesama sam i producirao, a sav taj gotov materijal izbacivao preko svoje diskografske kuće Apollo, koju uz njega čini tim mladih, talentiranih izvođača koje je okupio i ujedinio na Apollu. Rezultat tog jedinstva i priateljstva može se čuti na projektu Apollo Tape, na kojem je Đorđe 2021. godine dao priliku svim dečkima u „kući“ da zablistaju.

Ove godine, na svoj 22. rođendan, izbacio je svoj treći album Borba, čiji je izlazak najavljivao posljednjih nekoliko godina. Ostavio je Klinca i u suradnji s diskografskom kućom Bassivity objavljuje jedanaest novih pjesama pod imenom Đorđe, u kojima kreće na neki novi, odrasliji put na kojem ga prati zvuk istog karaktera.

Njegov je utjecaj već nekoliko godina neupitan za razvoj i domaće trap scene. S Apollom je odigrao ulogu u određenom periodu karijere grupe Buntai, s Hiljsonom je stvorio hit pjesmu „95“, a koliko obožavatelja ima u Hrvatskoj najjasnije govori činjenica da je u samo prošloj godini rasprodao koncertne prostore u Zagrebu, Osijeku, Rijeci i na Krku. Za njegove se nastupe gotovo uvijek traži ulaznica više, a uobičajena promocija mu nije potrebna.

I sada, kada Đorđe ponovno dominira streaming servisima, YouTube trendingom i Billboardovom top ljestvicom, nameće se pitanje, pogotovo među „ozbiljnijim“ generacijama i starijim ljubiteljima rap glazbe: zašto mladi slušaju Klinca/Đorđa odnosno što to vide u njemu i njegovoj glazbi?

Đorđe posjeduje sposobnost da se svojim fanovima i prosječnom slušatelju približi kroz iskrene i oštre tekstove, koji često opisuju svijet i stanje društva u realnom te sirovom pogledu. Njegovi problemi, osjećaji, traume i kritika prema sebi je nešto s čime se svaka generacija može poistovjetiti – ako ne u potpunosti, sigurno barem djelomično. Način na koji ih ukomponira u tekstove i dostavlja na beatove je energičan i jedinstven. Izvan glazbe privatan život stvarno drži privatnim i iako pokušava ostati anoniman te izvan centra pozornosti u medijima i na Internetu, istovremeno se može pohvaliti iznimno jakom povezanošću s publikom, koja baš zbog takvih, iskrenih i surovih stihova njegove pjesme doživljava kao razgovore s najbližim prijateljem.

Đorđe je tako glas svih mladih, umornih i izgubljenih duša koje pokušavaju pronaći sebe u svijetu koji im stavlja ovisnosti, traume i bol kao prepreke kroz odrastanje. Često zna biti jako kritičan prema samome sebi, što se najbolje vidi u spomenutom aktualnom albumu Borba, čija je glavna tema borba sa samim sobom.

„Gde god pobegnem u ogledalu isti lik / Ja ćutim, a on govori mi: „Ti si kriv’.“  Usprkos svoj slavi i uspjehu, Đorđe se u svom odrastanju nalazi duboko nezadovoljan sobom i svojim porocima, a time priča o problemu s kojim se većina mladih nosi svakodnevno.

S druge strane, Đorđe ide u kontrast pa tako također često zrači svojom iskrenom samopouzdanošću: „Ako imaš 40+ i nisi još čuo za mene / Ja sam omiljeni reper tvoga deteta i žene.“ Ona u slušatelju stvara kako hype, tako i nadu i vjeru da se snovi mogu ostvariti kada se dovoljno vjeruje i radi na njima.

Običnom slušatelju njegova vjera u samoga sebe može ponekad zvučati kao arogancija, a toga je i sam svjestan, kao što je nedavno priznao: „Ako iznesem im veru u sebe/ Znam, svi će reći imam God complex.“ Njegove brojke, popularnost te vjerna, čvrsta fan baza omogućavaju mu da se na trenutke opravdano hvali, znajući da je s 22 godine ostvario, zaradio i proživio stvari koje su iznad razine koja se očekuje od nekoga s njegovim godinama: „Mnogo pričam, al’ mnogo stoji iza.“

Đorđe u svojoj cjelokupnoj diskografiji govori o svemu najgorem u ljudima: pohlepi, oholosti, prevarama i ovisnostima koji koče društvo, a koje je on prepoznao i vidio jako mlad. Također, govori o tome kako se kroz ljubav, prijateljstva, obitelj, rad i trud ni iz čega može napraviti nešto veliko, a kao najbolji primjer za to može navesti svoju dosadašnju karijeru.

U svom katalogu ima materijala koji liječe dušu i pokazuju slušatelju da nije sam u svojim problemima, a ima i hitove uz koje se može slaviti život i mladost. Energija koju donosi u produkciju i na scenu je fenomenalna i savršeno prikazuje prikrivenu snagu te potencijal koju mladi životi nose u sebi, koja samo traži pravi način da se oslobodi i dođe do izražaja.

Mlađe generacije u njemu i njegovom bolu, manama, talentu i energiji vide sebe, a činjenica da je i on sam dio mlađih generacija, njegove stihove čine nečim iz čega mogu izvući pouku i naučiti te vidjeti neke iskrene činjenice o svijetu koje im na drugačiji način neće biti rečene.