26
srp
Vijesti

MBZ ulazi u finale - četvrti blok, Continuum Nr. 4 – Celebration!

41.5_MBZ_atelje mestrovic_INK

share

Online s Kanadom
Petak, 17. rujna, bit će obilježen suradnjom s kanadskim kolegama, s kojima MBZ redovito surađuje od 1981. godine, što će uključivati online projekcije solo-filmova nastalih u vrijeme pandemije i online razgovor s kanadskim i hrvatskim sudionicima koji će voditi umjetnička ravnateljica MBZ-a Margareta Ferek Petrić. Online koncert održat će ansambl Turning Point, uz sopranisticu  Robyn Driedger-Klassen i dirigenta Davida Eaglea, koji će ravnati izvedbama dvaju svojih djela, kao i novim skladbama Mauricija Paulyja.

Imaginarno poetsko putovanje
Biennalska subota, 18. rujna, donosi dugoiščekivanu praizvedbu opere Posljednji intermezzo… Berislava Šipuša. Kolibretisti su dramaturg predstave Ivan Penović i redateljica Marina Pejnović, a izvedbom opere u četiri slike, u kojoj sudjeluju solisti, zbor i orkestar Opere HNK-a Zagreb i gosti, ravnat će skladatelj.
Šipuš ovako opisuje polazište rada na operi: „Koristeći se činjenicom koja nam kaže kako je Kamov putovao – u Italiju, u Francusku, u Španjolsku – stvorilo se poetsko imaginarno putovanje, od Rijeke preko Genove i Marseillea do Barcelone, gdje putovanje tragično završava… A kako je putovanje imaginarno, iako je Kamov uistinu i posjetio te gradove, te luke na Mediteranu, njegovi stihovi na tim točkama dramatičnih događaja susreću stihove Cesarea Pavesea, Paula Celana i Federica Garcíe Lorce…“

Opera u operi
Još će jedno glazbeno-scensko djelo obilježiti MBZ-ovu Proslavu: Semi-mono-opera, za pjevača i vrpcu, Silvija Foretića, koji to djelo naziva „semi-operom-semi-seriom“. Prva inačica djela izvedena je na MBZ-u 1979. i pjevao ju je skladatelj, a za novu inačicu djelo je revidirano i nanovo snimljeno, u suradnji s Tihomirom Vrbancem i Višeslavom Labošem (koji u četvrtom biennalskom bloku održava i Slušaonicu hrvatske elektroničke glazbe). Talijanski libreto prema Foretićevu je tekstu napisala Lidija Parać, a vokalnu ‘palicu’ Foretić će prepustiti tenoru Davidu Jagodiću, koji pjeva sve likove. U operi se glavni lik, On, skladatelj, muči nastojeći skladati baš – operu, a stvarni skladatelj Foretić, nedavni dobitnik nagrade Porin za životno djelo, kaže: „Čim sam počeo komponirati, s nekih 12-13 godina, odmah sam zamišljao opere i izmišljao sadržaje, ali ipak nisam uznapredovao više od nekoliko taktova, tako da je tu autobiografski moment: želiš, a ne usudiš se; s druge strane je opera malo neprikladna za jednog skladatelja Nove glazbe. To je i sadržaj ove opere. On sjedi i, ne znam koliko dugo, desetljećima, očekuje neki znak. Sama Opera mu je rekla neka je skrije, neka je ne objavljuje dok mu ona ne kaže, da će mu dati neki znak, koji On čeka, a znak ne dolazi. I onda mu se na kraju učini da je nešto bilo taj znak, ali traži operu koja bi bila za sve ljude, ne samo za one u kazalištu.“

Miševi elektronike
Nakon praizvedbe revidirane verzije opere Silvija Foretića, također u subotu, 19. rujna, na MBZ-u možete čuti i berlinski elektronički duo Mouse on Mars, koji dolazi u suradnji MBZ-a i Multimedijalnog instituta MaMa. Duo koji čine Jan St. Werner i Andi Toma, a otprije je poznat zagrebačkoj publici, već 25 godina „pristupa elektroničkoj glazbi s nepresušnom znatiželjom i nevjerojatnom domišljatošću. Njihova hiperdetaljna produkcija maštovita je i inovativna, ali uvijek sadrži i radosno eksperimentiranje, a prihvaćanje najnovijih tehnologija onkraj glazbenih žanrova omogućilo je da svaki njihov album zvuči posve moderno.“

Oprostorene udaraljke
Na kraju 31. MBZ-a održava se udaraljkaško-elektronička poslastica u kombinaciji s likovnim užitkom, najavljena za svibanj, ali odgođena zbog pandemijskih razloga. I.N.K. Experiment Duo (udaraljkaši Ivana Kuljerić Bilić i Nikola Krbanyevitch) i Miodrag Gladović, zadužen za elektroakustiku i spacijalizaciju, provest će publiku Atelierom Meštrović, praizvesti djela Maje Rivić i Tihomira Ranogajca, a izvest će i vlastito djelo te skladbe Teodore Stepančić, Brune Ginera i Igora Kuljerića. Dijelovi skladbe Noćni let Igora Kuljerića, s vrpce, bit će vezivno tkivo između skladbi koje će pratiti premještanja kroz prostor.
Ivana Kuljerić Bilić opisuje: „U širem smislu, program preispituje ulogu prostora u kreiranju i donošenju glazbe te putovanje od elektroničkog zvuka prema akustičnom i natrag. Moguće je da je tu riječ o podsvjesnom slušanju nekog, da se dječje izrazim, vječnog planetarnog brujanja, s idejom da zvuk zapravo ne ‘zazvuči’ niti ‘odzvuči’, nego jednostavno zvuči. Na programu su starije skladbe pisane upravo za nas, ali i najave nekih novih skladateljsko-izvođačkih razgovora.“

 

Na sva događanja 31. MBZ-a ulazak je besplatan, jer Biennale svoj program daruje građanima Zagreba i njegovim gostima, ali uz obaveznu rezervaciju ulaznica na mbz@hds.hr. Preuzimanje ulaznica bit će omogućeno na MBZ-ovim infopultovima. Rezervacija prestaje vrijediti ako ulaznica nije preuzeta 30 minuta prije početka programa. Ulaznice nisu potrebne za događanja na platou Pogona Jedinstvo.

Moglo bi Vas zanimati