2024

Zarazna kreativna sloboda u pop formatu

z++ - underground pop

z++ - underground pop (album cover)

z++ - underground pop

underground pop je upravo ono što i sam naslov nalaže, no isto tako i ono za čime domaća glazbena scena itekako vapi

Nova diskografska doza z++-a bila je i više nego potrebna i dugoiščekivana. Svojom je pojavom 2019. godine protresao scenu i najavio preokret koji se dogodio u godinama koje su već sada iza nas. Specifičan autorski popis ovog dobitnika Porina i Cesarice za hit i pjesmu godine unio je pravo osvježenje te je danas stalni dio radijskog etera dok se za njegove nastupe redovito traži ulaznica više.

Treći studijski album donosi upravo ono što je od njega i očekivano – prepoznatljiv zvuk nadograđen raznim elementima koji su u korak s aktualnim trendovima uz istovremeno odolijevanje tim istim trendovima u pravilno doziranoj kompleksnosti koja je dovoljno jednostavna za široku pop publiku, opet dovoljno zanimljiva onima koji cijene kreativnu neograničenost undergrounda.

Upravo taj underground pop omogućuje šarolikost koja razbija monotoniju zvuka aktualnog radijskog etera, čime je očiti primjer “sedmo nebo”, pjesma koja je još prošle godine najavila ovo izdanje, a tek je sad u potpunosti jasna njen potencijal, kvaliteta i izvrsna prikladnost za radijski format u koji se savršeno uklopila.

Zarazan groove u kombinaciji s toplinom i uvjerljivosti vokala i dalje su njegov glavni adut naglašen pokojom gitarskom solažom koja pjesmama daje uistinu posebnu dimenziju. z++ se vješto poigravao s aranžmanima, kao i raznoraznim elementima što dodatno obogaćuje dvanaest novih pjesama u kojima iznenađuje detaljima i rješenjima koji će zasigurno postaviti nove standarde ovog žanra, a njemu i dalje omogućiti sigurnu uzlaznu putanju karijere.

I dalje mu inspiracije za ljubavne stihove ne nedostaje, a začinio ih je motivima koji naizgled jednostavnom narativu daju ozbiljnost, zrelost i dodatnu uvjerljivost kada se isprepliću sa senzualnošću instrumentalne podloge. Tada je u potpunosti jasna emocija dok je sloboda izražavanja na ovom djelu je jasna i sveprisutna.

Očito je da se ograničenjima raznih formata nije vodio što je rezultiralo strukturno veoma zanimljivim djelima kao je “čarolija” dok je isto tako stvorilo one jasno hitoidnog karaktera kao što su “na pustom otoku” u suradnji s izvrsnom tam ili “uzmi ili ostavi”, a za sam je kraj zakucao sa snažnom i u ovim okvirima impresivnom “tako mi treba”, suradnjom s Cobyjem koja će zasigurno glasno odjeknuti regijom.

Od ostalih gostovanja svakako se izdvaja pjesma “nije fer” koju je začinio Bizzo, što je uz Cobyja, jedna od najiščekivanijih suradnji te već ranije predstavljena “šnit” koja je već odavno osvojila publiku, nastala u suradnji s Massimom Savageom.

Sa svakim novim slušanjem underground pop ima sve više i više smisla, strastvenije obuzima slušatelja i potvrđuje kako je z++ neprocjenjiv dragulj regionalne glazbene scene čije će autorske poslastice obilježiti generacije.