03
velj
2023
Digital & Biz

Zanemareni potencijal platforme

Zašto domaći izvođači ne pokreću plesne trendove na TikToku?

Albina u zutom na pozornici Dore s plesacima

Photo: Nel Pavletic/PIXSELL (Ilustracija: Igor Jurilj)

share

Već neko vrijeme gledajući profil našeg portala na pandemijski popularnom TikToku primjećujem plesne videozapise koji prikazuju istu koreografiju na istu glazbenu podlogu, a kod velikog broja korisnika. Jasno, radi se o klasičnom trendu: neki trenutak, pokret, fenomen ili detalj koji u kratkom vremenskom intervalu preuzme velik broj ljudi. Naravno, svi smo se nagledali, slučajno ili namjerno, interpretacija koreografije iz serije Wednesday Tima Burtona na pjesmu “Bloody Mary” Lady Gage, “UP” iz hita Cardi B i tako u nedogled jer svakih nekoliko tjedana svjedočimo novom trendu.

No ono čemu svjedočimo jest i moć populariziranja glazbe ili čak revitaliziranih starih pjesama. Kate Bush je zahvaljujući Stranger Thingsu, a onda TikToku dospjela na prvo mjesto slušanosti s “Running Up That Hill”. Paul Anka 1959. sigurno nije ni sanjao da će njegova “Put Your Hands on My Shoulder” biti globalni hit i zaraditi mu dovoljno za tri života čak i od streaminga.

Čini se da ključ uspjeha nije u samoj pjesmi, nego i njezinoj plesnoj interpretaciji: jednostavna i izvediva koreografija kratkog trajanja kao reakcija na pjesmu aktualnu u eteru, na streamingu ili na aplikaciji koja jednostavnim izbornikom nudi brz uvid u popularne naslove.

Pitanje se postavlja, zašto domaća (mlađa) imena ne koriste potencijal TikToka u vremenima kada se vode prijepori o pohlepi streaming servisa, malim tantijemima od digitalne distribucije i podjeli istih na nerijetko velik broj suradnika u produkciji pjesme?

Svjedočimo osvježenju glazbene scene posljednjih nekoliko godina i smjeni izvođačkih praksi kao i praćenju svjetskih trendova u industriji. Generacija Z itekako razumije anatomiju digitalnog svijeta, nove trendove u industriji, žanrovske kretnje pa je neobično kako nećemo vidjeti nijednu domaću pjesmu niti da je postala trend na TikToku, kao ni da je određena koreografija zarazila pa pred ekranima okupila publiku. S druge strane granice, Srbi su na dobrom glasu zbog angažiranosti na ovaj način i njihove estradne zvijezde uživaju popularnost, ali i porast u tantijemima zbog povećanja broja slušanja pjesama na digitalnim servisima.

Jeste li znali da TikTok ima preko 1,1 milijardi aktivnih korisnika? Dostupan u više od 154 zemlje na 75 različitih jezika, korisnici u prosjeku na njemu provedu čak 52 minute dnevno. Unatoč činjenici da je mreža trenutno najpopularnija među tinejdžerima, broj starijih korisnika također brzo raste – više od 45 % aktivnih korisnika pripada dobnoj skupini od 20 do 39 godina.*

Virulentni plesni videozapisi i izazovi na TikToku nezanemariva su pokretačka sila glazbene industrije koju su prepoznale ‘zapadnačke’ zemlje i marketinške aktivnosti usmjerile na platformu.

Prije svega, čuveni algoritam ove kineske aplikacije promiče sadržaj koji je popularan među korisnicima. Zvuči jasno samo po sebi? Pa i nije takva praksa jer je algoritam skrojen posve drukčije od Zuckerbergovih, pa ističe aktivnost korisnika koliko i reakcije na njegov sadržaj. Ovo na TikToku glazbenim izvođačima prvenstveno može pomoći u povećanju vidljivosti i dosega, prvo određenog plesa ili izazova, a zatim glazbene podloge vezane za digitalne platforme streaminga. Korisnici TikToka često odabiru poznate evergreene, kao i popularne pjesme za soundtrack plesnih videozapisa, što može pomoći u povećanju vidljivosti i izloženosti te pjesme.

@mrlemartinovic Pleši ruljoooooo 🕺🏻💃🏻 @jovankabroztitutka #dora #šč #eurovision #let3 #danceoff ♬ Mama ŠČ Let 3 – Mrle (Davorić)

Virulentna  priroda ovakvih videozapisa i izazova također može dovesti do povećanja broja streaminga i komercijalnog uspjeha pjesme. Na primjer, ako određeni plesni izazov postane popularan na TikToku i postavi se na određenu pjesmu, ta će pjesma vjerojatno doživjeti povećanje broja streaminga i vidljivosti. To pak posljedično može dovesti do povećanja prodaje albuma i prodaje ulaznica za koncerte za umjetnika.

Štoviše, ovi virulentni plesni videozapisi i izazovi također mogu pomoći u postavljanju izvođača kao trendsettera i stvaranja kulturnog utjecaja, a to očigledno može biti samo korisno za karijeru. Mnogi od ovih plesova ili izazova često inspiriraju svakodnevne korisnike koji nisu “tvorci sadržaja” da odgovaraju na te videozapise svojim varijacijama i sudjeluju u istom izazovu, što –ponovno – može dovesti do veće izloženosti pjesme i povećanja njezine popularnosti.

Da sumiram, evo deset razloga mladim izvođačima da pokušaju postaviti plesne trendove:

  1. Povećana vidljivost: stvaranje plesnih izazova na TikToku može povećati vidljivost i eksponiranost pred širom domaćom, ali i regionalnom te potencijalnom svjetskom publikom
  2. Potencijal za virulentnim videom: Algoritam TikToka ističe sadržaj koji je popularan među većim brojem korisnika, a izvedive forme koreografije zaraznih pjesama su interaktivan sadržaj koji može od uspavane pjesme preko noći stvoriti nacionalni hit
  3. Povezivanje s fanovima: TikTok omogućuje razvijanje direktnijeg i neposrednijeg odnosa izvođača i obožavatelja, a kroz zajednički ples kao mali zabavni ritual, dodatno se osnažuje isti odnos
  4. Stvaranje baze fanova: popularan plesni izazov može pomoći oblikovati izvođače kao trendsettere_ice i povećati broj slušanja/konzumacije glazbenog sadržaja
  5. Porast prodaje: vezano uz prethodnu točku, izazov može utjecati na statistike pjesme na servisima streaminga, pripadajućeg albuma i, u konačnici, prodaje koncertnih ulaznica kao danas dominantnog izvora zarade izvođačima
  6. Prilike za suradnjama: plesni izazovi pokazali su se kao početna točka mnogih suradnji između izvođača_ica
  7. Nova publika: TikTok kao vodeća svjetska mobilna platform ima najveći doseg i odavno je premašio Facebook i Instagram, a uspio je prenijeti i velik dio starije demografije s drugih platformi sebi
  8. Promicanje hrvatske glazbene kulture: plesni izazovi pored same pjesme mogu biti i besplatna kulturna promidžba, ovisno o svom sadržaju, te time izazvati interes drugih industrija i kulturnih centara za autentične lokalne performativne sadržaje
  9. Nadahnuće: plesni izazovi izvođačima mogu poslužiti kao nadahnuće za novu glazbu ili koreografiju
  10. Besplatan marketing: stvaranje plesnih sadržaja može (i ne mora biti) besplatan način plasiranja nove ili osvježavanja svijesti o postojećoj glazbi


* izvor: bold.group

Moglo bi Vas zanimati