2024

Na pola puta do pronalaska glazbenog identiteta

Skywalkeri - Na pola puta

Skywalkeri - Na pola puta

Skywalkeri - Na pola puta

Hrvatska trap scena trenutno obiluje mnoštvom mladih talenata koje se često naziva budućnošću scene, ali zapravo bismo ih trebali smatrati njezinom sadašnjošću

Izvođači poput Pekija, Baksa, Rovlija, Lil Zooa, grupe Shtosmo i drugih donose puno toga publici, a posebno jamče odličnu zabavu svojim dosadašnjim materijalnom na svakom live nastupu. Među tim talentiranim umjetnicima ističe se još jedna grupa, Skywalkeri, koja se publici predstavila 2022. godine singlom “More”, a od tada marljivo rade na pronalasku svojega jedinstvenog zvuka.

Nešto kasnije, nakon objavljivanja singla, objavili su i svoj prvi album koji je bio vrlo dobar za malo ozbiljniji početni projekt. Svojim drugim albumom – o kojem danas pričamo – podigli su ljestvicu vlastitih sposobnosti, ali istovremeno i kvalitete. Sredinom srpnja, Skywalkeri su izdali svoj drugi album pod nazivom NA POLA PUTA. Album sadrži petnaest pjesama među kojima imamo priliku čuti suradnje sa Shtosmo, Baksom, Jyrom, Mavidom, qadom i Rovlijem. Album je dostupan istovremeno na yem i Skywalkeri YouTube kanalu te Spotifyu.

Dečki su album otvorili pjesmom “VEĆJEPREKASNOZANAS”, koja je prethodno objavljena kao singl i za sada je jedina pjesma s albuma koja ima videospot. Pjesma je iznimno zabavna za slušanje, a tome doprinosi činjenica da grupa broji pet članova, od kojih svaki donosi nešto jedinstveno, kako vokalno, tako i u samoj izvedbi.

Instrumental je vrlo snažan, a u kombinaciji s njihovim versovima stvara odličnu sinergiju koja će zasigurno oduševiti publiku na njihovim budućim nastupima. ”St Tropez” druga je po redu pjesma na albumu, koja je rađena u suradnji s Baksom, a u kojoj će ljudi nedvojbeno najviše uživati zbog produkcije te će najvjerojatnije zbog toga tekst pasti u neki sporedni plan, no ne vidim to kao nužno lošu stvar s obzirom na to kako jasno možemo dobiti dojam da je album rađen prvenstveno za live nastupe.

Baksov je vers solidan i donekle poboljšava dojam cijele pjesme, no nije ništa bolji od ostalih versova na albumu, gdje bi se ponovo trebao istaknuti refren, najviše zbog energije. Iduća pjesma po redu je ”Trap Slim Shady”, koja najviše privlači već samim naslovom, a vrlo slično kao i kod prethodne pjesme, refren nosi cijelu kompoziciju kroz njezino trajanje. Uz sâm refren, tri puta za redom možemo čuti izvrstan flow te instrumental svakog izvođača s pjesme, što projektu daje dodatnu snagu i privlačnost pri slušanju.

Stvar koja se izdvaja od ostalih sigurno je ”Pare $u Mi Gol”, koja je napravljena u suradnji s Jyrom. Ova je pjesma vrlo zanimljiva za slušanje te se otprilike nalazi na polovici albuma. Instrumental je snažan, kao i u svim pjesmama s prve polovice albuma, a najzanimljivije je njihovo isprobavanje različitih tipova flowa i vokalnih nijansi koje značajno doprinose konačnom dojmu nakon preslušavanja pjesme. Jyro je definitivno obogatio završni dojam tako što njegov vers upotpunjuje cijelu kompoziciju, a refren se savršeno nadovezuje na njegov dio, što ga još jednom čini najjačom karikom Skywalkera.

“NA POLA PUTA”, po kojoj album nosi ime, definitivno je jedna od najupečatljivijih pjesama s albuma. Već nakon prvog slušanja, instrumental se lako može zamisliti na live nastupu, gdje bi publika apsolutno mogla poludjeti već na prvi beat drop. Za razliku od ostalih pjesama, ovdje je vokalna izvedba nešto raznovrsnija, s izraženijim dijelom koji je agresivniji, no ne traje dugo jer odmah nakon toga slijedi sjajna promjena beata te samog ugođaja, gdje se svakako treba pohvaliti produkcijski rad na ovoj pjesmi, kao i na cijelom albumu.

Nakon odličnog beat switcha te promjene cjelokupnog dojma, iduća stvar koja je uzela najviše pažnje definitivno je remiks na pjesmu ”Mojito”, u suradnji s Rovlijem. Ova je pjesma remiks njihove starije istoimene pjesme, izdane prije godinu dana, koja je već tada pokazala veliki potencijal grupe i bila je jedan od njihovih najboljih izdanja do izlaska ovog albuma. Remiks je svakako ispunio očekivanja, zadržavajući originalni status pjesme, koji je istovremeno osvježen Rovlijevim doprinosom.

Posljednja pjesma na albumu nosi naziv ”FINALE”, a uz sve zaista izvrsne instrumentale s albuma, upravo ovaj se ističe kao jedan od najboljih. Versovi možda nisu nešto drugačiji od ostalih s albuma, no flow je svakako za pohvalu jer dečki na svakoj pjesmi imaju izvedbu na nivou. Iako postoje sitnice koje će se popraviti s vremenom, one se vrlo lako mogu zanemariti zahvaljujući njihovoj već spomenutoj izvedbi te produkciji cijelog albuma.

Na kraju bih se želio osvrnuti na cijeli album kao cjelinu. U usporedbi s ranijim izdanjima grupe, poput singlova, EP-ja i prethodnog albuma, ovaj projekt jasno pokazuje višu razinu kvalitete. Iako se album na prvi pogled može činiti predugim, to je razumljivo s obzirom na to da grupa broji pet članova, pa je potrebno više prostora kako bi svaki od njih mogao pokazati svoje sposobnosti.

Produkcija je na iznimno visokoj razini, ne samo na pjesmama koje smo spomenuli, već i na ostalim pjesmama koje skladno upotpunjuju cijeli album. Cijelo izdanje kao cjelina ostavlja dojam da je stvoren za nastupe uživo, s obzirom na to da svaki beat zvuči kao da je osmišljen za energičnu izvedbu na pozornici.

Sve u svemu, iako se može primijetiti napredak u usporedbi s prijašnjim projektima, dečki ostavljaju dojam da mogu postići još više, posebno kada je riječ o tekstovima u pojedinim pjesmama. No, uz ovako dobru produkciju, to se lako dâ zanemariti, jer će publika na njihovim koncertima više obraćati pažnju na zarazne refrene i moćne instrumentale, koji su jedna od najjačih strana Skywalkera kroz cijeli projekt.

Dečki su zaista na dobrom putu da stvore prepoznatljiv zvuk koji će im donijeti još veću prepoznatljivost i cijenjenost na sceni.