Produkt evoluiranoga hrvatskog pop/dance zvuka

Miach - Insomnia

Miach - Insomnia (Album Cover)

Miach - Insomnia

Pred kraj ove glazbeno plodne godine stigao je novi album Insomnia mlade Miach

U posljednje je dvije godine u suradnji s producentom Lockroomom kroz singlove, EP Između Nas i brojne nastupe polako, ali sigurno izgradila izvrsnu podlogu svoje glazbene karijere

Nekoliko pjesama dostiglo je radio etere, pjesma “Led” postigla veliki radijski uspjeh te je trenutno na 2. mjestu HRTop40 ljestvice, videospotovi su pokupili veću količinu pregleda, a nastupi na većim festivalima dali su joj šansu da njezino stvaralaštvo dođe do ušiju i šire, nove publike.

Kratkim, ali kvalitetnim materijalom u svom repertoaru, Miach je pokazala ambiciju i mogućnost za svijetlom budućnošću u novom, evoluiranom smjeru hrvatske pop scene.

Za kompletnu produkciju, uz pomoć Jana Jakovljeva i Edibe, kao i do sada zaslužan je Lockroom, s kojim Mia surađuje od samoga početka svoje karijere, dok su gostovanja na albumu pripala Grši, Jymenik, Pekiju i Baksu.

Prvo prokomentirajmo gostovanja, a kasnije ćemo se fokusirati na Miach u svom solo izdanju. Zanimljiva stvar oko ovih gostovanja jest što Miju nitko nije zasjenio, već je kemija između izvođača pogođena, a suradnje zvuče organski. Grše i Jymenik su se smirenim tonovima prilagodili raspoloženju pjesmi, dok su Peki i Baks uspješno začinili dance zvuk s trapom, kao ranije ove godine na Baksovu ‘’Gramu’’.

Na pjesmi ‘’Led’’ Grše i Miach dolaze kao jedan neočekivani spoj, ali Gršinim blažim pristupom pjesma ne zvuči isforsirano, a ova dva u potpunosti različita izvođača dokazuju da se kompromisom može naći način da se razlika među njima izrazito smanji.

Na ostalih sedam pjesama zadatak zadržavanja pozornosti publike u potpunosti je pripao glavnom izvođaču albuma. Na samome otvaranju albuma podiže se tempo na istoimenoj pjesmi, a kroz nekoliko sljedećih, kroz dance i R&B zvuk, Mia poziva slušatelje na zabavu i ples. ‘’Tempo’’, ‘’Led’’ i ‘’Dance’’ stvoreni su za noćne izlaske, dok mirnijim numerama poput ‘’Tume’’, ‘’Skarabej’’ i ‘’Rendezvous’’ svejedno zadržava vedro raspoloženje albuma.

Kao vrhunac albuma naveo bih pjesmu ‘’Insomnia’’ i ‘’Tvoje je’’ koja joj slijedi, a na kojima je Mia uspjela zasjati u cijelosti, a njezine vokalne sposobnosti i harmoniziranje došli do izražaja. Nostalgična dance produkcija na ‘’Insomniji’’ uz razigrano vokaliziranje čine ovu pjesmu potencijalnim radijskim hitom, a lagani R&B beat na ‘’Tvoje je’’ daje Miji priliku da visokim tonovima zvukovno prikaže emocije koje naposljetku nose pjesmu i raspoloženje na njoj.

Romantiku je upotrijebila kao glavni motiv u kojoj će se mnogi zaljubljeni slušatelji moći pronaći, a iz sebe je kao pjevačica i umjetnica uspješno izvukla sve najkvalitetnije što ima za ponuditi. Tempo se prikladno smiruje pri završnici albuma, a outro ‘’Kao ti’’ služi kao ljubavna oda partneru u kojoj Miach potpuno smiruje strasti i radi kontrast u odnosu na početak albuma.

Mia zajedno s Lockroomom čini već dobro uvježbani duo koji, nakon sada već brojnih suradnji, nastavlja biti originalan i kreativan, a kreativna kemija između dvojca vidi se i u činjenici da čak i tekstove pišu zajedno. Iako je ove godine aktivan bio pretežito u polju rap glazbe, ovaj projekt predstavlja dokaz da se versatilni Lockroom može snaći u svakome žanru koji odluči stvarati, ali i da uživa u eksperimentiranju i promjeni zvuka koji ovdje donosi. Dodatni štih s gitarom dodaje i Jan Jakovljev, koji učinkovito doprinosi produkciji.

Energična, samopouzdana, odlučna, ali nježna Miach ovim albumom pokazuje da je ozbiljna oko svoje karijere, ali i ambiciju da u budućnosti može postati jedno od vodećih imena ovog žanra. Insomnia dolazi kao pravo osvježenje za hrvatsku pop scenu za koju su mlađe generacije sve više počele gubiti interes, a zbog osobnog iskustva smatram da bi ovaj predstavljeni zvuk mogao zainteresirati i publiku koja nema toliko doticaja s njom.

S dvadeset osam minuta novog materijala, Miach čini da se ovaj album čini duljeg trajanja, pretežito zbog raznovrsnosti svojih tonova i raspoloženja koji uspješno zadržavaju pozornost, a album čini jednu kompaktnu cjelinu koja je ispunjena u svim svojim različitim poljima, od produkcije do tematike tekstova i energije koju odvažno šalje kroz njih.

Iako na trenutke podsjeća na neke od najvećih svjetskih zvijezda poput Ariane Grande i Weeknda, Miju ne bi trebalo uspoređivati upravo zbog njezine izvornosti koja ostaje jedinstvena, iako sama činjenica da se njezina izvedba može staviti u isti koš s tako velikim imenima govori dovoljno o njezinu kapacitetu i potencijalu. Jedino što joj trenutno nedostaje jest prilika da se solistički prikaže na pozornici, a to će se zasigurno uskoro promijeniti s obzirom na to da najavljuje svoj prvi solo koncert za sljedeće proljeće na kojem će Insomnia dobiti priliku da oživi u cijelosti.

Izdavač: yem

Singlovi: “Led”

Format: digital