2024

Ujedinjena mlada traprezentacija

Metro: Mixtape

Metro: Mixtape

Metro: Mixtape

Metro je novo ime na trap sceni, DJ kolektiv koji se sada predstavio i svojim prvim mixtapeom

Iako su posjetiteljima trap koncerata i festivala više-manje poznati kao dečki iza miksete koji puštaju glazbu za druge artiste, svjetla reflektora u posljednjih nekoliko tjedana ipak su se malo više okrenula prema njima – Metro „firmi“, kako se od milja zovu. Iza imena Metro stoje Petar, Eugen i Bruno; mladi trio koji se upoznao posve slučajno, ali zahvaljujući upravo tome što je svaki od njih perspektivan na svoj način uspjeli su zajedničkim snagama stvoriti svoj prvi projekt – Metro Mixtape. Na njemu su okupili mlade nade trap scene, kao i već etablirana imena te ostvarili kvalitetne suradnje od kojih su neke već na dobrom putu da postanu hitovi. Za produkciju su se pobrinuli producenti Traposlavia, Trky i Marin Benja te Mavid ($BL) i mrzimteluka, koji su se na tejpu pojavili i kao artisti.

Prvi Metro event održan je u klubu Klub 17. prosinca 2022., a istog datuma 2023. na godišnjicu spomenutog eventa objavili su svoj prvi mixtape. U ovom marljivom triju svatko zna svoj dio posla – Eugen producira i radi beatove, Petar radi grafički dizajn i stoji iza samog Metro loga te dizajna mixtapea, a Langy je DJ i pušta za yem evente.

Metro dečki nedavno su se pojavili u podcastu odnosno Trapcastu, koji vodi Lucas K., ujedno i admin Instagram profila hrvackitrap, na kojemu gotovo svakodnevno možemo pročitati novosti s domaće trap scene, saznati za nova glazbena izdanja te sudjelovati u anketama i ostalom interaktivnom sadržaju. Lucas je ugostio Petra, Eugena i Brunu u svome Trapcastu gdje su mu dečki pričali o početcima svoje priče, druženju, suradnjama i nastanku samog mixtapea. Mnogi su artisti i prijatelji dobili shoutout kroz razgovor, što je pokazalo koliko su dečki zahvalni na podršci svih onih koji su na svoj način doprinijeli njihovoj priči i radu.

Oni koji aktivno pohode yem koncerte i festivale znaju da je za miksetom često Bruno Langer, poznatiji kao Langy. Kao DJ na yem festivalima puštao je za nastupe Spejs Noksija, 2xšihte, Yungkulovskog, 30zone, TTM-a i mnogih drugih, a Sjenu izdvaja kao artista za kojeg mu je najdraže puštati. Na samom početku tejpa u pjesmi ”jackiechan!” Lokki spominje Langyja u stihu Langy opet vrti, DJ izgleda k’o Eminem, referirajući se na njegovu izblajhanu plavu kosu po kojoj ga je lako prepoznati iza DJ pulta.

Dizajn koji traži slušanje

Prepoznatljiv je i sâm Metro logo, koji je dizajnirao Petar Mitrović, dečko koji je radio grafike mnogih singleova i album covera za artiste s trap scene. Iako je popularizacijom streaming servisa postalo manje vjerojatno da ćemo naletjeti na fizička izdanja albuma, ništa manje nije važan vizualni identitet koji glazba može dobiti u rukama grafičkog dizajnera koji vlastitu ili od artista predloženu ideju zna provesti u djelo. Album art vidimo kao malenu ikonicu i prije no što stisnemo play, i on kao takav može privući slušatelja te stvoriti svojevrsnu pretpostavku o onome što ćemo čuti. Ako ste slušali Baksov Dopamin možda ste primijetili detaljima bogat album cover, kao i neiskorišten materijal za njegovo deluxe izdanje, a iza oba dizajna stoji upravo Petar. U ranije spomenutom Trapcastu priznao je kako se najviše cimao upravo oko dizajna Metro mixtapea, što je razumljivo, ali napravio je dobar posao i svojim dizajnom covera doprinio ovome projektu. Cover je specifičan upravo zbog svoje jednostavnosti i činjenice da ne otkriva ništa o samom tejpu, što znači da ga treba poslušati i otkriti glazbu koja stoji iza njega.

