Drugi studijski album

Reper iz sobe: Unutra

Reper iz sobe - Unutra (album cover)

Reper iz sobe - Unutra (album cover)

Nakon tri godine Reper iz sobe (Ivan Grgić) izbacio je svoj drugi studijski album doslovnog i simboličkog naziva Unutra

Ovaj iznimno kreativan album broji deset pjesama koje bi se u globalu moglo opisati kao groovy, feel good, promišljene i zanimljive produkte višegodišnjeg rada.

Album započinje neodoljivim audiom od svega deset sekundi, savršenim uvodom slušateljima u album koji je sam po sebi neizbježno zabavan. ”Kako ti se sviđam sada” prva je pjesma koja bi onima s većim fokusom na svirku mogla biti upečatljiva zbog odlične bass dionice, dok bi se istovremeno mogla dojmiti svih onih koji slušaju glazbu zbog teksta i poruke. Pjesma otvara mnogo različitih tema, a Reper, između ostalog, jasno iznosi svoje mišljenje o lošoj navici konstantnog žaljenja na sve te poziva ljude da se pokrenu i ostvare što žele. Zaključni dojam –  jako groovy i plesna stvar s upečatljivim stihom primjerenim za povratak: „Evo me nazad, sad samo naprid.“

Slijedi ju pjesma u istom tonu naziva ”Jeniffer”, koju će slušatelji vjerojatno prepoznati s obzirom na to da se radi o sada već poznatoj stvari za koju je izašao i spot u svibnju ove godine. Sam autor navodi da pjesma govori o iskrivljenim vrijednostima, iako zvuk i raspoloženje pjesme na prvu to ne odaju.

Niz nastavlja još jedan singl sa spotom ”Ne mogu te izbacit iz glave” koji je’pušte’ u srpnju ove godine. Radi se o istovremeno vedroj i sjetnoj pjesmi koja je prožeta miksom emocija i čini se kao da je Reper ovu pjesmu upotrijebio kako bi na što ljepši način prenio svoje ne tako lijepe misli. Melodija u pozadini je na trenutke dosta melankolična, a sint dionice su fantastične kroz cijelu stvar. U pjesmi se krije i kritika mladima, koja je jednim dijelom ‘na mjestu’, no s druge strane previše generalizira, iako je navedeno mogući produkt raspoloženja u kojemu se autor nalazio kada je pisao tekst.

”Disko raketa” koja u nazivu otkriva o kakvom se stilu radi, glazbom poziva daleko od loših, konkretno nabrojanih, stvari na ovom planetu te iako se obraća jednoj osobi, dojma sam da se obraća svima onima koji su za to spremni. Za sve koji su propustili čuti ovu pjesmu kao singl još 2022. godine, ovo je super prilika da ju osjete unutar priče cjelokupnog albuma.

Sredinom albuma događa se promjena pjesmom ”Zna li on” koja, iako i dalje groovy, donosi promjenu cjelokupnog raspoloženja, s naglaskom na emocije ljutnje i ljubomore. Bez obzira na to, autor njome naglašava svoj talent za pisanje i rimu odličnim spajanjem riječi te prebacivanjem značenja s rečenice na rečenicu.

Možda i najpoznatija stvar nakon izlaska prvog albuma naziva ”Tajland” sadrži izvrsnu temu koju predvodi gitara, a vodi jedinstveni vokal Anne Moor. Osobno jedna od dražih pjesama s albuma, odmah zapinje za uho, a karakterizira ju feel good vibe. Iako povremeno sjetnog zvuka, iz slušatelja izvlači osjećaj sreće i uživancije te ju ta kombinacija čini posebnom. Inače, ovo je još jedan singl popraćen spotom, koji je izašao prije dva mjeseca.

Slijedi ju pjesma ”You must trust us” koju zajedno s Reperom izvode Pendrek i Otpisanimator, a ukratko bi se mogla opisati kao zabavna kritika načinu na koje društvo funkcionira. Odmah nakon, stvar iz 2021. godine koja te zove unutra naziva ”Virtualna saga”, govori o današnjim odnosima, opsesiji i kontroli u njima te pretjeranom dijeljenju života na društvenim mrežama na kojima se, blago rečeno, danas vidi sve. Ponovno otvoreno izražavanje svog viđenja stvari opet potvrđuje talent iskrenosti, izražen kroz pametno promišljenu liriku.

Najsporija pjesma nalazi se pred kraj albuma, izašla još 2020. godine, naziva ”Dobro san”. Iako nabraja razne stresore i loše stvari u svakodnevnom životu, pomiren je s tim, prihvaća sve to i živi dan po dan te sve skupa slušatelja ostavlja u bitter sweet raspoloženju. Lagana pjesma, nimalo laka za „progutati“, ako se zaista udubiš u nju.

Singl iz 2021. godine, ”Moj rođo”, zatvara ovaj album orijentalnim zvukom, drugačijim od drugih pjesama, a izveden je uz pomoć Alejuandra Buendije. Vrlo vjerojatno završna kritika ljudi u našem društvu te onih na koje se oni ugledaju, na to kako teško išta možeš bez svog „rođe“ koji će ti sve srediti. Zanimljiv izbor završnih misli.

Toplo se nadam da Reper iz sobe neće ponovno napraviti tako dugu pauzu između albuma jer sve što je stvorio zaista je vrijedno slušanja i vlastite publike. Svaka pohvala njegovom bendu koji je idealan za raspoloženje koje su, vjerujem, htjeli prenijeti ovim pjesmama. Uvijek se osjeti kada izvođači sa svojim bendom imaju zajedničku ideju i ljubav. Pohvale i Ivanu Grgiću na sjajnim tekstovima i još bolje odabranim temama te na iskrenosti kakve je danas sve manje. Ništa lažno, veoma promišljeno i prožeto osobnošću – pravo osvježenje! Da je album izašao u ljetnim mjesecima, mislim da bi više ljudi bilo otvoreno za ovakav zvuk, no ne sumnjam da će pronaći one koji će ga cijeniti i slušati kad god im se malo promišlja, pleše ili jednostavno gušta.