2024

Novi album talentirane trap grupe

Shtosmo - Kalopsija

Shtosmo - Kalopsija

Shtosmo - Kalopsija

Shtosmo je mlada tročlana trap grupa iz Zagreba koju čine Vito Bobić, Vid Penezić i Roko Singer

Na našoj trap sceni su se prvi put pojavili još 2022. godine s EP-om M A N I A, koji se sastoji od šest pjesama i predstavlja njihov prvi službeni zajednički projekt. Sa spomenutog EP-ja posebno se istaknula pjesma “Prokleta”, koja se pozitivnim feedbackom najviše svidjela publici u vrijeme izlaska izdanja.

Nakon toga, 2022. godine objavili su singl “Priđi Bliže” u suradnji s Baksom, a u veljači 2023. godine objavljuju spot i pjesmu “Tika Taka”. Iste godine objavljuju i svoj drugi EP pod nazivom Čovječe, ne ljuti se u suradnji s Qadom. Njihov prvi ozbiljniji projekt s nešto više materijala objavljen je u ožujku ove godine, pod nazivom KALOPSIJA, na kojem gostuju Rovli, Lucya, Baks, Peki, Lokki i Qad. Za odličnu produkciju na albumu zaslužni su Traposlavia, Trky, nije apollo, Nikola Batelić i Qad. Album je dostupan na svim streaming platformama i na yem YouTube kanalu.

Kalopsija – „Stanje ili zabluda u kojoj se stvari čine ljepšim nego što stvarno jesu.“

Istoimena pjesma albuma Kalopsija predstavlja svojevrsni uvod u album ove mlade grupe. Trajanje pjesme je relativno kratko – svega minutu i trideset devet sekundi, ali u ulozi intra apsolutno odigrava zadanu ulogu. U cijeloj pjesmi pažnja je usmjerena na tekst, koji objašnjava koncept kalopsije i stvara određenu estetiku albuma.

Primjerice, stihovi poput „Jedan predivni motiv, u glavi mi odzvanja, stvara put do lažnog stanja…“ i „Na prvu je divno, al nije to tak tu čak i smrt te poziva na bal…“ naglašavaju dublji smisao i temu albuma. Osim teksta, pažnju mi tijekom cijelog slušanja zadržava i Trkyeva sad već standardno dobra produkcija. Posebno se ističe izvrstan build up u prvoj polovici pjesme koji stvara napetost do beat dropa, koji zatim preuzima vodeću ulogu sve do kraja.

Paradoks – „Iskaz koji je suprotan uobičajenomu mišljenju ili očekivanju.“

Pjesma ”Paradoks” druga je pjesma s albuma koja za razliku od prve traje nešto duže, ali i priča malo širu priču te je obogaćena s dva gostovanja. Na početku pjesme možemo uočiti izuzetno privlačan ženski vokal, koji pripada Lucyji, a koja zvuči vrlo dobro. Nakon njenog uvoda u pjesmu dolazi na red refren Bobixa, koji je zarazan i savršeno se uklapa u koncept pjesme.

Od gostiju s albuma na pjesmi se pojavljuje Rovli, koji već ima solidnu reputaciju među fanovima trapa na našoj glazbenoj sceni. Rovlijevu posljednju suradnju možemo čuti na Baksovom albumu Dopamin 2, gdje se ističe na pjesmi ”Congo”. U obje pjesme jasno možemo čuti Rovlijev napredak u posljednje vrijeme, a u pjesmi mi se najviše svidio stih „Pozovem je u sobu pa destroyam je ko Lonely…“, koji je referenca na poznatog repera i kantautora iz Atlante, Destroy Lonelyja. Nakon Rovlijevog dijela dolazi na red Singerrov vers, koji je vrlo dobar, no ostavlja dojam prebrzog završetka, možda zbog toga kako je izveden, stvarajući želju za više.

„Malo Cola Zero, malo Cola Lite“

Ako u nadolazećem razdoblju primijetite kako u vašem obližnjem dućanu nedostaje Coca-Cole, znajte da razlog nije ponovno povlačenje ovog megapopularnog pića s polica, već je vrlo vjerojatno razlog ova pjesma pod nazivom ”COCACOLA” i njezina zaraznost te utisak koji ona ostavlja na slušatelje.

Pjesma zvuči kao nastavak jedne od pjesama s Baksovog albuma Mami, zbog sličnog vibea i identičnog flowa, što ne bi trebalo iznenaditi jer se sam Baks nalazi na ovoj pjesmi, a i isti je producent radio na obje. Refren je u neku ruku običan jer je repetitivan, ali nije dosadan baš zbog produkcije i energije koja je unesena u njega.

Sva trojica su mi vrlo dobri upravo zbog spomenutog flowa i deliverya koji pružaju u ovoj pjesmi. Tekst se odlično uklapa s Trkyjevom produkcijom, ali i odgovara vibeu pjesme. Nakon što smo prethodno spomenuli referencu na Destroy Lonelyja, nisam mogao ne primijetiti još jednu u ovoj pjesmi, koja glasi: „Voli me vozit ko karneval…”, gdje dečki aludiraju na stih Playboi Cartija koji smo mogli čuti na posljednjem albumu Kanyea Westa, Vultures. Ovo mi je jedna od dražih pjesama s albuma zbog cjelokupnog dojma koji ostavlja i zabavnog tona koji dečki održavaju do samog kraja pjesme.

