08
tra
2024
Priče

OŽUJAK 2024.

Kadrovska služba: Top 7

Kadrovska služba

Kadrovska služba #12

share

U veljači su nas osvajali raskošni ali sumorni kadrovi. Zato iz ožujka beremo vedrije prizore, no one kojima počinju iskreni i ne uvijek srdačni razgovori

 

Lika Kolorado – Majka djevojčica

„Početkom veljače, 2024. pitali smo vas što bi rado rekli roditeljima, ali se iz nekog razloga ustručavate?“ Tim nas riječima Lika Kolorado uvodi u spot za pjesmu “Majka djevojčica”, zbog čijeg je snimanja Zagreb oblijepljen odgovorima koje su na to pitanje ponudili njihovi pratitelji s Instagrama. Svoje mjesto u spotu dobilo je 35 odgovora koji i smislom i emocijom, bez greške, prate i jačaju tekst ove dragocjene pjesme.

Svojom porukom ona me podsjetila na klasik brazilske grupe Legião Urbana objavljen krajem osamdesetih, “Pais e Filhos”. Ta pjesma govori o samoubojstvu koje je posljedica narušenog odnosa s roditeljima, a upozorava da su i roditelji na kraju krajeva samo djeca, odnosno da će i sinovi i kćeri, kad odrastu, postati nešto nalik roditeljima. Poruka, ukratko, glasi: roditelji ne moraju uvijek razumjeti svoju djecu, zato što ni ona njih ne mogu uvijek shvatiti. Sve u svemu, još jedan izvrstan spot iz Filipove videoteke.

Rezerve – Chayenne

Kad smo već kod djece i odrastanja, Milan Latković je za splitske Rezerve napravio zanimljiv spot na tu temu. U spotu za “Chayenne” roditelji su sporedni likovi, ali i dalje slijepi na intenzivne emocije i nesvjesni bogatog unutrašnjeg života svoje djece. No ishod tog narativa nije tragičan jer je u njemu, slično kao u pjesmi “Pictures Of Lily” od grupe The Who, fatalna tek žena koja ne postoji.

Koristeći umjetnu inteligenciju za oblikovanje žene iz snova i talentiranu dječju glumačku postavu, Latković je napravio odličan coming of age film, kojega se ne bi posramio ni majstor ekraniziranih pustolovina Steven Spielberg. Na neki način spot i jest posveta vremenu koje su obilježili baš njegovi filmski hitovi.

Lelee – Rane

Spot ljubljanskog benda Lelee u našu je rubriku zalutao prije svega zbog tematike, a zatim i zbog zanimljivog vizualnog karaktera. Naime fotograf Edin Suljić ovaj je spot izradio uz pomoć stop animacije i tri tisuće originalnih skenova, dajući novu dimenziju oznaci balkan lyric video. Što se tiče tematike, ovo je još jedan spot koji vrišti u ime naše privatnosti i samozatajne ranjivosti te usput budi proljetnu introspekciju koja bi se za dva mjeseca trebala preobraziti u novu rundu sezonske depresije.

čuvarkuća – Faza

Zagazivši u prolaznost i cikličnost, zgazili smo i u novi singl osječkog benda čuvarkuća. “Faza” je podsjetnik na to da sve prolazi, pa i beskrajni dan Phila Connorsa. No umjesto Billa Murrayja u glavnoj ulozi ovaj spot ima saksofonista grupe Tina Ringsmutha. Obučen u ofucani bademantil on luta zapozorjem osječkog KBC-a dok zamjenu za Andie MacDowell odrađuju ptice na dalekom horizontu. Novi dan se rađa, ali ne za svakoga. Autor ove psihološke video petlje je snimatelj Denis Komljenović.

Daria Korić – Čekaj i strpi se

“Čekaj i strpi se“, čiju režiju i montažu potpisuje kazališni glumac i redatelj Romano Nikolić, zaslužuje titulu najambicioznijeg spota u ožujku. Premda pleše na rubu pretencioznosti, čini to s puno stila i s mjerom. I njime se publiku potiče na zaron u podsvijest i prešućeno. Snimljen je na bazenu osnovne škole Marije Jurić Zagorke, a prati Dariju tijekom jednog „običnog“ termina za rekreativno plivanje, koji vrlo brzo poprima karakteristike sna koji režira David Lynch. Simbolizam vode kao prostora intuicije i podsvijesti posebno je naglašen u kadrovima pod tušem koji spajaju motiv žene i karanfila.

Barbara Munjas – Narativ

Dok se Korić prepušta nemiru ukradenog trenutka, Barbara Munjas u “Narativu” kao da poručuje da će si uzeti sve vrijeme svijeta. Spot, koji na minimalistički način prikazuje dva oprečna svijeta, zatočeništvo i slobodu, napravio je Sergio Cinghiale. Ono što u njemu posebno upada u oči jest to koliko je Barbara, unatoč kostimu i šminki, nesputana pred kamerom, naravno, onom „filmskom“. Ne i televizijskom kakvu koriste na Dori, gdje se nije proslavila. Ipak, u kontekstu videospotova, postoje izvođači koje je mučno gledati u pokretu i čije spontane kretnje nikad nećemo zamijeniti za ples. Munjas nije jedna od njih.

Pueblo Ruiz – Ništa mi ne fali

Konačno, kao kontra introspekciji i predomišljanjima – spot izrađen uz pomoć, ni manje ni više, nego Snapchata. „Spot sam nabrzinu napravio, koristeći kadrove koje sam snimio u desetak minuta plus neke zvizdarije koje sam i zaboravio da sam snimuckao, ali pofalilo je pa sam poubacivao to sve. Specijalni efekti na ovoj pjesmi su ustvari Snapchat filteri,“ poručio je Pueblo. “Ništa mi ne fali” možda jest najmanje ambiciozan spot u ožujku, ali funkcionira. Drugim riječima, ništa mu ne fali.

 

Moglo bi Vas zanimati