2023

Tedi Spalato: Ime mi je nevažno

Tedi Spalato

Šesti studijski album Tedija Spalata

Tedi Spalato ima novi album koji je oda zabavnoj glazbi, kao i izlog optimizma da ona kao takva još uvijek ima budućnost

Tedi Spalato

Sve što ste voljeli kod Tedija Spalata, a što ga je učinilo uspješnim kod prijašnjih albuma, pojavljuje se na njegovu posljednjem studijskom albumu Ime mi je nevažno, i pritom pojačano. Spalatova glazba zauzima svoju posebnu zonu.

Kako mi je ispričao u našemu posljednjem razgovoru, odrastao je pored dalmatinskih napjeva maestra Ljube Stipišića, klapskih pjesama i teatra koji su ga okruživali, a naglavačke je zaronio u jazz kad ga je otkrio na gramofonskim pločama svog prijatelja iz djetinjstva, na pločama koje su stizale iz Amerike. Rano je uvidio čudnovate i uzbudljive rezultate te međukulturalne razmjene i taj je duh ponio sa sobom te nastavio slagati svoje napredne, pomalo avangardne umjetničke i glazbene kamenčiće. Spalato je zauzeo svoj kutak na raskrižju dalmatinskog popa, jazza i minimalizma, razvijajući jedinstveni stil improvizacije koji ih ujedinjuje.

S bezvremenskom perspektivom, Tedi Spalato rafinirano nosi svoje godine iskustva na glazbenoj sceni. Iako je suautor svega nekoliko pjesama (“Ime mi je nevažno“, “Slomljena krila“, “Ne zamiri vilo“, “More“), ovih deset pjesama na albumu sažima njegove misli, osjećaje i mudrost koji je pokupio putem i tekstove s kojima rezonira.

Ovaj je album oda zabavnoj glazbi, kao i izlog optimizma da ona kao takva još uvijek ima budućnost. On je odraz Spalatove evolucije duhovno i osobno kao glazbenika iako uvijek imam dojam da ne dobiva priznanje koje zaslužuje. Većinu svog vremena provodi svirajući gitaru kroz custom made pojačala u svojem domu-galeriji, što je umjetnost koja gotovo izumire, i to se očituje u jedinstvenom stilu koji dolazi do izražaja u onome što objavljuje. Ona je instinktivna, bezvremenska, nepretenciozna, ali duboka – to je zabavna glazba u svom najboljem izdanju. Kreativna sinergija na albumu rezultirala je skladnom pojavom među obiljem albuma zabavne glazbe.

Album Ime mi je nevažno stvara mentalne dalmatinske pejzažePrva suradnja je s Goranom Karanom i Klapom Sveti Juraj HRM na pjesmi “Kuća naše pisme“ koja je osvojila i publiku i žiri na Splitskom festivalu 2019. godine. Sa sanjivom melodijom, rezonantnim i dirljivo iskrenim tekstom, suradnja s grupom Pavel na pjesmi “Ne daj na nas“ dokaz je autentičnog pjesmarenja i talenta Aljoše Šerića. S velikom ljubavlju i dubokim znanjem povijesti festivalske pjesmarice San Rema i Splitskog festivala, Šerić je s predanošću dočarao složene emocije jednostavnim jezikom bez napora. Između opuštene atmosfere, melodija koje ostaju u ušima i opisa romantike koji podiže srce, “Ne daj na nas“ nešto je prekrasno, bezgranično u svojoj potrazi za ljepotom u turbulentnom svijetu. “Ispod pokrivača“, duet sa splitskom grupom Galeria, s natruhama bossa nove, dolazi nakon desetak godina od posljednje suradnje s Mirom Aldukom, a posljednji gosti na albuma klapa je Berulia. Breljanski tenor Antonio Šošić autor je pjesme “More“ koja je svoj konačni oblik dobila uz pomoć Tedija Spalata kao suautora glazbe i Branka Slivara kao suautora teksta. Manje je poznato da je član klape Berulia i Joško Klarić, čiji rad poznajemo kroz bend Ischariotzcky, pa ako pomnije poslušate ovu pjesmu, možete čuti i njegov prepoznatljiv glas. Branimir Mihaljević i Željko Pavičić pjesmom “Srce u koroti“ pogodili su vokalni senzibilitet i ovom je izvedbom na Splitskom festivalu 2021. Spalato osvojio Brončani val stručnoga ocjenjivačkog žirija. “Možda nekog voliš“ Vinka Barčota donosi onaj klasični dalmatinski zvuk, a album zatvara pjesma “Ispočetka“ koju je Spalato izveo na Zagrebačkom festivalu 2022. Pjesma Dragana Brnasa Fude i Luke Bulića donijela je nostalgičnost i romantiku primjerenu Spalatovom izričaju.

Album Ime mi je nevažno stvara mentalne dalmatinske pejzaže, poziva na istraživanje samoće i skreće pažnju na prolaznost vremena, čovjeka i ljubavi. Davno sam se zaljubila u Spalatovo pjevanje, njegov nenametljiv, naizgled lagan, ali duboko proživljen ton i fraze koje zaokupljaju. Vjerojatno me je zato odmah osvojio i novim albumom jer, čim sam čula uvodne vokale naslovne pjesme “Ime mi je nevažno“ provučene kroz vocoder, potvrdili su mi onu čudnovatost koja se uvijek negdje provuče kroz njegov rad. Pjesme Tedija Spalata imaju sve te atribute s džezerskom jednostavnošću i preciznošću, a njegov se glas njiše kroz bezvremenske melodije, uvijek pjevušeće i lagane. Prošlo je dosta vremena otkako je Spalato snimio album tako zasićen nježnošću kao što je ovaj. Nadam se da će mu, onako višestruko talentiranom, donijeti zasluženo priznanje.

Singlovi: “Ne daj na nas”, “Kuća naše pisme”, “Ispod pokrivača”, “Srce u koroti”, “Ispočetka”, “Možda nekog voliš”

Format: CD, streaming

Izdavač: Scardona