18
lip
Daj 5

Daj 5: Wings Denied, Hiljson, Grše i drugi

Daj 5, hiljson, grse, tia, wings denied

Daj 5

share

Posljednji Daj 5 proljeća 2022.! OK, možda samo kalendarski jer temperaturama smo već zakoračili u ljeto, umočili guze i noge u stlake i slane vode dok smo pregledavali jelovnike domaće glazbene spize. Cijene su podivljale, život je skup, a to će pokazati i naši ovotjedni singlovi, odnosno neki od njihovih videospotova. No je li sve to iluzija ili stvarnost? Treperi koji dominiraju ovog tjedna našom ljestvicom najboljih izdanja pokazuju rastrošnost i raskoš nekog naizgled skrivenog društva i života. S druge strane, imamo vapaje i plastične suze rockera koji izlaze iz dugog zimskog sna i zvjerski riču. U pretežito muškom društvu, ovdje su i dvije samostalne izvođačice s pop pjesama napisanim na lijeno, sparno i vlažno ljeto 2022. Možemo krenuti?

Wings Denied – “Plastic Tears”

Puscifer, is that you? Wings Denied po poslovičnoj pandemskoj pauzi serviraju progresivnu rock stvarčinu zvuka sličnog Pusciferu Maynarda Keenana (Tool, APC). Lirski defetistički singl otvara novu epohu ovog američkog benda čija je najglasnija četvrtina naše gore list – vokalist i frontmen Luka Kerečin. Pjevač fleksibilne teksture glasa svoju priču izlaže vokalnim izvijanjem od dječački glatkog pripovijedanja, do zvjerske proklamacije bespomoćnosti refrena pjesme. Dinamičan vokal uspijeva ilustrirati tematsko beznađe zaigranim, ali preciznim intoniranjem svog prvog instrumenta koji dolazi u spektru boja.

Bend najavljuje novi studijski album u devet postaja devet različitih stilsko-produkcijskih smjerova u produkciji Joela Hamiltona poznatog po uspješnim suradnjama s Bonobom ili Highly Suspect koji su mu donijeli nominacije za nagrade Grammy. Pjesma upečatljvog naslova našla je i svoje mjesto u planetarnom gejmerskom hitu Fortnite gdje leti radiovalovima postaje Rock&Royale kao jednom od sedam radijskih kanala u Battle Royaleu. Iako pet odabranih singlova nemaju kvalitativni poredak, “Plastic Tears” Wings Denied prašinom svoje prednosti hrani ostale novoobjavljene.

Hiljson Mandela – “McLaren”

Hilje je domaće ime 2022. godine. Bespogovorno. Dominacija trapa nad cjelokupnom domaćom scenom potvrđena je dodatno objavom prvijenca Mandela Effect Hiljsona Mandele: Billboardova ljestvica hrvatske glazbe prvi put svjedoči izvođaču s pet singlova, na Deezeru se našao na prvom mjestu u 24 sata od objave, a beatove nabijaju domaći vozači u autima od Zagreba do Dubrovnika. Na drugom singlu o čemu drugom nego površnoj hedoničkoj adaptaciji na materijalizam “McLaren” Hilji gostuje beogradski pandan Rasta. Dvojac propovijeda o imaginarnim priželjkivanim životnim scenarijima ‘urbanih’ momaka kroz serpentinasto distorzirane kljave i poticanjan beat iza kojeg ne stoji ikakva stupstanca. Nema ni potencijala značenjskog povezivanja s tekstom pa se ponovno svodimo na neobjašnjivu privlačnost linija bassa i beatova koje Hilje odrađuje profesionalno.

Ekvivalent produkciji glazbe u “McLarenu” je i njegov videospot tipične i poslovične estetike ispoliranih bijesnih auta kontrastiranih derutnom socijalističkom arhitekturom dva najveća glavna grada bivše države. Fotografijom balansiranih paleta, glatkom i harmoničnom montažom spot Luke Matkovića kao konačni proizvod ležerno može konkurirati američkim treperima s višestruko više nula na računu od subjekata “McLarena”. Ono što bi bilo svježe pak vidjeti u videoprodukciji trapa jest odmak od otrcanih motiva sisa, guzica, pila i para.

Grše – “Sin City”/”Sve za gang”

Kao što i sam naslov novog Grše sugerira, “Sin City” i “Sve za gang” dvije su različite stvari stopljene u duplu radijsku prijetnju. “Sin City” uvodi dašak svježine u trap ponavljanjem jednostavnih gitarskih akorada upisanih pod masnu bas liniju kao pečat žanra i samog Grše. Pjesma produkcijski aludira na latino stilove suptilnim flamenco gitarama, kao i sporadičnim hispanskim kulturnim referencama. U pjesmi o grešnom gradu Grše nastavnički modelira što znači imati fantastičan flow koje postiže sinkopiranjem rima, a prelijeva ga u kontrastirani “Sve za gang” kao glazbeno-vizualni ying-yang. Ispolirani i dovitljivi tekstovi presvučeni pulsirajućim velom elektronike potvrda su generacijske produkcijske vještine.

Kao i kod Hilje, i ovdje se radi o ispoliranom video tretmanu koji je proizvodno neodvojiv od samih pjesama konzumiranih primatno s ekrana. Grše kolorit “Sin Cityja” suprostavlja crno-bijeloj fotografiji spota za “Sve za gang” estetike kakvog gangsterskog editorijala. Dvije muhe jednim beatom!

Ivana Kindl – “Netko ko me čuva”

Ivana Kindl jedna je od onih izvođačica i autorica za koju se već dva desetljeća čeka “taj” trenutak, “taj” singl s kojim će eksplodirati, no u dugogodišnjoj karijeri to se ipak nije dogodilo ni s jednim od izdanja. “Netko ko me čuva” neće joj donijeti taj proboj, ali na njemu pjevačica sebi svojstveno rasteže vokal kroz različite registre i poigrava se mnoštvom vokalnih stilova kako bi dočarala elastičnost svog snenog, a snažnog vokala. U mekanoj, a opet groovy baladi estetski i produkcijom neodoljivo podsjeća na Detour ili pak Natali Dizdar od koje kao da je preuzela neobjavljenu stvar. Radiofonično, ugodno, ali u konačnici zaboravljivo.

Tia – “Ta”

Tia Miljanović nakon predstavljanja na ovogodišnjoj Dori i Zagrebačkom festivalu poručuje da se namjerava zadržati na hrvatskoj electro-pop sceni kao predstavnica generacije. Iako u vrlo generičkom novom singlu predstavljenom na Zagrebačkom festivalu, s pjesmom “Ta” Riječanka uspješno ubire najbolje od trenutačnih trendova kako bi satkala hrvatski ljetni hit. Neosporno idealan za ljetne radijske frekvencije, “Ta” je titrav i treperav singl stila sličnog onom Due Lipe, posebno kada se radi o vokalnoj izvedbi u kojoj pjevačica čuva prozračne falsete za patljiv refren.

Moglo bi Vas zanimati