„Al sad je prekasno za sve, jer ti je otišao let“

Nakon jedne od najzabavnijih pjesama s albuma, dolazi nam ljubavna trap pjesma ovog trojca pod imenom ”Let”, nastala u suradnji s jednim od najtalentiranijih mladih izvođača naše scene, Pekijem, koji svojom kvalitetom daje značajan doprinos svakom projektu na kojem bude gost.

Kao i cijeli album, produkcija na ovoj pjesmi je na visokoj razini, ali tekst pjesme također ima važnu ulogu u stvaranju atmosfere; kako pjesme, tako i cjelokupnog izdanja. Pjesma je nešto sporija, ali smatram da igra vrlo važnu ulogu u konceptu albuma, pogotovo ako su autori odlučili povezati ovu ljubavnu tematiku s naslovom albuma, što vjerujem da je slučaj.

Vibe koji prenosi je opuštajuć, što je idealno za slušanje tijekom ljetnih dana koji su pred nama. Sva trojica iz grupe imaju svoj dio u pjesmi, bilo da govorimo o versu ili nekom doprinosu refrenu.

Posebno se istaknuo Peki koji se odlično uklopio u ovakav tip pjesme, posebno kada je u pitanju melodičnost, flow i opći doprinos, s obzirom na to da je on nešto veće ime od ove grupe koja je još u razvoju, bez obzira na kvalitetu i potencijal koji imaju. Pjesma je sveukupno vrlo dobra, prenosi snažan ljetni vibe i mišljenja sam da zaslužuje i spot koji bi dodatno privukao publiku ovoj pjesmi, ali i cijelom albumu.

„Mlada dama, usred dana

Puše balone bila s nekim ili solo“

Sljedeća na redu je još jedna od zabavnijih pjesama s albuma nazvana “Bubblegum”, napravljena u suradnji s Lokkijem. Smatram kako je ova pjesma prvenstveno stvorena za live nastupe i energično izvođenje uživo. Zbog toga se ističe kao jedna od predvodnica ovog albuma, posebno uz prethodno spomenutu pjesmu napravljenu u suradnji s Baksom.

Za produkciju je ponovno zaslužan Trky, a pjesma je koncipirana kao neka vrsta elektroničkog trapa, što odražava Lokkijev prepoznatljiv stil, posebno kad se uzme u obzir pjesmu “Kawasaki”, koja je produkcijski vrlo slična ovoj pjesmi. Takav stil dosta me podsjeća na neka poznatija imena, poput pjesme “20Min” Lil Uzi Verta, koja također ima elektronički prizvuk i predstavlja dobru inspiraciju za ovakve umjetnike koji žele stvarati sličan tip glazbe.

Ono što mi se najviše sviđa kod ove pjesme njezina je energičnost i melodičnost, što prevladava ne samo u ovoj pjesmi, već i na cijelom albumu. Versovi nisu ništa posebno u usporedbi s ostatkom albuma, ali bih istaknuo refren kao još jedan vrlo bitan element koji se lako pamti, zbog svoje jednostavnosti i zarazne melodije. Razumijem da ovakav tip pjesama možda nije za svakoga s obzirom na to da svatko ima svoj ukus, ali uvjeren sam kako su ove dvije pjesme – “Bubblegum” i “COCACOLA” – stvorene posebno za live nastupe i momci su uspjeli u svojoj namjeri, jer vjerujem da će se upravo te dvije pjesme najviše istaknuti uživo.

Kada sve sumiramo, postavlja se pitanje: predstavljaju li ovi dečki neki pomak na sceni ili ne?

Sa sigurnošću možemo reći kako su momci talentirani i očito je da je naša scena dobila još jednu grupu koja će se sigurno nastaviti razvijati i osvajati srca slušatelja. No, kada govorimo o cjelokupnom projektu kao finalnom proizvodu, možemo primijetiti da nismo čuli ništa što do sada nije već bilo izrečeno ili napravljeno. To, međutim, ne umanjuje samu vrijednost albuma, koja ima određenu konceptualnost, zanimljivu temu i odličnu produkciju.

U usporedbi s ostalim materijalom ove mlade zagrebačke grupe, ovim albumom pokazuju svoj neosporan napredak i jasno se nameću svim organizatorima trap evenata. Ne sumnjam kako ćemo ih od sada nadalje moći čuti specifično na svakom većem yem eventu. Album kao cjelina mi se sviđa prvenstveno zbog produkcije, ali i zbog samih autora koji su bez imalo sumnje uložili mnogo truda u ovaj album.

Osim produkcije, važno je spomenuti i jedinstvenu energiju, kao i odabir suradnji koji savršeno odgovara svakoj od spomenutih pjesama. Od preostalog materijala s albuma ističe se još nekoliko pjesama koje dopunjuju album do konačnog formiranja mišljenja slušatelja. Neke od tih pjesama su “Rolla”, za čiju je produkciju zaslužan Traposlavia, “Dobra Vila”, koja također može biti jedan od hitova za live izvođenje i posljednja pjesma na albumu, “Ogledala”, koja zaokružuje cijelu priču i stvara želju da album preslušamo iznova ili dođemo na live nastup kako bismo podržali ovu grupu u daljnjem razvoju. Sveukupni dojam koji ostavljaju je pozitivan, naravno, s ostavljenim prostorom za napredak.