Vlado Kalember & Srebrna krila - Opasno je ljubit ženu

Srebrna krila

Vlado Kalember ne mijenja svoje glasovne postavke od početka karijere

Dvanaest godina nakon povratničkog albuma 2012. godine, Srebrna krila odlučila su skupiti pjesme koje su u međuvremenu plasirane kao singlovi, dodati četiri nove skladbe i objaviti novi album

Srebrna krila

Po prvi put diskografski je ujedinjena solo-karijera Vlade Kalembera i karijera Srebrnih krila / Foto: Leonora Bedić

Album Opasno je ljubit ženu potpisan je dvobrandovski – kao Vlado Kalember i Srebrna krila, što zapravo ne čudi. Današnji poklonici zabavne glazbe vjerojatno više pamte hitove Vlade Kalembera iz njegove samostalne karijere, negoli evergreene Srebrnih krila iz osnovne postave.

A iz te postave zadržao se samo on, dok je bubnjar Slavko Pintarić Pišta svirao u kasnijim postavama. Novi je član Hrvoje Grčević Grga, cijenjeni studijski glazbenik koji je svirao u raznim bendovima, od Žute minute do Ljubimaca žena.

Novi album Srebrnih krila, dakako, ne sadrži onu skladateljsku magiju Đorđa Novkovića koja je omogućila bendu da krajem sedamdesetih postane ultimativna senzacija za omladince, no dio pjesama svakako je zaziva. Album sadrži, doduše, jednu njegovu skladbu – to je obrada hita koji je bend izbacio u orbitu – “Ana”, na kome se Kalemberu vokalno pridružuje Darko Capo, s očitom vokalnom manirom Željka Bebeka, kao i Ana Rucner, koja je pjesmi dala suptilnu orkestralnu notu. Pjesme koje zazivaju stilsku ostavštinu originalnih Srebrnih krila zapravo su u manjini. Većinu albuma zauzimaju balade kojima je Vlado Kalember ispunio vlastitu karijeru.

Ono što će fanove zacijelo ugodno iznenaditi jest činjenica da Vlado Kalember i dalje ima prepoznatljivu boju glasa kao i na početku karijere. Kako i izgledom, tako i vokalno Kalember ima prilično poznatu konfiguraciju, što albumu Opasno je ljubit ženu daje aromu autentičnosti. Ujedno, naslovna je pjesma ta koja uistinu ima najviše povezanosti s originalnim snimkama benda kad je pop-izraz bio začinjen istaknutim rock-manirizmima.

Srebrna krila

Ostale skladbe standardne su uglazbljene ljubavne priče kojima karijera Vlade Kalembera obiluje. Na kraju albuma nalazi se i jedna prigodničarska pjesma – “Rođendan”. Tako zamišljen album jest kompilacija singlova, ali podsjeća i na albume koji su u sedamdesetima i osamdesetima imali estradnu recepturu u kojoj se osim hitova svakako trebala naći i kakva napitnica ili pjesma koja će pjevati u određenim prigodama (osim, dakako, u božićno doba, to je došlo tek kasnije, u devedesetima).

Zahvaljujući melodičnim aranžmanima i vokalu koji je naširoko poznat, sigurno je kako će i novosnimljene pjesme imati svoj radiofonični put. Svakako, nostalgičari imaju mnogo razloga za zadovoljstvo, no ovaj album neće baš privući publiku koja bi zbog njega bila navedena na stare radove Srebrnih krila. Reklo bi se da je riječ o desetljetnoj repertoarnoj obnovi, u kojoj su najveći aduti besprijekorna izvedba i aranžmani, kao i uobičajeno produkcija na visokom nivou kad je riječ o albumima Srebrnih krila.

Singlovi:  “Je li ti žao zbog nas”, “Kopija”, “To sam ja”, “Ljubav ima tvoje oči”, “Slušaj”, “Opasno je ljubit ženu”

Izdavač: Dancing Bear