11
ožu
2024
Izvještaj

15. ZAGREB JAZZ FESTIVAL

Lizz Wright u Studentskom centru: Tople vibracije

Lizz Wright

Vrhunski vokalni performans: Lizz Wright / Foto: Matej Grgić

share

Rasprodana dvorana zagrebačkog Studentskog centra u nedjelju, 10. ožujka bila je izvrsna podloga za nadahnuti nastup američke pjevačice Lizz Wright koja je treći put nastupila u Hrvatskoj

Lizz Wright

Sjajan kvartet koji je pratio Lizz Wright umnogome je pridonio uspjehu koncerta / Foto: Matej Grgić

Lizz Wright u Hrvatskoj je premijerno je pjevala 2016. u Rovinju na Rovinj Jazz festivalu, potom dvije godine kasnije u Puli na manifestaciji Backstage Live da bi ove godine bila prvi put, kako je rekla, u unutrašnjosti Hrvatske gdje osjeća ponešto drukčiju vibru.

Očito joj je takva vibra prilično odgovarala, jer je ta pjevačica publici pružila vrhunski vokalni performans repertoarno se krećući kroz nekoliko žanrova, od gospela, preko jazza, bluesa i R&B-ja do dvije funk pjesme koje je izvela na bis. Pratio ju je sjajan kvartet u kome se osobito ističe gitarist Martin Sewell koji je bio i njezina jedina pratnja prilikom izvedbe uvodne pjesme “Amazing Grace”. Nakon toga je Lizz najavila kako će zagrebačka publika među prvima čuti neke od skladbi s njezinoga osmog albuma “Shadow” koji uskoro izlazi. Nastavio te tako žanrovski i repertoarni koloplet, Lizz Wright je svojim snažnim i toplim vokalom izvodila nove skladbe, one već poznate kao i covere od kojih se osobito izdvaja “Old Man” Neila Younga te ubačenu osebujnu izvedbu klasika Marvina Gayea “Mercy Mercy Me” u skladbu “Chasing Strange'”. Dvije skladbe – “Salt” i “Who Knows Where the Time Goes” Lizz je otpjevala prateći se na klaviru. Osjetilo se kako Lizz fantastično koristi vokalne registre i očito je da je mogla potegnuti i neku višu oktavu, no zadržala se gotovo isključivo na toj gospel kombinaciji gromkosti i topline. U pjesmama gdje su je članovi benda vokalno popratili, mogao se osjetiti i dašak sounda po kome prepoznajemo Sade.

Lizz Wright

Publika je posve ispunila Studentski centar / Foto: Matej Grgić

Nastup je trajao sat i 45 minuta i krasila ga je njezina odmjerenost, kako u najavama, tako i u performansu. U jednom trenutku se ispričala publici i rekla kako će skinuti cipele jer je žuljaju i tako nastaviti nastup. Publika se aktivno uključila i u konverzaciju s njom, pa kad je rekla da joj je prostor gdje nastupa zanimljiv i pitala je li to kazalište, niječno je odgovorila i potvrdila da je posrijedi (bilo) kino. Prostor Studentskog centra uistinu nije bio isuviše reprezentativan za takav nastup, osobito sa sjedalima koje odgovaraju nekome davnašnjem standardu i razmakom među njima podsjećaju na iskustva avionske ekonomske klase, no sve to bilo je zanemarivo, jer je nastup bio savršeno zvučno ugođen.

Stoga nije čudno kako je gotovo sva publika ostala sjediti na mjestima nakon završetka bisa pljeskajući i očekujući da se bosonoga pjevačica eventualno vrati i drugi put. Interakcija zagrebačke publike i Lizz Wright rezultirala je odličnim koncertom kojim je započeo 15. Zagreb Jazz Festival. U uvodnoj riječi Dražen Kokanović je spomenuo da je, zapravo, održano i više jazz festivala u njegovoj organizaciji, s obzirom da je organizirao i nekoliko All-Woman jazz manifestacija. Bude li opet organizirao takav tip eventa, uvjeren sam da će Lizz Wright biti neizostavna.

Lizz Wright

Prva pjesma koju je Lizz Wright izvela bila je himnična izvedba klasika “Amazing Grace” / Foto: Matej Grgić

 

Moglo bi Vas zanimati