2023

Neočekivano, album uz koji ćemo plesati cijelu jesen

PipsChips&Videoclips - Vesna

PipsChips&Videoclips - Vesna (album cover)

Osmi studijski album Pipsa donosi osam pjesama, već dva singla i dobro poznati zvuk – iako se na prvu možda tako ne čini

PipsChips&Videoclips – Vesna (album cover)

Točno je deset godina prošlo od posljednjeg studijskog izdanja Pips Chips & Videoclips. Walt je, ne samo zbog toga što je deset godina bio posljednji u nizu, doživio svojevrsni kultni status, s hitovima kao što su “Htio bi da me voliš” i “Bi li ili ne bi”, a bend je imao plodonosno razdoblje singlova i live nastupa.

U međuvremenu su se dogodili Jacques Cousteau, K1, 3pm, vinil izdanja Dernjave, Shimpoo Pimpoo, Freda Astairea i Boga, knjiga Dubravka Ivaniša 45, dogodila se i Šalata, na kojoj, ako niste bili, vjerojatno još uvijek žalite. U tom je smislu Vesna, u slavenskoj mitologiji božica proljeća, označila buđenje koncepta albuma za Pipse, i baš dobro da jest jer svašta novoga i dobroga cvate u njihovom studiju.

Zanimljivo je da su prve reakcije na “Pariz”, koji je u svibnju izašao kao prvi singl, bile podijeljene, uz komentare kao: „Nisu mi ovo Pipsi” i slično, dok je već na prvom nastupu, istog mjeseca na Zagreb Beer festu, bilo sasvim jasno da publici ništa ne smeta. Dapače, plesni ritam bio je pun pogodak, a pjesma je naprosto sve bolja svakim novim slušanjem. Slična je stvar s cijelim albumom, uz koji bismo mogli plesati cijelu jesen i zimu, što nitko nije očekivao.

“Vesna” zvuči veselo, tu je standardni Ripperov smisao za humor u koji su upakirane brojne istine i ozbiljna promišljanja o životu, o malograđanštini, licemjerju, sazrijevanju ili upravo suprotnom procesu srednjih godina, o neispunjenim željama i (nedostatku) hrabrosti… Sve o čemu biste mogli dugo razmišljati, ali i ne morate, možete se i uhvatiti za pop kulturalne i reference iz svakodnevnog života koje će vas natjerati da prasnete u smijeh (Ja sam obiteljski tip/stalno pričam ženi o tebi) ili se samo lagano nasmiješite (Bingeaš stalno serije na netu/tražiš nešto al ništa konkretno/odeš povremeno s curkama u gym/ništa utezi tu i tamo trim/kardio bi voljela s njim).

Možete samo uživati u zvuku i Ripperovom “repanju” i karakterističnom pjevanju koje je malo ispod ritma, kako bi slikovito dočarao koliko mu se ne da ići u Pariz ili kod njenih. Bit će sjajno čuti “Vesnu” u kombinaciji s klasicima benda na petodnevnom maratonu u Saxu od 7. do 11. studenog, a neke se pjesme ipak izdvajaju kao pristupačnije publici, ili možda preciznije – zakletim fanovima, koji su možda očekivali novog “Boga” ili “Drveće i rijeke”, a dobili su vesele aranžmane unutar buntovničkog omota autorice Nikoline Ivezić.

“Pariz” i “Većinom” dobro su izdvojeni kao pjesme s najvećim potencijalnim za puštanje na radijskim postajama, a idući kandidat mogao bi biti “Klijenti”, koji je na stilskom tragu “Pariza” i nudi nam razigrani synth pop zvuk koji će voljeti i staro i mlado. Tu je i “SSND” („Svi su na drogama osim tebe“), u kojem se spominje i jedan od trenutno najplodnijih i najboljih repera na sceni, Hiljson Mandela.

Poziv na suradnju? Zašto ne, s Edom Maajkom su već surađivali na novom izdanju “Ljubavi” prije sad već dvije godine. Bila bi to sjajna kombinacija i sasvim sigurno radijski hit. Kad smo već kod te pjesme, na njoj se sjajno čuju “oni Pipsi”, koje svi znamo i volimo. Strukturalno i stilski jako podsjeća na, primjerice, “Bi li ili ne bi”, ali je ipak sasvim svježa.

Mijenjanje zvuka je ono što je obilježilo i nastavit će karakterizirati ovaj bend. Dajte Ripperu i bendu – koji je, ako je suditi prema creditsima, na ovom albumu puno više nego inače sudjelovao u stvaranju zvuka – da vam približe autotune koji ne koriste bez autoironije, ali zapravo zvuče jako dobro, nimalo neprirodno ili čudno. Jako zanimljiva crtica za bend koji je na sceni već više od 30 godina.

Je li to zato što smo toliko naviknuli na distorzirane zvukove koje dolaze iz naših zvučnika, ili zato što su baš Pipsi taj bend od kojeg očekujemo da eksperimentira i iznenadi nas, ali opet ostavi dovoljno u zoni komfora da se ne šokiramo previše? Svakako, zvuči dobro i svježe, i baš to su Pipsi.

Izdavač: LAA

Singlovi: “Pariz”, “Većinom”

Format: LP, Streaming