Prva ideja tejpa bila je napraviti suradnje koje su na prvu skroz nepovezane, odnosno spojiti artiste koji inače vjerojatno ne bi bili kompatibilni na zajedničkoj pjesmi. Dâ se zaključiti kako je kompatibilnost ipak ostvarena na svakoj traci, cilj da poguraju mlade artiste uspio je, a imenima za koja možda čujemo prvi (ali ne i zadnji) put pružila se jedinstvena prilika i mogućnost za predstavljanje trap sceni.

Prvom pjesmom ”jackiechan!” energični $BL otvaraju tejp i odmah podižu očekivanja vještim rimama, dovitljivim referencama i izmjenama flowa. Na njihovim nastupima nitko nije tih, a da rade po svome i u stilu, dečki su potvrdili i na ovoj traci. Ovaj bend iz Kutine nastupao je na prvom izdanju festivala Lil Drito 2022., a čine ga Mavid, Ruda99, Lokki i Jac, koji svaki na svoj način zakucavaju vers po vers i time zagrijavaju slušatelja za nastavak.

Fine line

Na pjesmi ”Laptop”, kasnije preimenovanoj u “Zeleni”, našli su se Buntai i mrzimteluka, koji su i prije toga surađivali na dvije zajedničke pjesme. Buntai su na nedavnom koncertu u Tvornici predstavili svoj novi album D O G M A, gdje im se uz brojne goste pridružio i mrzimteluka, koji je ujedno i jedan od producenata tejpa, a svojim stihovima podiže ovu stvar na kojoj su dečki ostvarili fine line između na dijelovima sporijeg tempa i dinamičnog flowa. Mrzimteluka svojim je dosadašnjim pojavljivanjem na suradnjama privukao pažnju, stoga se nadamo češće ga čuti i izvan producentske uloge te na novim samostalnim stvarima.

Buntai u Tvornici kulture / Marko Lopac, YEM

Baks i Sjena suradnjom na ”Chanelly” ponovno su dokazali kako su dobitna kombinacija, kao i svaki put dosad. Obojica su do prije svega godinu dana bili relativno svježa imena, koja su zadnjih mjeseci definitivno dospjela pod spotlight trap scene, a sve zahvaljujući svojemu predanom radu. Baks je prošle godine objavio Dopamin, Sjena je objavio Crystal Metković, a na oba albuma imaju zajedničke pjesme. Pojavili su se i na novom Buntai albumu, kao i na brojnim nastupima i festivalima kroz godinu, uključujući Drito iz Boćarskog, Drito iz Osijeka, varaždinski P4, kao i Lil Drito iz Tvornice. Sjena je ovu stvar začinio svojim referencama na Slytherin, kao i na vlastitu albumu, a Baksov stih Celine, Chanelly / Za to ti dižeš kredit jako podsjeća na Celine, Chanel, reci uzet ćemo sve iz njegove pjesme ”Balenci”. Kad ovi dečki zakorače na pozornicu atmosfera brzo raste, a isti scenarij možemo očekivati i na ”Chanelly”, čiji neodoljivo catchy refren obećava hit.

”Štrumfeta” nastavlja killer beatom koji jasno daje do znanja da je riječ o Shtosmo, a na traci im se pridružio Rovli, koji se svojim glasom toliko uklopio da je na trenutke bilo malo teže razaznati tko je tko. Nije osobito važno tko je tko ako je riječ o ovako dobroj stvari, a tko su i što su Shtosmo otkrili smo na njihovu nastupu na Lil Dritu 2022., a lekciju su nam ponovili i 2023. na drugom izdanju festivala. Riječ je o Penki, Bobixu i Singeru, tročlanu bendu koji na svakom nastupu neumornom energijom preuzima cijelu pozornicu i kontrolu nad publikom. Rovli je svojim EP-jem Rovling Loud i suradnjama s Baksom, Shtosmo i quadom zaiskrio interes, a na ”Štrumfeti” je idealna uvertira prije Singerova melodičnog upada. Smiješna, ali simpatična tema i specifične reference recept su zbog kojeg se ovoj stvari smiješi uspjeh na izvedbama uživo.

