30
lis
2023
Vijesti

Finale programa Micro Musica

Dodjela nagrada žirija talijanskih konzervatorija na Venecijanskom biennalu

micro music biennale venecija

Robert Henke: CBM 8032 AV / La Biennale di Venezia - Foto: Andrea Avezzů

share

Ukupno 19.000 posjetitelja (gotovo dvostruko više u odnosu na 2022.) okupilo se na 67. međunarodnom festivalu suvremene glazbe La Biennale di Venezia, pod naslovom Miscro Musica, koji je od 16. do 30. listopada, pod umjetničkim vodstvom Lucie Ronchetti, nastojao donijeti u Veneciju ono najbolje, novo, izvanredno u elektroničkoj glazbi digitalnog doba.

Micro Musica – mjesto okupljanja

Počevši s Brodovima ovogodišnjeg dobitnika Zlatnog lava, Briana Ena, u izvedbi Baltičke filharmonije, rezultata projekta čiji je Biennale Musica bio glavni partner, a koji je iz Venecije zaplovio prema europskim gradovima Berlinu, Parizu, Utrechtu i Londonu, gdje će se zatvoriti danas, listopada 30., u Royal Festival Hallu u Southbank Centru.

“Odvažno i vrlo originalno” izdanje (Il Corriere della Sera), “godina prijelomnice”, obilježena “entuzijastičnim uspjehom koji je potvrdio uspješan izbor redateljice Lucije Ronchetti da organizira Biennale Musica bez ideoloških prekluzija, istražujući vitalni i opsežni arhipelag suvremene elektroničke glazbe” (Il Giornale). Tu su još komentari poput: “promjena tempa” (il manifesto), “zavodljiva živost” (Die Zeit), Biennale Musica koji će “ostati u analima događaja kao referentna točka” (RSI). Ovo su samo neka od mišljenja koja sumiraju izdanje koje je bilo zapamćeno po mnogočemu, počevši od prisutnosti iznimno bogate i raznolike publike.

Finale – svečana dodjela nagrada

Festival završava danas, 30. listopada, u Sala delle colonne u Ca’ Giustinianu, sjedištu La Biennalea, svečanom dodjelom nagrada za najbolju produkciju i najbolju izvedbu 67. Međunarodnog festivala suvremene glazbe. Nagradu će dodijeliti žiri studenata talijanskih konzervatorija iz cijele Italije na čelu sa skladateljem i muzikologom Jacopom Canevom.

Sada u svom trećem izdanju, žiri odgovara „na potrebu da stupi u kontakt s publikom novih generacija, aktivno ih uključuje u raspravu o aktualnoj glazbenoj sceni koju predstavlja Biennale Musica u susretima, debatama i rasprave koje će Festival učiniti plodnijom i dinamičnijom platformom,” ističe Lucia Ronchetti.

Fausto Romitelli: Professor Bad Trip, Ansambl Ictus / Foto: Andrea Avezzů / La Biennale di Venezia

Nagrada za najbolju produkciju dodjeljuje se CBM 8032 AV Roberta Henkea “za načine na koje se umjetnik nosio sa složenom i namjerno arhaičnom orkestracijom, izvlačeći iz nje kompoziciju koja je i suvremena i uvjerljiva u smislu konstrukcije i obrade zvuka. Projekt se posebno ističe slanjem izrazito nadahnute i značajne poruke, s velikom komunikativnom snagom, današnjem svijetu glazbe: vjerujte u sebe i svoju osobnu kreativnost, do točke transfiguracije tehničkih ograničenja sredstava koja koristite, prividnu manu, u beskonačnu mrežu mogućnosti i glazbenih izričaja”.

“Vjerujte u sebe i svoju osobnu kreativnost, do točke transfiguracije tehničkih ograničenja sredstava koja koristite, prividnu manu, u beskonačnu mrežu mogućnosti i glazbenih izričaja”

Nagrada za najbolju izvedbu dodjeljuje se ansamblu Ictus, “glavnom junaku djela 1979. Joanne Bailie i Profesor Bad Trip Fausta Romitellija. Posebno u izvedbi Romitellija, ansambl je pokazao apsolutnu tehničku preciznost i puno izražajno majstorstvo; nadalje, elektronika Jean-Luca Plouviera besprijekorno se stopila sa zvukom instrumentalnog ansambla, dajući puninu kompozicijskoj i estetskoj složenosti Romitellijeve glazbe, ponudivši publici Biennala koncert koji će zauvijek pamtiti”.

– La Biennale

Moglo bi Vas zanimati