2023

'All things Slytherin'

Sjena: Crystal Metković

Sjena - Crystal Metković

Sjena - Crystal Metković

Traper Sjena je novim albumom pokazao da je spreman za spotlight.

Nakon što je početkom godine najavio svoj novi album, objavio single “Antidote” u lipnju i povremeno na nastupima kroz godinu izvodio neke nove stvari s njega, mladi Sjena nedavno je i officially izbacio Crystal Metković, album s devet pjesama, od kojih se na četiri pojavljuju dobro poznata imena hrvatske trap scene – KUKU$, Baks, Goca R.I.P. i Yung Bude.

Sjena

Sjena / Matej Grgić

Iako je na albumu prvotno trebalo biti jedanaest pjesama, odabranih devet na pravi način dočarava Sjenin jedinstven vibe i mračnu, vampirsku estetiku s mnoštvom nokturalnih motiva. Tama, noćni život, pauci, zmije, all things Slytherin, Crystal Metković je na streaming servisima izašao u ponoć, a na yem.hr YouTube kanalu u podne je objavljen videospot za pjesmu “Crni YSL”. Kako dečki dobro surađuju i izvan zajedničkog snimanja pjesama pokazuje činjenica da title art za spomenuti spot potpisuje Yung Bude, koji se pojavljuje na osmoj traci “Doručkujem Kesu”, a edit spota potpisuje Baks, koji je također i na četvrtoj traci “TIHO!!”. Produkciju albuma potpisuju Traposlavia, Trky, Nikola Batelić, Peki te Iso Miki iz KUKU$a, koji je ujedno i additional kamera na setu spota “Crni YSL”.

“Crni YSL” spot je na kratko vrijeme bio uklonjen s YouTubea zbog autorskih prava koja na njega polaže producent Strapazoot (Arian Vuica), a razlog za uklanjanje spota nije bio poznat, no u međuvremenu je ovaj banger srećom vraćen na YouTube.

Noćni život kao tema

Prva pjesma “Đavao Nosi Chanel” otvara album uz pozadinske zvukove kiše i grmljavine, a nastavlja u rage tonu s jako catchy refrenom, specifičnim, vividnim stihovima i kraćom izmjenom flow-a pred kraj same pjesme, nakon čega se ponovno vraća na prvotni, mračniji zvuk. U sličnom tonu nastavlja “Crni YSL” s KUKU$om te “Bolji Od Njih” kroz koje se provlače priče o noćnom životu, što je tematika kroz skoro cijeli album.

Sjena

Sjena / Matej Grgić

„Kako napraviš tako će ti bit'”, nauči pa radi“ jednoglasno zaključuju Baks i Sjena na četvrtoj pjesmi “TIHO!!”. Baks ovoj stvari dodaje nježniju, topliju notu i, očekivano, odličan doprinos Sjeninoj glazbi i cjeloukupnoj energiji. Da su power duo dečki su već dokazali ove godine suradnjom na pjesmi “POV!” s Baksovog albuma Dopamin, koji je izašao ranije ove godine.

Vjerojatno najviše rage zvukom bogata stvar “Peter Parker” pun je pogodak sa svojim lako pamtljivim refrenom, killer beatom i vještom igrom Spiderman motivima u kombinaciji s nezaobilaznom Slytherin referencom na Harry Potter serijal koji Sjena spominje i u pjesmama “Đavao Nosi Chanel”, “Bolji Od Njih” i “Doručkujem Kesu”. Na ovakvom beatu očekivala sam čuti Baksa jer mi nekako najviše odgovara njegovom stilu, no Goca R.I.P. je bez greške začinio ovu stvar.

“Antidote”, šesta pjesma, izašla je kao singl 21. lipnja i svojim autentičnim spojem emo trapa s prizvukom hyperpopa osvojila publiku. Dok većinskim dijelom albuma prevladava rage, “Antidote” se ističe nešto melodičnijim, upbeat zvukom i gitarom koja je prisutna na zadnjem ponavljanju refrena.

Mračno, ali kvalitetno

“Gelato” i na prvi dan jeseni pomaže sačuvati još ljetnog štiha i plesne energije. Nešto ‘veselija’ pjesma od prethodnih, ali i dalje vjerna Sjeninom stilu, uz catchy refren i smoothly poslagane rime.

Yung Bude i Sjena zahvaljujući predzadnjoj pjesmi “Doručkujem Kesu” neće doručkovati samo kesu nego i preglede na streaming servisima. Ponovno se isprepliću motivi zmija, no ovaj put u metaforičkom smislu kako bi prikazale licemjerje kod ljudi koji su zapravo samo „bunch of snakes“.

Pjesma “Nebo Je Granica” na trenutke me podsjetila na cover pjesme “Pobjeda”, kojeg potpisuje Studio Šećer, a u originalu pjesmu izvode KUKU$ i Shira Rodbina. Budući da je malo ‘mirnija’ od prethodnih, zadnja pjesma na Sjeninom albumu na jednostavan, kohezivan način zaključuje album i jasno poručuje da mu je doista samo nebo granica.

Da je i više nego spreman preuzeti spotlight sada je i dokazao, i iako album ima mračne motive, Sjena je definitivno izašao iz sjene, spreman svima pokazati što i koliko može.