23
lip
2022
Digital & Biz

YouTube lansirao izdavačku platformu za tekstopisce i producente

youtube artist, digital

YouTube Artist / Unsplash (Chris TDL)

share

YouTube Artist: kanal za vizualne glazbene umjetnike

YouTube je u novoj fazi glazbenog osvješćivanja važnosti kreativaca u glazbenoj industriji koji nisu nužno izvođači: na red su došli tekstopisci i producenti. Predstavljena je nova platforma YouTube Artist sredinom lipnja ove godine, a namijenjena je autorima pjesama i producentima u glazbi pod sloganom “Dom za tekstopisce na YouTubeu”. 

Što je to YouTube Artist?

Prije svega, radi se o besplatnom korisničkom kanalu YouTube Artist, kao ekstenziji projekta YouTube Music, s resursima, statistikama i servisnim informacijama za mlade i svježe tekstopisce i producente neupućenima u mogućnosti najveće internetske platforme za prikazivanje audio-video sadržaja. “The Home for Songwriters on YouTube” tako donosi vijesti, edukativne materijale i otkriva manje poznate dionike svjetske glazbene industrije koji se nerijetko kriju iza eksponiranih imena izvođača.

The New Home For Songwriters on YouTube / screenshot

Menadžer glazbenog odjela za izdavačko partnerstvo, Eric Knapp, dva je tjedna nakon Spotifyjeva lansiranja podstranice In Focus upregnuo svog digitalnog konja za streaming utrke i opisao ga kao “središte tvoje diskografije”. Opremljen smjernicama, strategijama za stvaranje i plasiranje sadržaja, savjetima za stvaranje digitalnih zajednica suradnika i obožavatelja, analizama postojećeg sadržaja i pregledima uspješnih glazbenih primjera, novi poslovni centar na YouTubeu osmišljen je kako bi se sve samostalniji i samodostatniji glazbenici lakše navigirali u industriji. Dakako, treba uvažiti i namjeru da se dodatno ojača audiovizualni monopol diva YouTubea u distribuciji takvog sadržaja.

Virulentni potencijal “Shortsa”

Centar za tekstopisce i producente na stranici je povezan s postojećim playlistama s YouTube Musica pod zajedničkim imenom “Credits” (hrv. “Zasluge”). Ovdje se nalaze kolekcije pjesama koje su direktno povezane s konkretnim tekstopiscima i producentima čiji rad možemo istražiti objedinjen na jednom mjestu. Playlista tako donosi najgledanije hitove i najvažnije pjesme renomiranih tekstopisaca i producenata.

Dodatna joj je vrijednost i poveznica na seriju praktičnih videa sličnog formata onih na TikToku i trajanja ispod jedne minute poznatih pod kategorijom “Shorts”. Dolaze u sada dominantnoj vertikalnoj orijentaciji, a izrađuju se putem YouTubeove mobilne aplikacije. Svrha im je korištenje glazbe i zvuka iz službenih videozapisa u daljnje svrhe, odnosno kod drugih korisnika platforme za streaming audio i video sadržaja.

“Shorts” funkcionira kao digitalna baza glazbenog sadržaja plasirana sa službenih kanala, a čiji se dijelovi mogu dalje koristiti, kao što to uobičavamo kod osobnih zabavnih sadržaja na popularnim društvenim mrežama. Ono što glazbenicima to omogućuje jest pristup statistikama o količini korištene glazbe, odnosno broju puta kada je neka pjesma korištena u tuđem videu kao glazbena podloga. Korisnike takvih audio zapisa pak usmjerava se na profile i platforme samih glazbenika čiju su glazbu koristili.

“Shorts” omogućuju tako otkrivanje nove glazbe, povezivanje glazbenih umjetnika s publikom, odnosno promidžbu glazbe kroz konkretne promotivne strategije.

Shorts / screenshot

“Postoji pregršt načina da povećaš svoju publiku iz pomoć YouTube kanala za tekstopisce i producente. Osim što nudiš direktnu vezu svojim fanovima i suradnicima, razmisli o svom kanalu kao najprilagodljivijem alatu u svom arsenalu promotivnih materijala. Tvoj kanal na YouTubeu vizualno pripovijeda priču o tvojim izdanjima i uspjesima. Štoviše, to je tvoja jedinstvena vizualna diskografija – a ovo je samo početak! Tvoj je kanal sveobuhvatna destinacija za prikazivanje korpusa tvog rada tvojim obožavateljima, tvoja jedinstvena zajednica suradnika i ko-autora, kao i cjelokupne glazbene industrije.”

Cjelokupna stranica donosi tako mnoštvo konkretnih prilagođenih resursa za glazbene djelatnike koji teže pronalasku modela predstavljanja i dijeljenja svog rada, kao i povećanju svoje publike kroz najkonzumiraniju medijsku platformu današnjice. Zbog toga je prodaju i pod opisom “tvoje jedinstvene vizualne diskografije”, a kao takva namjerava zamijeniti tradicionalne formate predstavljanja kroz jednostranične profile iliti tzv. onesheetove.

youtube artist, digital

The New Home For Songwriters on YouTube / YouTube Screenshot

Kako to izgleda u praksi?

Malo smo plovili digitalnim vodama nove platforme YouTube Artist gdje smo se ugodno iznenadili digitalnim prezentacijama u očekivanom videoformatu, ali i formatu Google Slidesa s, primjerice, konkretnim savjetima za analiziranja metrike na platformi. Tako možete dobiti vrlo precizne i konkretne savjete za pristupanju promociji svojih izdanja prije samog izdanja, nasuprot metodama plasiranja svojih djela nakon službena izdanja. Ugodno minimalistički i ukusno dizajnirana stranica potpuno je prilagođena prosječnom korisniku koji neće imati problema s navigacijom kroz nju.

Nadalje, dobit ćete jasnu formulu za uspješnu premijeru svojih videospotova, od izdavanja trailera, procesa odbrojavanja, live redirecta do same premijere videa uz veliki prasak. Tu su i studije slučaja, kao i snimke rasprava i debata uspješnih autora.

Pored održavanja direktne medijske prisutnosti, nalazimo i upute za izdavaštvo, kao i društvene mreže kao trenutno najvažniju alatku u promociji glazbe.

Naglasak na stvaranju digitalnih glazbenih zajednica uputit će korisnike platforme kako svoj kanal i playlistu sa željenim autorskim materijalom organizirati prema sudionicima i pretplatnicima, sestrinskim organizacijama, pod-izdavačima ili brendu kakvog želite oblikovati i stvoriti.

*Ovaj članak ni na koji način nije sponzoriran, promoviran ili povezan s YouTubeom kao platformom.

Moglo bi Vas zanimati