20
svi
2025
Recenzija

ŠESTI ALBUM

Gatuzo - Subota

Gatuzo

Gatuzo se predstavlja u četveročlanoj postavi

share

Gatuzo je snimio album na arhaičan, organski način stvaranja albuma u kojem bend ne razmišlja kako zadovoljiti algoritme streaming servisa

Gatuzo

Gatuzo je prično proširio inicijalni zvuk

Šesti album zagrebačkog dvojca Gatuzo (koji se na ovom izdanju proširio u četveročlani kolektiv) objavljen šest godina nakon njihova posljednjega studijskog ostvarenja Van kontrole naslanja se na blues/garažni rock kojim je obilježena njihova dosadašnja karijera, ali je i stilski iskorak prema zvučnosti koja može osigurati širu percepciju njihova stvaralaštva.

Pritom, Gatuzo ne radi kompromise; utisak je kako su Damir Trkulja Šiljo i Goran Martinjak uz Ivana Martinčića znanog iz Bad Elephanta na basu i Marina Živkovića (Porto Morto, Mary May, Atman Fu…) na saksofonu istodobno omekšali i raširili izraz, zadržavajući se na vlastitim tvorničkim postavkama. Nije to samo utjecaj novih instrumenata, nego i Šiljina vještina da pamtljivim stihovima i catchy refrenima može uspješno rukovati i pop-obrascima. Uostalom, uspjeh pjesme “Teške boje” Gorana Bare i Majki kojoj je koautor upravo Šiljo (a nastala je prije 15 godina, kad je on i bio član Majki te postala, de facto, evergreen) možda je bio i akcelerator novog repertoara Gatuza.

On se kreće u rasponu od skladbe “Treba mi vremena” koja bi mogla zauzeti mjesto na nekome od njihovih ranijih albuma (bez zvuka saksofona) do “2007”, skladbe koja će upravo zbog istaknute popičnosti saksofona zazvati pjesme nastale 20 godina ranije iz kajdanke tada već osamostaljenog Jure Stublića uz prateći bend Film. Upravo takav kreativni raspon Suboti je osigurao vjerojatno status njihova najkomercijalnijeg albuma. Hoće li to proširiti i njihovu koncertnu aktivnost ili će se glavnina njihova djelovanja odvijati u studiju, nezahvalno je u ovom trenutku prognozirati.

Gatuzo

A u studiju su očito uživali. Album je snimljen uživo, u dva sessiona, bez pretjeranih produkcijskih intervencija. Umjesto toga, dodane su lakše boje u sound angažiranjem pridruženih glazbenika, poput slovenskog multiinstrumentalista Dejana Slak-Sleyka (melotron, moog, organ, clavinet, pianet) u četiri pjesme s albuma.

Stihovno, Subota se kotrlja prilično introspektivno, ali bez pokliča s jednostavnim istinama kakve znamo čuti od regionalnih bendova istoga stilskog usmjerenja. Ovdje su posrijedi kratke priče o prolaznosti, sumnji i traženju smisla. Sve to nadgrađeno je u različitom tempu, nekad su skladbe gatuzovski eksplozivne, a ponegdje ulaze u meditativnu fazu.

Sve to upućuje na arhaičan, organski način stvaranja albuma u kojem bend ne razmišlja kako zadovoljiti algoritme streaming servisa, a o dodvoravanju radijskim urednicima da se i ne priča. Istovremeno jednostavno i višeslojno te, pučkim rječnikom rečeno – u glavu.

Zasad Gatuzo ima jedan objavljen singl s ovog albuma, uvodnu skladbu “Ptica”, no potencijal pjesama koje mogu odjedriti izvan albumskog konteksta prilično je veći, a među njima mogle bi se naći i nove “Teške boje”.

Singl: “Ptica”

Format: online, LP

Izdavač: PurpleCat

 

Moglo bi Vas zanimati