09
srp
2022
Izvještaj

Exit Festival - dan drugi - profinjena melankolija Nicka Cavea i one hit wonders

Nick Cave and the Bad Seeds - Exit Festival

Nick Cave and the Bad Seeds - Exit Festival /Marko Ristić

share

Nick Cave & The Bad Seeds.

Drugi dan Exit Festivala zasigurno je obilježio jedinstveni nastup Nicka Cavea i njegovih Bad Seedsa koji je čak u dva i pol sata donio nevjerojatno atmosferu na glavnu festivalsku pozornicu.

Prije nekoliko tjedana gledali smo ga i u Zagrebu, a doživljaj je jednak – dubina emocija koje prenosi teško je opisati riječima dok je kompletan nastup izveden po najvišim standardima tehničke kvalitete. Doduše, Caveov aktualni festivalsko-koncertni program možda bi zbog svog karaktera bolje bilo doživjeti u intimnoj atmosferi neke koncertne dvorane, no, on je te večeri okupio najveći broj posjetitelja ispred glavne pozornice.

Masked Wolf - Exit Festival

Masked Wolf – Exit Festival/Marko Ristić

Tražilo se mjesto više, a raznolikost generacija koje su pratile njegov nastup uistinu je impresivan, za razliku od Zagreba, gdje ga je većinom došla slušati većinom zrelija publika. Sveta misa Nicka Cavea uz već dobro poznatu komunikaciju s publikom, s dozom velike životne boli koju nosi u duši, a pretvara u ljubav, bila je profinjen trenutak glazbenog užitka kakav se danas, gotovo više ne može doživjeti kod mlađih generacija.

Bilo je to odmah jasno kada je na pozornicu stao Masked Wolf, čovjek čija je pjesma “Astronaut in the Ocean” prije godinu dana postala veliki svjetski hit (premda objavljena 2019.), zahvaljujući viralnosti na društvenim mrežama. No, osim toga, ovaj glazbenik nema mnogo toga za ponuditi.

Jasno je da ima veoma malo repertoara za ponuditi te da žanrovski još uvijek luta u hitmejkerskim vodama koje mu (za sad) ne omogućuju kompaktan koncertni program. Također se i ne snalazi najbolje na velikoj pozornici, stoga je kompletan nastup djelovao poprilično nespretno za jednog headlinera. S druge strane, užurbano digitalno doba još nas je jednom natjeralo da zaboravimo kako “one hit wonder” ne označava nužno i kvalitetnog performera, što je i prepoznala publika kojoj interes za sve ostalo osim tog najvećeg hita i nije bio prevelik.

Denis Sulta - Exit Festival

Denis Sulta – Exit Festival/Benny Gashi

Neki novi playback klinci

S treće strane, kad smo već kod performansa, večer je obilježio i (sada već tradicionalni) Bassivity Showcase, na kojem su se (neke više, neke manje) glazbene zvijezde društvenih mreža diskografske kuće Bassivity došle pokazati na pozornicu. Da, većinom, doslovno, samo pokazati i upiti aplauz za odrađene samoimprovizirane plesne korake uz njihov aktualni hit u pozadini. Čast izuzecima.

Je li ovakav defile pojedinih glazbenika na playback održiv, teško je danas više reći, s obzirom na količinu okupljene publike ispred pozornice. Jedino što se može zaključiti jest da je profitabilan. Opet, čast izuzecima. Opet, publiku ne bi trebalo podcjenjivati, premda se radi samo o zaljubljenim tinejdžerima koji, kao i godinu ranije, ipak osjete da nije to – to. Za razliku od nekoliko onih koji su odradili čisti nastup uživo (Fox, npr.) gdje je razina energije instantno porasla, kao i entuzijazma, mimo onog početnog. 

Maceo Plex - Exit Festival

Maceo Plex – Exit Festival/Marko Edge

Stara škola hip hopa i snažni gitaristički riffovi

Na istoj su pozornici nešto ranije nastupiti naši synth-pop heroji Pocket Palma te lagano rasplesali okupljene. Uslijedio je lokalni heroj Marčelo, reper čija direktnost zapanjuje, često proglašavan kao jedan od ponajboljih liričara ovih prostora. Nakon njega, na Fusion pozornicu stala je izvrsna Bojana Vunturišević, koja je jednako dobra i kao autorica velikih hitova i kao koncertna izvođačica.

Postavila je visoku ljestvicu kvalitete, koja je poljuljana Bassivity Showcaseom, no ponovno je vraćena kada je stara škola preuzela mikrofon. Bili su to Stole i DJ Phat Phillie koji ništa nisu prepustili slučaju. Dobro raspoloženi Stole predstavio je više-manje sličan program kao i dan ranije na glavnoj pozornici, nešto detaljniji doduše, ali jednako dobar i uvjerljiv. Pripremio je teren za svog prijatelja Smoke Mardeljana s kojim je izveo duet te prepustio mikrofon ovom, također veoma cijenjenom glazbeniku hip hop žanra. Program Fusion Bine zatvorili su Prti Bee Gee, također predstavnici starije škole, dok se na Gang Beats pozornici tražilo mjesto više za nastup grupe Crni Cerak.

Cera Khin - Exit Festival

Cera Khin – Exit Festival/Matija Borbelj

Zapravo, da se tražilo mjesto više malo je za reći, budući da je zbog gužve na prostor ispred pozornice bilo nemoguće ući, premda su ove godine povećali kapacitet. Ovo je jedna od zanimljivosti festivala, s organizacijske strane. Naime, jasno je kako svake godine uviđaju potencijalna mjesta za napredak i unapređuju se tamo gdje ima prostora, kako bi doživljaj posjetitelja bio na visokoj razini produkcijske kvalitete, ali i na visokoj razini sigurnost. 

Crni Cerak očito su zaslužili već i ove godine svoje samostalno mjesto na glavnoj pozornici, budući da se radi trenutno o jednim od najaktualnijih glazbenika mlađe generacije u regiji. 

Jedan od headlinera Explosive bine, gdje se i dalje njeguje gitaristički zvuk, je punk bend The Exploited koji su prostor ispunili do posljednjeg mjesta i priredili žestoki show. Priličnu pozornost izazvao je i nastup zagrebačke grupe Šank koji nije ništa prepustio slučaju te je udario na najjače. 

Dance Arena ugostila je velikane poput Macea Plexa, Honey Dijon, Brine Knauss i Denisa Sulte dok se jutro na glavnoj pozornici dočekalo uz Lady Lee i Ece Ekren. 

Moglo bi Vas zanimati