Noćna ideja

Iza skraćenice LBM na istoimenoj pjesmi krije se dio Pekijeva stiha lijepi, bogati i mladi, a ne lean body mass ili location-based media što se na prvu može pomisliti, a u izvedbi ove pjesme mu se pridružio Camel. Peki je od svojega prvog nastupa na Lil Dritu 2022. zaredao mnoge nastupe na većim festivalima, a podršku na gotovo svakom od njih pružio mu je „ujac“ Bore Balboa, kao i drugi artisti koji se nađu s njim na bini. Camel se publici prvi put uživo predstavio na Ripple Effectu u AKC-u Medika, a u kolovozu iste godine izbacio je album Initium. zajedno s Jyrom, s kojim je surađivao na sljedećoj pjesmi s Metro tejpa – ”Đonovi”. Ova stvar prvi je put izvedena na prošlogodišnjem Lil Dritu dok je još bila unreleased, a u Trapcastu smo saznali kako je nastala u četiri ujutro tako što su dečki rekli „ajmo se derat’ na mic“ bez namjere da stvar bude na tejpu, ali uvrštena je jer im je na kraju i zvučala dobro.

”Mile Kekin” suradnja je između Lil Zoo-a i Saintdiora na kojoj obojicu čujemo u nešto glasnijem izdanju nego na njihovim dosadašnjim stvarima. Lil Zoo nedavno je izbacio svoj prvi EP Vremenska Anomalija na kojemu su se našle suradnje s Rudom ($BL) te Eldanom i Merkatom. Saintdior često surađuje s Merkatom te imaju zajednički projekt Swampboys, a u Banja Luci su već imali nekoliko nastupa.

Kad bi postojala glazbena nagrada za wholesome stihove na koje se potajno smješka i zbog kojih se opasno podižu standardi, ove godine bi to morali osvojiti Špiro i Tej. Dečki su prvi zajednički nastup imali na prošlogodišnjem Lil Dritu, gdje su premijerno izveli svoj prvi EP Malo Skuplji, a iako su izgubili ključeve stana, simpatije publike definitivno su osvojili. Mnogi artisti kroz svoje pjesme govore o materijalnim stvarima i takav flex već je izlizana tema, ali ovaj simpatični duo krenuo je na sasvim drugu stranu. Iako su i u njihovim pjesmama prisutni motivi fancy stvarî, putovanja i općenito svojevrsni ”Malo Skuplji” život, kroz njihove stihove čujemo kako će sve to što imaju podijeliti s curom, bez zadrške je razmaziti slatkim riječima, djelima i trudom da se osjeća posebno. Zbog nje će naučiti šminku, spomenut će je u pjesmi i gledati rom-comove. Na pjesmi ”Nemoš to” s Metro tejpa bez sumnje su rastopili ženski dio publike, a muškoj publici dali do znanja kako je skroz u redu razmaziti curu i biti otvoren o osjećajima. Vrijedi poslušati i njihove pjesme i njihov primjer.

19. u Tvornicu

Dok većinskim dijelom prethodnih pjesama prevladava glasan i(li) energičan zvuk, posljednja pjesma ”Poletit” svojim je nježnim, melodičnim zvukom na pravi način zaključila ovaj tejp. Cristaliziran i Yung Delta svojim su vokalima dobro kliknuli na ovoj suradnji zbog koje će sa SoundClouda definitivno „poletit“ do slušalica šire publike. Cristaliziran svojim posebnim glasom lako klizi po emo trap beatu ove, ali i svojih drugih pjesama u kojima osim emo trapa i hyperpopa miješa i razne druge žanrove, te tako možemo čuti utjecaj Drain Ganga i Lil Peepa, a na trenutke podsjeća i na Døves te Wicca Phase Springs Eternal. Nedavno je izbacio i novu pjesmu ”Na cesti” zajedno s DOKTOROM, na kojoj su pokazali kako riječki glazbenici vještim eksperimentiranjem mogu iznjedriti bangere. Upravo zbog svog pristupa glazbi koji uz utjecaje sa svjetske scene ipak autentično zvuči na našoj, Cristaliziran ima velik potencijal za koji se nadam da će biti prepoznat i od strane šire publike. Yung Delta dao je shoutout Metro dečkima stihom Metro mi je dao krila – Delta ajde leti, ye, a Petar i Bruno u Trapcastu su ispričali kako je on i zaslužan za ideju tejpa. Delta je nastupio na Ripple Effectu u AKC-u Medika 22. prosinca, a Cris mu se pridružio na prvoj izvedbi njihove pjesme ”Poletit”.

Ako niste bili tamo, nova prilika za slušati ih uživo je 19. siječnja u Tvornici Kulture na promociji Metro mixtapea gdje će nastupiti i svi dosad spomenuti artisti. Dođite poletit s njima, bit će ludo.