12
ruj
2023
Recenzija

Slušali smo prvi

Matija Cvek & The Funkensteins – Vile se ovdje igraju

Matija Cvek - Vile se ovdje igraju

Matija Cvek - Vile se ovdje igraju

share

Matija Cvek na svom je drugom albumu dao jasniju viziju umjetničkog pravca talentiranog autora koji je u posljednjih nekoliko godina ostvario nevjerojatan uspjeh te zasjeo na sam vrh domaće glazbene scene.

Njegov je debitantski album Izbirljivo i slučajno bio kolekcija uspješnih singlova dok nasljednik predstavlja stranicu novog poglavlja, cjelovito djelo, perfekcionistički nastrojeno u jednostavnom obliku žanra, s pregršt detalja koje je slušateljima samima ostavio na otkrivanje kako bi dodatno naglasio emociju.

Malo je pjesnika preostalo među mlađim generacijama, preživjelo teret sadašnjeg vremena prolaznih hitova u kojima je ljubav još prolaznija, no Matija Cvek vraća vjeru u ljepotu stiha i kroz deset pjesama priča priču s početkom, zapletom, vrhuncem i krajem, slikovito i iskreno, kroz mnogobrojne stilske figure, pravilno dozirane i postavljene na ključnim mjestima.

Zreliji i samouvjereniji, Cvek sada bira atmosferična glazbena rješenja koje uporište imaju i u blues i jazz glazbi te koketiraju s prepoznatljivim funkom njegovih The Funkensteinsa, elegantno, šarmantno i uvjerljivo. Produkciju većinski potpisuje Ivan Pešut, a na dvije pjesme Srđan Sekulović Skansi.

Najzanimljivija komponenta albuma zasigurno je njegov narativ o svim izazovima koje ljubav donosi od početne iskre do trenutka kada strastveni plamen postane samo sjećanje i pretvara se u melankoliju s kojom završava djelo u pjesmi “Zalazak”, vjerojatno Cvekovim najmračnijim djelom do sada, ali isto tako i najemotivnijim, koje priziva “Nocturno” Runjića i Fiamenga, u izvedbi legendarnog Olivera.

Pjesma koju je predstavio na ovogodišnjim Melodijama Jadrana – a čiju glazbu potpisuje Marko Dundović – jednako je upečatljiva i impresivna, donosi kraj jednog velikog i dinamičnog putovanja, prepuna nostalgije podržane zvukom klavira i gudačkih instrumenata što je potpuno novi, ali iznimno dragocjen moment koji će zaintrigirati slušatelja i ostaviti znatiželju kakve balade Cvek sprema u budućnosti.

Potpuna suprotnost optimističnom i dinamičnom početku, otvaranju albuma s “D pjesmom” nakon koje se uzbuđenje nastavlja u akustičnoj “Znat će kralj”, čiju glazbu Cvek supotpisuje s Tinom Švegovićem. Čarolija se nastavlja “Na jastuku” u kojoj koristi melodijske elemente veoma srodne pop glazbi kraja devedesetih i početka dvijetisućitih, no s dozom svježine, čime ponovno oživljava šarm zvuka nekog drugog vremena.

Bogatog aranžmana i zaraznog refrena, kao i ostatak albuma, nije stvorena za usputno slušanje, već lagano upijanje svakog pojedinog detalja, no jednako je tako dovoljno pitka i jednostavna, baš kao i “Golo tijelo”, koja je nešto žešća od ostatka albuma, s oštrim rokerskim prizvukom, u kojem je prste imao i Tomislav Mihaljević, uz Cveka autor glazbe.

“Na pola puta” postaje vatreno i plesno, izuzetno upečatljivo i odlučno. No tada se u priču upliće i akustična reggae verzija pjesme “Ne moram ni ja”. Ovakvo poigravanje žanrovima izuzetno je zabavno, rijetko se viđa u ovako dobro isplaniranom i ukomponiranom obliku čime album dobiva posebnu dimenziju i cjelovitost.

Hip hop, pa čak i gospel, uključili su se u pjesmu “Hvala” čiji bi stihovi mnogim obožavateljicama mogli postati favorit. Posljednje tri pjesme tvore posebnu cjelinu albuma, mračniju i težu gdje prevladava ljepota melankolije, emocija je snažna, kao i metafore, zbog čije kompleksnosti među širom publikom možda “Vile se ovdje igraju”, “Kraj Save” i “Zalazak” možda neće jednako jako odjeknuti kaoPtice” ili “Trebaš li me”, međutim, nose nevjerojatnu poetsku snagu, ljepotu stiha i zvuka, beskompromisno i jasno.

Ovom albumu slušatelj treba posvetiti vremena, prepustiti mu se i uživati u svakom njegovom stihu i tonu, upijati ga polako, dio po dio. Cvek je još jednom pokazao nevjerojatnu autorsku snagu, svoj neiscrpan izvor inspiracije u neograničenoj kreativnosti, kao i potencijal koji iz godine u godinu sve jasnije ukazuje na njegovu veličinu i značaj za domaću glazbenu scenu.

Pridružite im se u igri.

Matija Cvek & The Funkensteins su: Matija Cvek, Lara Demarin, Marko Dundović, Marin Gregov, Filip Rušin, Darko Vlahović, Martina Đurđević i Tin Švegović

Izdavač: Menart

Format: streaming, vinil, CD

Moglo bi Vas zanimati