KREATIVNO-REKREATIVNI
Sergio Recreativo - Ala šu
Prepuštajući se improvizaciji, glazbenici iz Sergia Recreativa prelaze granice žanrova kako bi u ovaj projekt uključili što više svojih ljubavi prema neo-soulu, psihodelici, reggaeu, funku i još mnogočemu
Ako Dalmacija ima svog Valentina Boškovića, sada je i Istra dobila svojega Sergia Recreativa. Iza ovoga glazbenog imena okupili su se glazbenici različitih godina, nacija i glazbenog izričaja, a koji uživaju u rekreativno-opuštenom pristupu stvaranja autorske glazbe. I kao što Valentino ima svoju svemirsku misiju, tako i ovi Istrijani kroz svoj naslovni singl “Ala Šu” pozivaju na akciju traženja Sergia Recreativa, gotovo izumrle endemske vrste, koja se skriva negdje na području Istre. Kako kažu, on je omiljeni lokalni junak današnjeg doba, koji prkosi tehnološkom napretku, naletu konzumerizma i populizma koji je prisutan svuda oko nas, a nadimak Recreativo njegov je kreativno-rekreativan način borbe protiv zlih sila koje napadaju. Naravno, Sergio Recreativo će pobijediti. Ekipu čine Nenad Rojnić na klavijaturama, Victor Hugo Moreno na električnoj gitari, Sandro Pettener na saksofonu i sintesajzerima još i pjeva, baš kao i Nenad Mirt, koji svira pritom i kontrabas. Svih devet pjesama snimio je Perica Šuran u poznatom Studiju Partyzan u Puli.
Prepuštajući se improvizaciji, glazbenici iz Sergia Recreativa prelaze granice žanrova kako bi u ovaj projekt uključili što više svojih ljubavi prema neo-soulu, psihodelici, reggaeu, funku i još mnogočemu. Ovaj je kvartet uključio dodatne glazbenike kako bi proširio nove poglede na instrumentaciju, što je rezultiralo novim, ekspanzivnim zvukom. Produkciju albuma potpisuju svi članovi ovog projekta, ali na njemu su gostovali još Dušan Kranjc (bubnjevi i el. pad), Carlos Fagin (klavijature), Goran Salvi (bubnjevi), Luka Žužić (trombon), Branko Sterpin (truba).
Kroz naslovnu “Ala Šu (Istrian Funk Groove)” koja otvara album, naslućuju se natruhe produkcije kakvu je primjerice Coco Mosquito imao prije dvadesetak godina kada je, uz svoje Jinxe, radio i na debitantskom albumu Natali Dizdar. Iako, ako usporedno pustite “Gazio si me” i “Ala šu”, postaju jasnije sličnosti aranžmana unatoč razlici u tonalitetu i odabranom instrumentu. Ono što odmah upada u uho jest i istarsko glazbeno nasljeđe, prepoznatljivi tonski niz glazbenog folklora zbog kojeg mi se i javila prva asocijacija na rad Valentina Boškovića. Dakako, s referencama bih mogla unedogled, no važno je napomenuti da niti u jednom trenutku one ne predstavljaju opterećenje.
“Sentimental Paritatu” zgodan je, funky, atmosferičan broj, koji bi mogao doći iz nekog izgubljenoga detektivskog filma, a kojem zvuk saksofona pojačava retro notu, dok se u “Boskarizzi (Where Do People Go)” počinju javljati space zvukovi kojima će kasnije album obilovati. Već sljedeća, “Galactic Trip” prava je kombinacija klasike i opskurnosti.
Prva slaba točka albuma otkriva se tek na sredini albuma, na pjesmi “Svijet za nas”, kada saznajemo da Sergio Recreativo nije samo instrumentalni projekt. Iako je tema u funkciji reggaea, tekst jedino što trebam, vrijeme je za nas / nitko kao ti i nitko kao ja / politika i društvo ne zanimaju nas / mi smo svijet za sebe, mi smo svijet za nas djeluje suviše klišeizirano. Međutim, kada se svirači opuste na izvrsnome puhačkom instrumentalu, magija stvarno zablista. “Propuesta Latina” ima isti problem – vokal sa slomljenim španjolskim umanjuje magičnost instrumentala laganog groovea i izvrsno složenog aranžmana refrena kojim se podiže perkusivna snaga klavira. Ovo je neka sasvim luda kombinacija, kao da, recimo, Santana kolaborira sa skladateljem glavne glazbene teme Seksa i grada.
Nabrijani bubnjevi gostujućeg Gorana Salvija u “Red Dwarfu” prava su podloga za sintesajzerske funkodelične Pettenerove improvizacije koje Sergio Recreativo vraćaju na „svemirske“ postavke – ovdje smisao dobiva čak i reggae intermezzo koji se pojavljuje pred kraj skladbe. Kada se nuklearno gorivo Crvenog patuljka potroši, ovakvim dovitljivim usporavanjem sugerira se sasvim prirodni prelazak u novi žanr pa osviješteni rock-soul-jazz-funk kroz psihodeliju i emotivnu snagu hammonda prelazi u sasvim novi glazbeni spektar. Nasuprot tome, smanjujući tempo, “Take Your Time” isprepletena je oko urednog i prozračnog električnog bubnja. Drama i žestina pojačani su uzdišućim vokalom koji sugerira da slušatelj uzme vremena. “Melancholy”, kao posljednja skladba albuma, svojim ugođajem donosi smiraj, ali baš kao ni na prethodnim skladbama na kojima se pojavljuje vokal, on ni ovdje ne ostavlja najbolji dojam.
Tijekom cijelog albuma Sergio Recreativo pruža snažne i čvrste sviračke izvedbe, demonstrirajući svoje umijeće improvizacije i groovea. Produženi jammovi i dinamične interakcije između članova benda naglašavaju njihovu glazbenu komunikaciju. Skladbe poput “Red Dwarf” i “Ala Šu” odlične su, istovremeno jednostavne i poznate, a opet na neki način posve nove, lišene prejake želje za diferencijacijom. Slabije skladbe dobro funkcioniraju s onim boljima koje u takvom društvu dobivaju na osebujnosti. Instrumentalni dio albuma nemjerljivo je snažniji od vokalnih dijelova koji djeluju pomalo groteskno u cjelokupnoj zvučnoj slici. Njih bi trebalo ili izbjegavati kao jedinu slabu točku ili barem produkcijski pokušati drugačije riješiti (kao, primjerice, u “Boskarizzi”). Ljepota slušanja albuma Ala Šu u tome je što rijetko znate što možete očekivati od njega, ali dok god se odvija, ostavlja neki zabavan i pozitivan osjećaj. Treba spomenuti da je likovno rješenje digitalnog izdanja izradio pulski dizajner Igor Zirojević, a glazbeni spot snimio i montirao Mladen Đaković.
Singlovi: “Ala šu”
Format: streaming
Izdavač: Mast produkcija